- רדיו קול חי - -

המאבק בהסכמי קדם נישואין ממשיך: הגר"ג אקסלרוד מצטרף

במכתב המתפרס על פני ארבעה עמודים מאריך הגאון הרב אקסלרוד בפרטי סוגיית "גט מעושה", ולאחר שקובע נחרצות כי אין שום אפשרות הלכתית להכשיר גט הניתן כתוצאה מהסכם קדם נישואין "שיש בו הטלת קנס על הבעל אם לא ירצה לגרש את אשתו כאשר היא תדרוש גט", מסיים הגאון בנימה חריפה כי "אי אפשר לשנות אפילו קוץ בהלכה ממה שקבלנו בסיני".

הגר"ג אקסלרוד מסיים במילים נוקבות, ש"זה הסכם שאמנם נכתב ע"י רבנים, אך מההסכם נראה שהם לא רבנים אורטודוקסיים, וסטו ממסורת ההלכה", וכי רצונם הוא "לקעקע את יסודות חיי המשפחה ולהרבות ממזרים בישראל רח"ל".

יוזכר, כי בעבר כבר חתמו רבנים מכל קצוות הקשת כנגד 'הסכם קדם נישואין, וכי מכתב זה מצטרף לשורה ארוכה של גדולי תורה ופוסקי הלכה שיצאו בנחרצות כנגד הסכמי הקדם נישואין הנ"ל, ובראשם הגר"מ שטרנבוך שפסק כי העורכים הסכמים כאלו "מרבים ממזרים בישראל וקשים לעולם מדור המבול", וכי זו "עצת רפורמיים לשנות התורה רח"ל".

בזמנו כבר צורפו למכתב עדותם של מספר רבנים שהעידו על דעתם של מרנן ורבנן גדולי הדור זצ"ל נגד ההסכם, כמו הגאון רבי נחום איזנשטיין שליט"א, הכותב שקיבל ממרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל כדברי מרן הרב שטרנבוך, והגאון רבי שלמה זעפראני המביא דברים ברורים מדברי מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ביביע אומר, ומסיים במילים נוקבות 'מאן ספין ומאן רקיע לפגוע בקדושת עם ישראל ע"י פירצה נוראה זו'.

רבנים בחב"ד עמם שוחחנו הגיבו למכתב, כי אכן גם בחב"ד כמו שאר גווני הקשת מהציבור היהודי בארץ ובעולם, יצטרפו למאבק העיקש נגד הסכמי קדם נישואין, ולהתנגדותם הנחרצת של גדולי הפוסקים לעריכת הסכמי קדם נישואין מסוג זה.