- רדיו קול חי - -

רוח וצלצולים: מרתון ירושלים התקיים כרגיל ללא כל הפרעה

ההר הוליד עכבר. רק אתמול הודיעו ראשי וטובי אנשי 'בני תורה ' כי אלפי בני ישיבות ואברכים מכל רחבי הארץ יגיעו היום לירושלים כדי לחסום את העיר מכל עבריה ולפוצץ את המרתון שמתקיים בעיר.

המרתון שהביא לסגירת כבישים בירושלים החל, וההפגנות היו אמורות להחריף את שיבושי התנועה. בנוסף, התפרצותם של אלפי מפגינים למסלולי הריצה עלולה הייתה לשבש את כל התחרות השנתית היוקרתית.

במרתון צפויים להשתתף אלפי משתתפים מכ- 60 מדינות מרחבי העולם ומרחבי הארץ, והוא נחשב ארוע תדמיתי משמעותי שאמור לעודד את התיירות לירושלים ובד בבד לקדם את המעמד המדיני של העיר בזירה הבינלאומית.

"כדי למנוע הפרעה לאורך מסלולי מירוץ של עשרות קילומטרים תיאלץ המשטרה לגייס כוחות חסרי תקדים, כאשר במקביל יצטרכו כוחות אלה להתמודד גם עם שיבושי תנועה והפגנות בכל רחבי המדינה", אמרו. לדבריהם "ההתעקשות של רשויות הגיוס למצות את ההליך המשפטי והדרישה לשלושה וחצי חודשים, גרמו במו ידיהם לאנדרלמוסיה חסרת תקדים. בית הדין הצבאי גזר היום לא רק את משך מאסרו של תלמיד הישיבה, אלא גם את דינו של מרתון ירושלים".

אלא שהבוקר עלה והמרתון הסתיים בשקט.

במסגרת ההערכות ופריסת הכוחות אותרו ועוכבו ע"י המשטרה 3 אוטובוסים במחלף שורש. כלל הנוסעים יובאו לחקירה.

כמו כן עיכבה המשטרה 20 "חשודים" ברחובות שונים הסמוכים למסלול המרתון שעפ"י החשד כוונתם היתה לשבש את המהלך התקין של המרוץ.

ואם מעניין אתכם, אזי המנצח במרתון המלא הוא: Shadrack Kipkogey בן 26 מקניה בזמן של 2:17:36.