יהודי בריטי יליד סודן ששירת בצה"ל לא הורשה להיכנס לארה"ב

    אינני טרוריסט וזכיתי אף לשרת בצה"ל והייתי לוחם במלחמת ששת הימים. מניעת הכניסה לאמריקה חלה ככל הנראה גם על יהודים ונוצרים ובוודאי שעל מוסלמים. הדבר מדאיג אותי מאד
    צבי הדס 1 Comment on יהודי בריטי יליד סודן ששירת בצה"ל לא הורשה להיכנס לארה"ב

    רוברט כהן אכן נולד בחרטום בירת סודן בשנת ייסודה של מדינת ישראל, תש"ח אך היגר ממנה • הוא אזרח בריטי כבר כמעט 45 שנים. בדרך הוא הספיק לשהות גם בישראל • "לא תורשה להיכנס מפני שבטופס הבקשה ציינת שהינך יליד סודן"

    אינני טרוריסט וזכיתי אף לשרת בצה"ל והייתי לוחם במלחמת ששת הימים. מניעת הכניסה לאמריקה חלה ככל הנראה גם על יהודים ונוצרים ובוודאי שעל מוסלמים. הדבר מדאיג אותי מאד
    19:02
    24.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ליל הסדר – הדרך לעורר רגשות בכל ילד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הטוענים נגד 'הגזענות האנטי מוסלמית' של הנשיא טראמפ, נחלו השבוע מכה מוחצת כאשר התברר שיהודי בריטי ושמו רוברט כהן, אשר פנה לשגרירות ארצות הברית בבקשה לקבל ויזת כניסה לאמריקה, נענה בסירוב. כאשר פנה לשגרירות בבקשת הסבר לסירוב, הוא נענה בפשטות: "לא תורשה להיכנס מפני שבטופס הבקשה ציינת שהינך יליד סודן" כך מפרסם העיתונאי יצחק הילדסהיימר ב'מצב הרוח'..

    כהן , יהודי אורתודוקסי, עמד לנסוע לחתונת בנו של רב הקהילה שלו בלונדון, הרב מנחם יוניק, והוא היה אמור לעמוד מתחת לחופה בלוס אנג'לס ולהשמיע אחת משבע הברכות, לכבוד החתן דוד, בנו של הרב, שהוא מקורב אליו מאד אישית. הרב יוניק מכהן כרב בית הכנסת של חב"ד, 'בית גבריאל', ברובע היהודי הנדון בלונדון, על שם הרב גבריאל ורבקה הולצברג הי"ד, שליחי חב"ד, שנרצחו כזכור על ידי מוסלמים במומבי שבהודו.

    רוברט כהן אכן נולד בחרטום בירת סודן בשנת ייסודה של מדינת ישראל, תש"ח אך היגר ממנה. הוא אזרח בריטי כבר כמעט 45 שנים. בדרך הוא הספיק לשהות גם בישראל.

    כהן אמר לכתבת ה'ג'ואיש כרוניקל' לי הרפין, שלפני תקופת הנשיא טראמפ הוא טס לארצות הברית וחזרה מאות פעמים, גם כמי שמשמש כסוכן נסיעות. "אינני טרוריסט וזכיתי אף לשרת בצה"ל והייתי לוחם במלחמת ששת הימים. מניעת הכניסה לאמריקה חלה ככל הנראה גם על יהודים ונוצרים ובוודאי שעל מוסלמים. הדבר מדאיג אותי מאד, כי יש כאן באנגליה קהילה של כ-300 יהודים יוצאי סודן, ויש גם קהילות גדולות מאד של יוצאי תימן ואיראן".

    הכתבת שפנתה בשאלה לדוברות השגרירות האמריקנית בלונדון נענתה על ידם: "איננו מתייחסים לפניות בעניינים אישיים של איזה שהוא אדם הפונה לקבל ויזת כניסה לאמריקה". כידוע הטיל הנשיא טראמפ איסור כניסה לאמריקה על תושבי שבע מדינות מוסלמיות, שחלק מתושביהן נחשדו בעבר בפעילות טירור אנטי אמריקנית, מיד עם כניסתו לתפקיד. מצד שני המערכת המשפטית של ארצות הברית עיכבה כידוע את ביצוע האיסור, ולפיכך לא ברור מדוע בכל זאת הוטל איסור כניסה לאמריקה על רוברט כהן.

    פורסם במצב הרוח.



    1 תגובות

    מיין תגובות