רשימת השפיות: 10 טיפים לצלוח את ערב פסח

    רבקי אוסטרובר 3 Comment on רשימת השפיות: 10 טיפים לצלוח את ערב פסח
    9:32
    29.03.24
    ידידיה מאיר No Comments on מטריד: חילול שבת המוני בשביל נאום פוליטי \\ ידידיה מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הצילו – פסח בפתח! המשימה הזאת גדולה עלי.

    האמנם??? טיפים קטנים איך לגשת למשימת העל של השנה בשפיות הדעת ובשלימות הגוף.

    אלפי עקרות בית יהודיות ברחבי העולם יושבות ברגע זה מול לוח השנה ומביטות עליו בתסכול. איך אספיק כל כך הרבה בזמן כל כך מועט? ובכן, הסוד טמון בתכנון נכון ובגישה חיובית:

    1. חלוקה – לחלק את העבודה הגדולה ("ניקיון פסח") להרבה עבודות קטנות (ניקוי ארונות הבגדים. ריקון ארונות המטבח. קניות. שטיפת משחקים.) כשתחלקי את המשימה לקטגוריות, תוכלי לראות באופן מעשי יותר מכמה חלקים היא מורכבת, ולהתכונן בהתאם.
    2. היררכיה – לרשום לפי סדר יורד את הפעולות הנחוצות ולבצע אותם לפי הסדר הזה. למשל, אם בחלקות הקטגוריות שלך נמצא "ניקוי תריסים" או "מיון בגדים" – תוכלי לשים אותם בשקט בתחתית הרשימה. חלונות, בגדים ישנים, נברשות וקרניז ארונות המטבח אינם חמץ –  תשאלי את הרב אפילו – ואם לא תספיקי להגיע אליהם לפני פסח, לא קרה כלום!
    3. צוות עובדים – את לא חיה לבד, ואין שום סיבה שתעשי בעצמך את הכל. תחלקי באופן ברור ומסודר את העבודות לכל בני הבית, לפי גיל ויכולת, ותעבירי את האחריות ממך אליהם. גם פעולות קטנות ולכאורה לא משמעותיות – מצטברות, וכשהן ירדו ממך, הדבר יקל עליך מאוד.
    4. תאריך סופי – תקבעי תאריך יעד סופי לכל קטגוריה, ותשאירי זמן ספייר להשלמת כל משימה כדי לא להגיע עם הנשמה ביד. כך תוכלי לוודא שקיים זמן נוסף לפעולות שהתמשכו מעבר למתכונן או שלא היו מתוכננות מלכתחילה.
    5. מעקב – מדי כמה ימים, תבדקי איפה את עומדת מבחינת הלו"ז, ואל תפחדי לשנות או לסטות מן התכנון המקורי אם צריך! תתאימי את עצמך לתנאים בשטח, ואל תילחמי במציאות. ממילא אין לך סיכוי לנצח…
    6. עידוד– תכתבי לעצמך – ולבני הבית – פתקי ברכות ואיחולים על כל משימה שעמדתם בה ותתלי ברחבי הבית! זה גם יכניס אווירה טובה הביתה, וגם ייתן את ה"פוש" הדרוש להמשיך ולעבוד במרץ כצוות מלוכד.
    7. הפסקות – תצאו להפסקות מתוכננות של פעילות משפחתית כיפית מדי יומיים שלושה כדי להכניס הפוגות לרצף המעייף. כך תהיו יותר יעילים, והעבודה תיעשה ביתר רצון וחשק!
    8. אוכל מזין – תאכלו כמו שצריך. ואי אפשר להדגיש את זה מספיק. ארוחת בוקר (משפחתית – אם מתאפשר) עשירה ומזינה, מורכבת מכל אבות המזון, היא הכרחית לספק לכם דלק לכל היום כולו, וישפר באופן ניכר גם את מצב הרוח שלכם וגם את יעילות העבודה! תכינו גם בתחילת היום שקיות קטנות עם נשנושים בריאים וכשרים לפסח – שקדים ואגוזים, פירות חתוכים, תמרים – ובמהלך היום, תשלפו לפי הצורך. גם שייקים של פירות יכולות להיות מרעננות מאוד ולהוות פינוק קטן באמצע העבודה המרובה.
    9. הדמיה – ברגעים הקשים, תלכי למקום צדדי, שבי בנחת ותעצמי את העיניים. תדמייני את עצמך אחרי הכל, יושבת ליד שולחן הסדר בבית המצוחצח, כשסביבך כל בני המשפחה האהובים, לבושים כבני מלכים. כולם נינוחים ושמחים, אווירה של חג אופפת את כולכם וכלי הפסח היפים מונחים על השולחן הערוך בטוב טעם עם המעדנים המיוחדים שלך. תנסי ממש לראות בעיני רוחך את המחזה, להריח את הריחות, ולחוש את התחושה!
    10. פינוק עצמי – תפנקי את עצמך במתנה מיוחדת לחג. תקני אותה כבר עכשיו ושימי אותה בצד. מדי פעם, כשקושי העבודה מתגבר עליך, תפתחי את המתנה ותסתכלי עליה. עוד קצצצצצתתתתתת, והיא כבר תהיה שלך באמת…

    מאחלת לכולם הכנות נעימות מתוך בריאות הגוף ושלוות הנפש!

    רבקי אוסטרובר, מאמנת להתפתחות ושינוי ומאמנת תזונה וכושר. [email protected]



    3 תגובות

    מיין תגובות