יהדות התורה: אם לא תוקם ועדת רישוי לא נצביע עם הקואליציה

    איתי גדסי 1 Comment on יהדות התורה: אם לא תוקם ועדת רישוי לא נצביע עם הקואליציה

    לאחר דין ודברים בהובלת סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש, אל מול בעלי תפקידים שפסלו שמות של מועמדים לחברות בוועדה, ללא סיבה מוצדקת, קיבלה יהדות התורה אתמול את הצעתו של ח"כ יעקב אשר והחליטה שלא להצביע יחד עם הקואליציה אם לא תוקם 'ועדת הרישוי' עד יום שני הקרוב

    10:47
    16.04.24
    ידידיה מאיר No Comments on "והיה כי ישאלך בנך": בשורה טובה או רעה?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בישיבה שקיימה אתמול סיעת 'יהדות התורה' בכנסת, דנו חברי הסיעה בסוגית 'ועדת הרישוי' שהקמתה מעוגנת בסעיף 55 של ההסכם הקואליציוני עם סיעת הליכוד, אך למרות שנקבע בהסכם מפורשות כי הוועדה תוקם תוך שישים יום לכל היותר מיום הקמת הממשלה, עדיין לא התממש ההסכם ולא יצא אל הפועל.

    ועדת הרישוי והבירוקרטיה אותה מבקשים הח"כים להקים, תעסוק בהליך הרישוי של מוסדות החינוך, הדרישות השונות שמציב משרד החינוך בפני המוסדות לצורך מתן אישורים ורישיונות, והבירוקרטיה המכבידה עד מאוד על פעילותם של מוסדות החינוך. זאת, לנוכח טענות חוזרות ונשנות מצד מנהלי מוסדות ואישי ציבור, על כך שהקשיים שמערימים משרדי הממשלה והרשויות השונות על הקמת מוסדות חינוך, הופכים את מלאכתם לקשה הרבה יותר, ולא פעם הסדרת האישורים כרוכה בהוצאות כספיות כבדות, על אף שחלק גדול מהתנאים והפרוצדורות שצריכים מוסדות החינוך לעבור, משוללים כל היגיון.

    במהלך ישיבת הסיעה הציג סגן שר החינוך מאיר פרוש סקירה של הפעולות בהן נקט מאז נכנס לתפקידו במשרד החינוך ועד כה, לצורך זירוז הקמתה של הוועדה האמורה, והביע את צערו על כך שההתקדמות איטית מדי בשל קשיים שהערימו גורמים שונים, בהם היועצת המשפטית של משרד החינוך, שפסלה את המועמדים שהציעה סיעת יהדות התורה כחברים בוועדה. בעקבות פסילת השמות פנה סגן השר ליועץ המשפטי בממשלה, ולאחר בדיקה מעמיקה קבעה המשנה ליועץ המשפטי הגב' זילבר, כי אין הצדקה לפסילת שמותיהם של המועמדים.

    לאחר שהתקבלה האישור של היועץ המשפטי לממשלה לכך שאין מניעה משפטית למינוי חברי הוועדה כפי שהציעה סיעת יהדות התורה, אישרה המנכ"לית היוצאת של משרד החינוך הגב' כהן את השמות, לפני כחודש וחצי.  עם זאת, עד כה לא התקבלה החלטה להקים את הוועדה ולאפשר לה להתחיל לפעול, מבלי שיינתן לכך הסבר כלשהוא.

    לנוכח האמור הציע ח"כ יעקב אשר לנקוט בצעד חריג, ולהבהיר להנהגת הקואליציה כי לנוכח אי מימוש סעיף חשוב וקריטי בהסכם הקואליציוני, חברי סיעת יהדות התורה יראו את עצמם פטורים מלהצביע יחד עם הקואליציה בדיונים שיתקיימו בכנסת ביום שני הקרוב, היום האחרון של מושב החורף.

    הצעתו של ח"כ יעקב אשר, אושרה על ידי יתר חבר הסיעה, ויו"ר הסיעה ח"כ מנחם אליעזר מוזס ניסח מכתב בהתאם, אותו שיגר לשר יריב לוין המופקד על הקשר בין הממשלה לכנסת, וליו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן. במכתב הציג הרב מוזס בקצרה את עיקרי הדברים, הבהיר כי כל שנדרש להקמת הוועדה זו רק קבלת החלטה וחתימה מתאימה, וחתם באזהרה כי אם הממשלה לא תמלא את חלקה בהסכם הקואליציוני עד יום שני הקרוב, סיעת יהדות התורה תראה את עצמה פטורה ממשמעת קואליציונית בדיונים שיתקיימו במליאה ביום שני הקרוב, וחבריה יקבלו חופש הצבעה על הצעות החוק השונות.

    IMG-20170314-WA0032



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      חברי ועדה זה חשוב! אבל גם 100 כאלה לא יועילו אם ראש אגף הרישוי ואכיפה גור רוזנבלט ימשיך בחיבור הנהלים ברישוי,באיתנות פיננסית,בנוהל שכר כו', בשביל זה צריך שינוי ארגוני ודאגה שראשי האגפים לא יהיו למכשול!!!