זריזים מקדימים • מתכננים לבד חופשת קיץ

    מצד שני, לפעמים עדיף להזמין דווקא ברגע האחרון. לדוגמא, אם נוסעים בתאריכים פחות מבוקשים, ויש היצע גדול של מלנות וצימרים. פעמים רבות ברגע האחרון המחירים יורדים.
    עדי וויץ No Comments on זריזים מקדימים • מתכננים לבד חופשת קיץ

    מתי להזמין חופשה משפחתית לקיץ? איך מתחילים לתכנן את החופשה השנתית? מתי הכי משתלם להזמין טיסות לקיץ? ומה לגבי לינה? והשכרת רכב? כל התשובות בפנים.

    מצד שני, לפעמים עדיף להזמין דווקא ברגע האחרון. לדוגמא, אם נוסעים בתאריכים פחות מבוקשים, ויש היצע גדול של מלנות וצימרים. פעמים רבות ברגע האחרון המחירים יורדים.
    14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מתכננים חופשה משפחתית בחו"ל בקיץ?
    בפוסט הבא אנסה לעשות קצת סדר בבלגן, ולתת תמונה מסודרת וברורה לגבי התהליך של הזמנת חופשה בחו"ל.

    נתחיל מהעוגן הראשון – היעד. לאן נוסעים?
    לכל הדעות, כדאי להחליט על היעד לחופשה כמה שיותר מוקדם. זה ישפיע על תכנון החופשה מכל הבחינות: תאריך – מתי מומלץ לטייל באותו מקום, משך החופשה – כמה זמן צריך, עלויות ועוד. בבחירת היעד כדאי להתחשב בתקציב, בגילאי הילדים וגם בצרכי ההורים (גם הם צריכים להנות מהחופשה!).

    טיסה
    כשיש לנו כבר את היעד נתחיל לחפש טיסה. מתי להזמין טיסה לקיץ? חד משמעית: כמה שיותר מוקדם!

    יולי אוגוסט הם "העונה" של התיירות, ולכן הביקוש לכרטיסים בשיאו. אם לא רוצים להתקע עם טיסה בשעות לא נוחות ולשלם ביוקר צריך להזמין מראש. כמה מראש? כחצי שנה מראש (גם חמישה חודשים זה בסדר). נכון שמחירי הטיסות משתנים כל הזמן. אבל אנחנו מדברים כאן על נופש בקיץ – שיא העונה. וברוב המקרים המחירים רק יעלו..

    אל תשכחו גם שמדובר בחופשה משפחתית, אותה בד"כ אי אפשר לעשות באופן ספונטאני (לילדים יש מסגרות לימוד, ההורים צריכים להודיע מראש בעבודה ועוד אילוצים).

    חברות התעופה הרגילות מפרסמות מחירים כשנה מראש. המחירים עולים ככל שמועד הטיסה מתקרב. חברות הלואו-קוסט (טיסות מוזלות בתנאי מינימום – ללא אוכל או בידור בטיסה)

    פותחות את הטיסות כחצי שנה מראש. גם שם, המחירים מתחילים מתעריף נמוך מאד (יכול להתחיל אפילו מ- 50 יורו לטיסה), ועולים ככל שמתקרבים למועד הטיסה.

    חיפוש בתחילת פברואר לטיסה למינכן בקיץ באתר KAYAK
    טיסות 1

    חיפוש בתחילת מרץ לטיסה למינכן – לאותם תאריכים בדיוק! שימו לב לפער המחירים לאותן טיסות!
    טיסה 2

    כשנוסעים עם ילדים ליעד קרוב יחסית, בפרט אם יוצאים לחופשה לא ארוכה (שבוע/שבועיים), אני ממליצה על טיסה ישירה. הזמן, הלוגיסטיקה והסיכון באובדן המזוודות בדרך לגמרי מצדיקים את התוספת הקטנה במחיר.

    חיפוש טיסות
    כדאי מאד להקדיש זמן לחיפוש טיסות זולות. זה עשוי להפחית משמעותית את אחת מהוצאות הנסיעה הגדולות ביותר.

    כשמחפשים טיסות זולות באינטרנט ולא מקובעים על היעד, כדאי להתחיל עם Skyscanner, אתר חיפוש טיסות פופולארי ושווה ביותר. Skyscanner מציג טיסות כמעט מכל חברות התעופה בעולם. כך שאפשר לבחור את הטיסה המתאימה ביותר מבחינת התאריכים, חברת התעופה וכמובן המחיר.

    אתרי חיפוש טיסות אמינים אחרים הם KAYAK – האתר הותיק והמעולה עם הממשק הברור והנוח, אהוב עלי מאד. אני תמיד מעדיפה לחפש בו טיסות ליעדים ותאריכים ספציפיים. גם האתרים Hipmunk ו- Momondo מצוינים.

    אחרי שהשתמשתם באתרים הנ"ל, ומצאתם את הטיסה המתאימה ביותר, כדאי להשקיע עוד כמה דקות וללכת ישירות לאתר של חברת התעופה עצמה. שם אפשר לבדוק אם ניתן להשיג את אותה טיסה במחיר זול יותר. פעמים רבות לחברות התעופה יש תעריפים נמוכים יותר באתר שלהם.

    טיפ: לפני חיפוש טיסות באתרים מומלץ לנקות את "העוגיות" (cookies) בדפדפן. נכנסים ל"היסטוריה" ושם בוחרים בפקודה "clear browsing data" – נקה את המידע השמור מהדפדפן.
    האתרים לחיפוש טיסות שומרים את החיפושים שלכם, ואחרי שחיפשתם טיסה ליעד כלשהו הם מבינים שאתם מעוניינים להגיע ליעד הזה בתאריך מסוים. מכאן והלאה הם יעדיפו להציג לכם כרטיסים יקרים יותר ליעד שחיפשתם. ולפעמים, כדי להלחיץ אתכם לקנות, יודיעו לכם שנותרו מקומות בודדים על טיסה ספציפית…

    לינה
    בחירת מקום הלינה היא העוגן החשוב הבא בתהליך תכנון החופשה. והיא תלויה במועד החופשה וביעד.

    אם אתם מתכננים לטוס באוגוסט ליעד מאד פופולארי (היער השחור או אוסטריה למשל), כדאי שתתארגנו כמה שיותר מוקדם על מקום לינה. מקומות לינה מבוקשים נתפסים במהירות. ואם יש לכם דרישות מיוחדות כמו מקום להרבה נפשות, דלת מקשרת או מטבח צמוד, המבחר עוד יותר מצומצם, ואז על אחת כמה וכמה שכדאי להזמין מוקדם.

    הרבה פעמים גם משתלם כלכלית להזמין מוקדם. מקומות לינה מסוימים (כמו כפרי נופש) נותנים הנחה להזמנה מוקדמת. ודבר נוסף, ככל שהמבחר מצטמצם תאלצו להתפשר על מקומות יקרים יותר.

    מצד שני, לפעמים עדיף להזמין דווקא ברגע האחרון. לדוגמא, אם נוסעים בתאריכים פחות מבוקשים, ויש היצע גדול של מלנות וצימרים. פעמים רבות ברגע האחרון המחירים יורדים.

    טיפ:
    אם אתם נוסעים לא ממש בשיא העונה (למשל ביוני או בתחילת יולי), ומדובר בכפר נופש פחות פופולארי או במלון גדול, כדאי לשקול לקחת סיכון קל ולהזמין חודש/חודש וחצי לפני הנסיעה.

    לדוגמא: אנחנו התארחנו בכפר נופש בהולנד בתחילת יולי. הכפר ענק ויש בו מאות וילות להשכרה. בהזמנה מוקדמת שנעשתה שלושה חודשים מראש קיבלנו 10% הנחה. חודש וחצי לפני הנסיעה ירד המחיר ב- 30%, וקרוב למועד ירד המחיר לחצי! ועדיין נשארו מספיק וילות פנויות בכפר…

    לא הייתי ממליצה לחכות לרגע האחרון ממש. אבל במקרים מסוימים כדאי לחכות לזמן סביר (חודש/חודשיים) לפני החופשה.
    hotels

    חיפוש לינה
    אתר חיפוש הלינות המועדף עלי הוא Booking.com, המציע יותר ממיליון מקומות לינה ברחבי העולם. מלבד כל המלונות הגדולים, אפשר למצוא שם מגוון רחב של מלונות קטנים בעלות נמוכה. האתר שלהם מאד ידידותי למשתמש וכדאי להתחיל שם את חיפוש הלינה כאשר מתכננים את הטיול.

    בוקינג מציע שירות מעולה שאין באף מקום אחר:
    1.התחייבות למחיר הטוב ביותר (כן, אם תמצאו מחיר זול יותר הם יחזירו לכם את הכסף!)
    2. אפשרות הזמנה מראש, ותשלום מאוחר יותר בעת ביצוע הצ'ק אין
    3. אפשרות ביטול ללא תשלום
    4. שירות לקוחות 24/7

    אם לא מצאתם משהו מתאים בבוקינג, Airbnb היא אופציה נהדרת וזולה יותר לשהייה בדירות של מקומיים.

    רכב
    אנחנו מדברים על חופשה משפחתית, כן? ובחופשה משפחתית צריך רכב גדול! שיהיה מספיק מקום לכל בני המשפחה פלוס כל התיקים והמזוודות. לחברות ההשכרה יש רכבים גדולים בכמות מצומצמת והם נתפסים מהר. בפרט בעונת התיירות הבוערת.

    ולכן, לגבי רכב אין ספק: להזמין מייד אחרי שסוגרים את הטיסות. (מקסימום אפשר לבטל ללא עלות). ככל שתזמינו מוקדם יותר יהיה לכם מבחר גדול יותר של רכבים, והיצע רחב יותר של מחירים!

    האתר המועדף עלי להזמנת רכב הוא ECONOMY CAR RENTALS. קודם כל, במבחן השוואת המחירים הוא תמיד יוצא הזול ביותר. שנית, האתר מאפשר הרשמה מראש, וביטול עד 48 שעות לפני מועד ההזמנה ללא קנסות!

    ECONOMY CAR RENTALS עובדים עם מגוון חברות בכל מדינה (גם עם חברות השכרה קטנות), כך שההיצע באתר הוא עצום. לכן, גם מי שמחפש רכב ביעדים מאד מבוקשים, אפילו בעונה ה"חמה", כמעט תמיד ימצא שם את מבוקשו.

    אתר השכרת רכב נוסף ומומלץ ביותר הוא Rentalcars – אתר עם תמיכה מלאה בעברית, שזה יתרון גדול במקרים שצריך לתקשר עם מפעילי האתר.
    car-rent

    עכשיו, כשיש לנו כבר את שלושת המרכיבים העיקריים של החופשה: טיסות, לינה ורכב, אפשר להתרווח ולהתחיל את הכייף האמיתי: לקרוא (בספרים, בלוגים ופורומים) ולתכנן את החופשה לפרטי פרטים… תהנו!

    הכותבת: עדי וייץ, יועצת טיולים ובעלת הבלוג מטיילים בכיפה



    0 תגובות