מוקפים מרקדים • רוצה שמחה אמיתית ושורשית? יאללה פויקר

    זה יפה לראות אותם, יום אחד הם בחתונה של תולדות אהרון עם כל הסגנון שלהם, ולמחרת מזמרים בחתונה סופר מודרנית עם קטעים עדכניים, הם כל הזמן לומדים ומשתדרגים ולא מביישים זמרים ברמה בינלאומית
    אתי קצבורג 1 Comment on מוקפים מרקדים • רוצה שמחה אמיתית ושורשית? יאללה פויקר

    שמעתם פעם על 'גשם גשם מיטפטף' בגירסא הוואקלית שלו? ברוכים הבאים לירושולים • ההכרעה של מרן הרב אלישיב, האורח שחיפש את האורגניסט והאורחים שנהנים מהקוגל • הפויקרס פותחים את הפה כמו שרק צ'למערס יודעים

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    זה יפה לראות אותם, יום אחד הם בחתונה של תולדות אהרון עם כל הסגנון שלהם, ולמחרת מזמרים בחתונה סופר מודרנית עם קטעים עדכניים, הם כל הזמן לומדים ומשתדרגים ולא מביישים זמרים ברמה בינלאומית
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שמעתם פעם על 'גשם גשם מיטפטף' בגירסא הוואקלית שלו? שבוע שעבר בחתונה באחת מה'ארמונות הירושלמים' ביצע זמר ירושלמי (צ'עלמר) את השיר בהשמעת בכורה לקול תרועת הצופים כשברקע תופים ודרבוקות לאווירה.

    אז כן השיר הזה הגיע לעולם הפויקר'ס וזהו, הוא עשה את השליחות שלו בעולם אפשר להמשיך הלאה.

    אז זהו אם תהיתם עד כמה העולם הזה שבו התופים והזמרים הוואקליים שולטים מעודכן קבלתם תשובה.

    ברוכים הבאים לעלום הפויקרס, לעולם בו החתונות קצרות יותר כי כמה אפשר לרקוד לצלילי תופים, העולם הזה שייך לירושלמים בלבד, כי זה מנהג קדום ירושלמי, עולם שבו נכון ל-2017 עדיין לא נס ליחו, ואם במספרים לפחות 10 חתונות ביום על טהרת התוף.

    ישראל הירשמן, אמרגן צמרת של כל ה'קלצקינים והקרישבסקים' ולא רק, בעלי משרד 'ישמח ישראל' מדבר על העולם המעניין הזה.

    כילדה, אני משתפת אותו, זכור לי כל הבדיחות שרצו על החתונות האלה יש לי בראש משפטים כמו 'הפסקת גלידההה' 'הגלגלים נעים' 'האוטובוס לבני בירק יוצא בעוד עשר דקים' במבטא ירושלמי מובהק, זמרי ההרכב היוו חגיגה צבעונית משל עצמם עם קולות ופרשנויות משלהם לשירים, עם הווסט הנצחי, הכרס והשמחה הירושלמית המדבקת .

    מאז עברו הרבה חתונות בירושלים, והמנהג נשאר ושודרג ושופץ.

    החתונות האלה מספיק שמחות איך אפשר לרקוד ככה?
    "בעידן של היום העסק השתכלל מאד, ההרכבים של הזמרים גדלו, נוספו עוד כלי הקשה שמוסיפים להרמוניה, וניתן למצוא זמרים סופר מקצועיים שעושים עבודה מצוינת, האנשים שמחים בחתונות האלה, לא סובלים, הריקודים יותר קצרים, יש פחות ריקודים ולאנשים יש יותר זמן לאכול קוגל".

    איך המנהג השתמר כל כך הרבה זמן, הוא לא פאסה?
    פוסק הדור מרן הרב אלישיב זצ"ל בשנותיו האחרונות נלחם שיישמרו על המנהג, המנהג הזה זכר לחורבן והוא היה בנפשו של מרן הרב אלישיב זצ"ל עד כדי כך שלא הסכים להגיע לחתונה של אורי לופוליאנסקי בגלל ששמע שיהיה אורגן ופחד שזה יפרוץ את המנהג ובזכותו זה השתנה, ההתעקשות שלו על זה חרוטה כל כך עמוק שזה ממשיך ופורח.

    מי מקיים את המנהג הזה?
    בעיקר אשכנזים, ליטאים וחסידים.

    מילה על הזמרים, מה רמת העידכון שלהם בשירים?
    "זמר אחד השקיע בעסקים שלו וקצת שכח להתעדכן, יום אחד הוא מצא את עצמו עם יומן ריק, בחורי הישיבות לא פראיירים הם רוצים את השירים הכי מעודכנים והכי חדשים בשוק, והם גם מקבלים, יש ביקורת אונליין על החבר'ה האלה בשביל שיביאו את התוצר החדש ביותר והטוב ביותר".

    מתאימים לכל אחד את הסגנון שלו?
    כן, זה יפה לראות אותם, יום אחד הם בחתונה של תולדות אהרון עם כל הסגנון שלהם, ולמחרת מזמרים בחתונה סופר מודרנית עם קטעים עדכניים, הם כל הזמן לומדים ומשתדרגים ולא מביישים זמרים ברמה בינלאומית.

    המיתוס, עם פויקר עדיף לא להגיע לחתונה. מזמן התנפץ?
    אכן, מדהים לראות אנשים בעלי אמצעים שמשקיעים הרכב טוב 2 זמרים, סאונד מקצועי, מתופף ברמה בילאומית ומגיעים לתוצאה מדהימה, לא מזמן בחתונה של חוצניקים אחד האורחים היה תקוע שעות ליד הבמה לא זז בסוף החתונה הוא ניגש ושאל איפה הסתתר הקלידן כל הערב הוא לא האמין שיכול להיות הרכב מוזיקלי מקצועי בלי קלידן פיזי. זה היה קוריוז.

    לווי בס מקצועי, סאונדמן, זמרים שמשתדרגים אין ספק שהעולם הזה עובר שינוי לטובה ומה שזכור לנו כסיוט אחד מתמשך נשמע היום הרבה יותר טוב, וצוות שלם שהתמסד עם ייצוג רשמי ממשיכים לשמח ערב ערב לבבות של חתן וכלה ששומרים על המנהג העתיק והחשוב הזה.

    תופים, בבקשה!!!!



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שטויות!!!!!!!!!!!!
      לא היה ולא נברא!!!!!!!!!!
      עד כדי כך שלא הסכים להגיע לחתונה של אורי לופוליאנסקי בגלל ששמע שיהיה אורגן ופחד שזה יפרוץ את המנהג ובזכותו זה השתנה, ההתעקשות שלו על זה חרוטה כל כך עמוק שזה ממשיך ופורח.