לא פחות מאלף • סיירות וודקה ושיטות לחץ: הת"תניקים נחשפים

    הם לומדים איך משוחחים בשפה של אברכים, איזה ברכות אנשים אוהבים לשמוע, הם מצטיידים בסנדוויצ'ים (לחם פרוס של ישיבה ,לא ביג דיל )למקרה שכל מה שיציעו להם לאכול זה לוקשים.
    אתי קצבורג No Comments on לא פחות מאלף • סיירות וודקה ושיטות לחץ: הת"תניקים נחשפים

    איך לומדים להיות חסינים בפני טריקות דלת? כמה זמן לפני הפורים מחילים לעבוד על הרשימות? מי הולך לכתובות ה'כבדות'? ואיך מזהים את מי ששורף את החביתות • רגע לפני שהם דופקים לכם על הדלת ההתניקים מגלים את כל הסודות

    פורים | תמונת אילוסטרציה צילום: Hadas Parush/Flash90
    הם לומדים איך משוחחים בשפה של אברכים, איזה ברכות אנשים אוהבים לשמוע, הם מצטיידים בסנדוויצ'ים (לחם פרוס של ישיבה ,לא ביג דיל )למקרה שכל מה שיציעו להם לאכול זה לוקשים.
    19:28
    24.04.24
    אבי יעקב 1 Comment on קוגל או נשק חם? הדרישות של הרב ברושויסברגר לגיוס בצה"ל • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בימים האלה כל אחד מהם עמוק בתוך חמ"ל, חדרים צפופים חנוקים מעשן סיגריות מסתלסל, טרטורי טלפון בלתי פוסקים, עיניים טרוטות מעייפות וערימות של רשימות וכתובות וכרזות ומשפטים יצירתיים שרק מוחות של לומדי 'שולחן ערוך' יכולים להגות.

    קבלו הצצה אל קודש הקודשים של עולם הישיבות הת"ת.

    קשה לזכור בוודאות מה היה קודם מבחינה כרונולוגית פורים או התתים בישיבות אבל מה שברור שחד הם.

    את מנגינת הפורים הידועה המציא בזמנו תתניק שיכור שלא הורשה להכנס לבית של אחד הגבירים וכאות נקמה הוא הלחין לו את המנגינה מתחת החלון ולא עזב את המקום עד שווידא שבני הבית מכירים על פה את הלחן.

    החל מחנוכה יושבים פה על הרשימות, מחכים אותנו אחד ממנהלי הת"ת בישיבת קול תורה, כל החוצניקים נרתמים למשימת הטלפוניה, ארגנטינאים מתקשרים למקסיקנים והפוך, לא נעים להם להתקשר לחבר'ה מהקהילה בכדי שאחר כך הם לא יזכירו להם "אתה זה שהתקשרת לבקש כסף".

    כככל שמתקרבים ימי הפורים העסק נכנס להילוך גבוה חלוקת תפקידים מתבצעת ע"י ראש הישיבה והמערכת מתחילה לנוע, מנהלי קמפיין, מנהלי מערך שיחות,

    ומנהלי הת"ת השוטף בלי עין הרע כי חתנים לא חסר ב"ה והעבודה רבה , בישיבת קול תורה למשל כל חתן מקבל מענק של 3000 ₪ ועזרה בביגוד וכד'.

    מנהלי הקמפיין בונים מסע פרסום משכנע כזה שלא מבייש משרדי פרסום מעולים, במקביל לקמפיין מתחילים שיחות מוטיבציה והנעה לפעולה של הבחורים.

    ויש גם שיטות.

    כשהחבר'ה יוצאים לשטח הם זוכים למין תדרוך צבאי בשפה ישיבתית ובקודים ששמורים רק לזן המיוחד הזה "ישיבהבוחרים".

    הם לומדים איך משוחחים בשפה של אברכים, איזה ברכות אנשים אוהבים לשמוע, הם מצטיידים בסנדוויצ'ים (לחם פרוס של ישיבה ,לא ביג דיל) למקרה שכל מה שיציעו להם לאכול זה לוקשים.

    הם עוברים מיני סדנת שווק ושיחות מכירה למקרה של סרבנים וכאלה שמתעקשים לשלוח אותם עם שנקל חזרה לישיבה ועוד מבקשים חשבונית מוכרת למס.

    הם לומדים להיות חסינים, לקבל טריקות של פלדלת ישר לפרצוף, הם לומדים מי עבד עליהם ששם פתק על הדלת כבר בשש " נא לא לדפוק כי הילדים ישנים" ולומדים מי מכין חביתה מצוין ומי שורף אותה בשיטתיות.

    ומה הכי מיוחד בימים הללו?
    חזקי במברגר תתניק ב'חכמת שלמה' – "ישנה ערבות הדדית מדהימה, מרגש לראות שנה אחרי שנה מסירות של בחורים בכדי שעוד חתן יוכל להתחתן קצת יותר בקלות".

    הסלוגן שהם הטמיעו בעונת האיסוף ובכלל זה "כל בחור כל השנה יחייך" וזה לא רק מהשפה לחוץ. הוא מספר:" לפני שבוע התחתן פה בחור יתום, כל בחור לקח על עצמו לדאוג לו לכסף וההענות היתה מחממת את הלב, הצלחנו לעזור לו בסכום כסף גדול שאפשר לו להתחיל את חייו כמו שצריך, וכמאמר הסלוגן 'כל השנה יחייך'.

    אז רשימות יש, קמפיין יש , רצון ונחישות יש, והנה המסע מתחיל, מסע הפורים, הארץ מתחלקת לאזורים, איפה שה'גבירים' גרים נחשב לאזורים חמים במיוחד על המפה ולשם נשלחות סיירות מיוחדות של בחורים מה'קיבוץ' אלא שידעו לכחכך בגרונם במקומות הנכונים, ויידעו להבדיל בין וודקה כחולה של אלף דולר לגוני ווקר, ותכלס' יידעו להוציא מבעל הבית לא פחות מאלף.

    לראש הת"ת אסור בשום אופן לשתות הוא חייב להשאר מפוכח עם אינספור דפים ביד, עם עט למחוק את הכתובות שכבר זכו לביקור, ועם יכולת לכוון את הנהג שנוהג בינות לאריות על 2 , קופים וסיירות קוזקים עם תרבוש.

    ברגעים האלה בין פכחון לשכרות, בין מרשרשים לצקים מוכרע גורלם של חתנים יקרים ובחורים שזקוקים לסיוע, ככל שהגרון ניחר יותר, הסלוגן נוגע יותר, הדברי תורה מתובלים יותר והחסות מרשימה יותר, הקרן עולה, וקופת הת"ת מתמלאת בשפע ובטוב , כי לא כל יום פורים.

    הפוסט בחסות "רק תורת אמת, כל השאר פשוט משקרים" (ראש הת"ת)



    0 תגובות