בנות מחב"ד הגישו בג"צ בגלל אי הכרה בהן כחרדיות באקדמיה

    המדובר בבנות חרדיות לכל דבר ועניין, שרק בשל העובדה שהן למדו במוסדות הרשומים תחת הדתי לאומי, הוגבל התקציב עבורן, והן יוצאות נפסדות
    יוסי אשר 3 Comment on בנות מחב"ד הגישו בג"צ בגלל אי הכרה בהן כחרדיות באקדמיה

    בנות חב"דיות לא זכאיות להשתתפות של המל"ג בלימודים אקדמאים במכללות החרדיות, לאחר שמוסדות חב"ד לבנות תחת ממ"ד • "הקביעה שלהם 'מי היא חרדית' קבעו שבוגרות של חב"ד וצאנז לא נחשבות כ'חרדיות', היא בדיחה ולא הגיונית"

    בית המשפט העליון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
    המדובר בבנות חרדיות לכל דבר ועניין, שרק בשל העובדה שהן למדו במוסדות הרשומים תחת הדתי לאומי, הוגבל התקציב עבורן, והן יוצאות נפסדות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שנתיים וחצי לאחר חשיפת אתר חב"ד -COL, כי המועצה הישראלית להשכלה גבוהה (המל"ג) מפלה לרעה את בנות חב"ד, הוגש היום (חמישי) בג"ץ בעניין לבית המשפט העליון.

    העותרות הם, דבורה לאה קסטל, חיה מושקא גולדברג, בית חנה חב"ד בירושלים, ובית חיה מושקא בקריות. בהחלטה שניתנה היום בתיק על ידי השופט אורי שוהם התבקשה המדינה להגיש את תגובתם המקדימה לעתירה עד ליום 20.4.2017.

    כזכור, בנות חב"דיות לא זכאיות להשתתפות של המל"ג בלימודים אקדמאים במכללות החרדיות, לאחר שמוסדות חב"ד לבנות תחת ממ"ד, הן לא זכאיות להשתתפות בשכ"ל ושורת ההקלות של המל"ג.

    אחת האימהות שבנתיהם מופלות לרעה אמרה ל-COL: "בוגרות חב"ד לא מתקבלות למכללות החרדיות כי לשיטת המל"ג הם "לא חרדיות כי הן בוגרות בתי ספר בפיקוח ממ"ד". מכריחים אותן ללמוד בחברה מעורבת באוניברסיטאות. הגיע הזמן שבית המשפט העליון יכריח את מוסדות המדינה להכיר בעובדה שחסידי וחסידות חב"ד הם חרדים".

    הרב טוביה בלוי, מנהל תיכון בית חנה בירושלים, אמר כי הקביעה שלהם 'מי היא חרדית' קבעו שבוגרות של חב"ד וצאנז לא נחשבות כ'חרדיות', היא בדיחה ולא הגיונית. אנו דורשים שינוי בתוקף ומוחים על האפלייה הזאת. הרי לא כל בוגרת תיכון מתאימה להמשיך ללמוד בסמינר כמורה, ויש כאלו שרוצות ללמוד מחשבים או מקצוע אחר.

    nf_3486_120705

    נזכיר כי בזמנו שלח עו"ד גושן מכתב בהול ליועץ המשפטי לממשלה ובו ציין כי "המדובר בבנות חרדיות לכל דבר ועניין, שרק בשל העובדה שהן למדו במוסדות הרשומים תחת הדתי לאומי, הוגבל התקציב עבורן, והן יוצאות נפסדות לאור החלטה שערוריית ומקוממת זו. בנות חב"ד אינן בכלל "הציבור הדתי הלאומי", שלו מגוון רחב של מוסדות להשכלה בישראל, המתוקצבים על ידי המדינה, והמכללות היחידות בהם הם יכולות ללמוד הם מכללות חרדיות, אך, המל"ג מונע זאת מהן".

    עו"ד גושן ציין כי המדובר באפלייה אסורה לפי חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, תשס"א-2000, הקובע כי "מי שעיסוקו בהספקת מוצר או שירות ציבורי (וכהגדרתו בחוק: "שירות ציבורי" – שירותי חינוך), או בהפעלת מקום ציבורי, לא יפלה בהספקת המוצר או השירות הציבורי, במתן הכניסה למקום הציבורי או במתן שירות במקום הציבורי, מחמת גזע, דת או קבוצה דתית".

    פורסם באתר COL



    3 תגובות

    מיין תגובות