גל החום: מקרה ראשון קשה מאוד של הכשת נחש צפע ארסי

    וא הגיע עם הלם תת נפחי, ירידה בלחץ הדם ודופק מהיר", הוא מתאר. "הוא קיבל מיד טיפול רפואי הכולל זריקת אנטי סרום והועבר ליחידה לטיפול נמרץ כללי להמשך החייאת נוזלים
    צבי הדס 1 Comment on גל החום: מקרה ראשון קשה מאוד של הכשת נחש צפע ארסי

    רופאי קפלן מזהירים: "גל החום הצפוי בסוף השבוע הקרוב עלול להעיר את נחשי הצפע ולכן יש להיות ערניים ולנהוג בכללי הזהירות הנדרשים" • ואיך תזהו מקרה הכשה?

    צילום: Nati Shohat/Flash90
    וא הגיע עם הלם תת נפחי, ירידה בלחץ הדם ודופק מהיר", הוא מתאר. "הוא קיבל מיד טיפול רפואי הכולל זריקת אנטי סרום והועבר ליחידה לטיפול נמרץ כללי להמשך החייאת נוזלים
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום בשעות הצהריים הובהל לחדר המיון בבית החולים קפלן מקבוצת הכללית צעיר כבן 19 במצב קשה מאוד ובסכנת חיים לאחר הכשת נחש צפע ארצישראלי – הנחש הארסי הנפוץ ביותר בישראל – בשוק רגל שמאל. רופאי חדר מיון העניקו לצעיר טיפול מהיר ומציל חיים של תרופת אנטי סרום והעבירו אותו להמשך טיפול והשגחה ביחידה לטיפול נמרץ כללי. זהו המקרה הקשה הראשון השנה של הכשת נחש לאחר שבשבוע האחרון הגיעו לחדר המיון מספר נפגעי הכשה קלים של נחש הצפע הארצישראלי.

    ד"ר גנאדי ברגמן, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים קפלן, אמר כי הנער הובהל לחדר המיון בבית החולים במצב קשה מאוד ובסכנת חיים מספר דקות לאחר שהוכשה ע"י נחש צפע פלסטיני. "הוא הגיע עם הלם תת נפחי, ירידה בלחץ הדם ודופק מהיר", הוא מתאר. "הוא קיבל מיד טיפול רפואי הכולל זריקת אנטי סרום והועבר ליחידה לטיפול נמרץ כללי להמשך החייאת נוזלים, מעקב סימני נשימה ובדיקות קרישת דם. לשמחתנו, הוא התאושש יחסית מהר בזכות הטיפול המידי בחדר המיון ולשביעות רצון הרופאים", הוא מתאר. ד"ר ברגמן אמר כי אין ספק שההגעה המהירה לחדר המיון מנעה התדרדרות במצבו, וכך צריך לעשות במקרים אלו. "ההשלכות של אי הגעה מהירה לבית החולים עלולות להיות מסכנות חיים, לכן במקרה של חשד להכשה יש להפסיק כל פעילות ולהגיע מיד לחדר המיון הקרוב", הוא אמר.

    ד"ר אמיר אורון מהיחידה לכירורגיה של היד במרכז הרפואי קפלן, שטיפל השבוע במספר מקרים של הכשות קלות, מסביר כי גל החום הצפוי בסוף השבוע עלול להעיר גם את נחשי הצפע הגדולים יותר אשר בשל היותם בעלי חיים בעלי דם קר מתעוררים רק עם הגיע החום – וככל שהנחש גדול יותר משערים שכמות החום לה הוא זקוק כדי להתעורר מתרדמת החורף גדולה יותר. "אזור השפלה והדרום מאופיין בנחשים רבים, בפרט במקומות עם שטחים פתוחים כגון מושבים, קיבוצים ואזורים חקלאיים. יש להקפיד על ערנות רבה, להקפיד על הליכה בשדות עם נעליים גבוהות, לא לצאת בלילה לסביבה חשוכה עם קוצים, ובפרט במקומות בהם ישנם מקורות מים וקרירות בעונה זו", הוא הוסיף. "הנחשים שישנו כל החורף מתעוררים רעבים וכאשר בלוטות הארס שלהם מלאות" מוסיף ד"ר אורון. ההתייחסות לנחשים מחייבת זהירות רבה, וכל הסטה של אבן או מצבור עלים מחייבת התייחסות ראויה.

    רופאי חדר מיון בקפלן מפרטים כי במקרה של הכשה צריך לקרר את האיבר המוקש, להימנע ממאמצים או מטלטולים מיותרים ולהגיע במהירות האפשרית לבית החולים. אם ניתן – כדאי לזהות את הנחש המכיש – כאשר הצפע מאופיין בראשו דמוי המשולש הנובע מבלוטות הארס המצויות בצדי הראש.

    'דגלים אדומים' שמרמזים כי מדובר בהכשת נחש: שקיעה במצב ההכרה, תחושת מחנק הולכת וגוברת, תחושת בלבול, סימנים מחמירים באזור ההכשה, כולל: אודם, בצקת, שינוי בגוון הצבע.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      נחש צפע פלסטיני??