הדירות אולי התייצבו אבל מחיר ההלוואה לרכוש אותם מזנק בטירוף

    נוצר מצב אבסורדי בו יד אחת מנסה לפעול בכל הכח על מנת להוריד את מחירי הדירות ואילו יד שנייה מאפשרת לבנקים להמשיך בחגיגת הריביות ולגבות מהזוגות הצעירים מאות אלפי שקלים מיותרים
    צבי הדס 2 Comment on הדירות אולי התייצבו אבל מחיר ההלוואה לרכוש אותם מזנק בטירוף

    זוג צעיר שירצה לקנות היום דירה שעולה כעת כ-1.526 מליון שקל וירצה לקחת עבורה הלוואת משכנתה בגובה של 65% ל-25 שנה, הוא ישלם מדי חודש כ-5,133 שקל, דהיינו 1,223 שקל יותר ממה ששילם זוג שקנה דירה בעת שכחלון נכנס לתפקידו

    שר האוצר, משה כחלון צילום: שלומי כהן, פלאש 90
    נוצר מצב אבסורדי בו יד אחת מנסה לפעול בכל הכח על מנת להוריד את מחירי הדירות ואילו יד שנייה מאפשרת לבנקים להמשיך בחגיגת הריביות ולגבות מהזוגות הצעירים מאות אלפי שקלים מיותרים
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האתר הכלכלי ביזפורטל מדווח כי שר האוצר, משה כחלון, מתקרב להשלים שנתיים בתפקידו במשרדו וב-AMG משכנתאות בדקו מה קרה למחיר הדירה עבור נוטלי המשכנתאות באותה תקופה. מהבדיקה עולה כי לפי נתוני הלמ"ס מחיר דירה ממוצעת התייקר ב-9% ועומד כיום על 1.526 מיליון שקלים. אבל הסיפור הגדול הוא מחיר ההלוואה.

    לפי הבדיקה עליה מדווח הכתב יוסי פינק, זוג צעיר שירצה לקנות היום את אותה דירה, שעולה כעת כ-1.526 מליון שקל וירצה לקחת עבורה הלוואת משכנתה בגובה של 65% ל-25 שנה, הוא ישלם מדי חודש כ-5,133 שקל, דהיינו 1,223 שקל יותר ממה ששילם זוג שקנה דירה בעת שכחלון נכנס לתפקידו. ההחזר הכולל של ההלוואה לזוג הרוכש את אותה דירה היום יעמוד על 1,998,574 שקל, 425,930 שקל יותר ממי שקנה דירה ביום השבעתו של כחלון לשר האוצר (התייקרות שמשקללת את עליית מחיר הדירה בנוסף לעליית מחיר המשכנתא).

    באופן ספציפי יותר, ההחזר הכולל של זוג צעיר שלקח משכנתא של 65% ורכש דירה במחיר של 1.4 מיליון שקלים עם כניסתו של כחלון למשרד האוצר עמד על 1.57 מיליון שקלים. כיום זוג צעיר שיירצה לקנות דירה במחיר של 1.4 מיליון שקלים עם משכנתא של 65% כבר ישלם החזר כולל של 1.85 מיליון שקלים. כלומר על משכנתא של 923 אלף שקלים ישלם הזוג הצעיר עוד 281 אלף שקלים בהחזר הכולל.

    לפי הדיווח של הכתב הכלכלי יוסי פינק בביזפורטל מהנתונים עולה כי הסיבה לזינוק בהחזרים נובעת מהזינוק בריביות המשכנתה בתקופה בה מכהן כחלון כשר האוצר: זינוק של עשרות אחוזים בכל מסלולי המשכנתאות: הריבית עבור משכנתה קבועה לא צמודה זינק בכ-31% מרמה של 3.5% במאי 2015 לרמה של 4.6% כיום. המשכנתה המשתנה כל 5 שנים וצמודת מדד זינקה בכ-131% מרמה של 1.6% בעת השבעתו של כחלון כשר האוצר לרמה של 3.7% כיום. הריבית צמודת הפריים זינקה ב- 114% מרמה של 0.7% (פריים מינוס 0.9) לרמה של 1.5% (פריים מינוס 0.1) כיום.

    לדברי עמית קמינסקי, מנכ"ל AMG משכנתאות, נוצר מצב אבסורדי בו יד אחת מנסה לפעול בכל הכח על מנת להוריד את מחירי הדירות ואילו יד שנייה מאפשרת לבנקים להמשיך בחגיגת הריביות ולגבות מהזוגות הצעירים מאות אלפי שקלים מיותרים. זאת בזמן שלא חל שום שינוי בריבית בנק ישראל ולמרות כל ההפחדות בשנים האחרונות הריבית לא עלתה.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      המשכנתאות עולות בטירוף ממש – הבנקים משתוללים !!!!!