"ההגעה למקום קבר מרדכי ואסתר כרוכה במסירות נפש של ממש"

    "אני יחד עם עוד מניין מהקהילה היהודית בהמדן שבאיראן מתחייבים לדאוג להזכיר כל שם ושם בקבר מרדכי ואסתר ביום המסוגל והגדול לתפילות יום תענית אסתר"
    אתי קצבורג No Comments on "ההגעה למקום קבר מרדכי ואסתר כרוכה במסירות נפש של ממש"

    הרב אברהם חיים רב באיסטנבול מדבר עם 'קול חי' ממקום מושבו בטורקיה ומסר על התפילה בקבר מרדכי ואסתר באיראן • כחמש שעות נסיעה מטהרן יושבת חמדן • קווים לדמותה של הקהילה האיראנית ששומרת על קברי מרדכי ואסתר

    צילום: ויקיפדיה Nick Taylor
    "אני יחד עם עוד מניין מהקהילה היהודית בהמדן שבאיראן מתחייבים לדאוג להזכיר כל שם ושם בקבר מרדכי ואסתר ביום המסוגל והגדול לתפילות יום תענית אסתר"
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מימיי שיחה טרנס אטלנטית לא הפתיעה אותי כמו השיחה הזו, ולא, אני לא מה'מופתעים'.

    מעבר לקו משוחח איתי יהודי בעל שיעור קומה ומספר לי סיפורים מציאותיים לחלוטין ומצליח לשמוט לי את הלסת פעם אחר פעם. איראן.

    תפסו כל צוציק ברחוב, תשאלו אותו מה מדאיג אותו בימים אלה חוץ מהתחפושת כמובן ושה'קרפלעך' של אמא שלו יצליחו והוא יאמר לכם 'איום הגרעין האיראני'.

    אין אזרח בישראל שהנושא לא מדאיג אותו, החגיגה האיסלאמית שמתחזקת בסוריה, סיפורי דעאש המצמררים, טורקיה ומהפכותיה, והתחזקות הכור האיראני.

    אז מה ידוע לנו על איראן? שנאה, הטפות, מנהגי דת קיצוניים, די לשמוע את המנהיגים שלהם בשביל לזרוע פחד ממשי.

    אממה, ידעתם שבאיראן חיים קרוב ל-18 אלף יהודים? כן זה המספר, היהודים שם חיים בנחת ברווחה כלכלית, מנהלים חיים יהודיים מלאים שכוללים בתי כנסת ומנהגים יהודיים מסורתיים לצד שכניהם הגויים. כמה מפתיע.

    ישראלים לא מורשים להתקרב לאזור (אלא אם כן אתם לא ציונים במוצהר עיין ערך סאטמר קיצוניים), מדינת עוין שונאת כל מה שריח ישראל נודפת ממנו וכמה אירוני (לא איראני) יהודים חיים שם ומקיימים חיי קהילה תוססים.

    באיספהן חיים כאלף יהודים, בשירז חיים עוד כחמש אלף יהודים, ובטהרן 10 אלף יהודים שזה המון. יש שם כוללים ומוסדות לימוד וחינוך יהודים לגמריי, היהודים חופשיים לצאת ולהכנס לנהל חיי מסחר תוססים.

    כחמש שעות נסיעה מטהרן יושבת חמדן או המדן בפרסית זה מצטלצל טוב יותר, שם כמו מעל דפי ההיסטוריה ממוקם קברם של מרדכי ואסתר, ביום יום המקום מתנהל כמו מסגד והוא קדוש למוסלמים כמו ליהודים (מזכיר במעט את מערת המכפלה) סביבו קיימת קהילה קטנה של כמה עשרות יהודים שהם שומרים על המקום. בימי הפורים מתאפשרת הגישה ליהודים להתפלל לעמוד ולבקש על נפשם, בקבר עצמו ניתן למצוא כיתובים בעברית והמבנה הוא עתיק יומין ואפוף קדושה מלכותית כיאה למלכה ולגדול הדור.

    הרב אברהם חיים רב באיסטנבול ממקום מושבו בטורקיה (אין לו אפשרות כניסה לאיראן) הוא פועל ודואג לתפילות, ללימוד תורה ומטרתו זה להגדיל תורה בתפוצות. הוא זה שדואג לכל התפילות שנעשות בעיצומו של חג הפורים ע"י שליחים מיוחדים מטעם קופת העיר:

    "אני יחד עם עוד מניין מהקהילה היהודית בהמדן שבאיראן מתחייבים לדאוג להזכיר כל שם ושם בקבר מרדכי ואסתר ביום המסוגל והגדול לתפילות יום תענית אסתר"

    הרב חיים אחראי מטעם הרב בעדני לכל הפעילות החשובה הזו דואג לכך שכל תפילה או בקשה מיוחדת תאמר ביום המסוגל במקום המסוגל, כמו שאסתר הפכה בתפילותיה את גזירתו של המן כך התפילות והבקשות שנאמרות על מקום קבורתה של הצדקת ביום שהוא כעין יום כיפורים יתקבלו.

    "ההגעה למקום הקבר כרוכה במסירות נפש של ממש ועם זאת השליחות שנתנה בידינו גדולה מאד"

    סיפורה של המגילה זה מסירות נפש והיום לאחר כל כך הרבה שנים המסירות נפש נמשכת יהדות איראן ממשיכה , והתפילות במקום במיוחד הזהמרגשות במיוחד

    לידיעת הציבור הקדוש:מקום השלולית של מי השטיפה של בתו של המן טרם נודע, אך מומחים טוענים שהם גילו ממצא שנראה דומה בין טהרן להמדן עדכונים בהמשך

    לבקשות לתפילה לחצו כאן



    0 תגובות