פגישת הנציגים החרדים: אין פריצה חמורה של הסטטוס-קוו בירושלים

    איתי גדסי No Comments on פגישת הנציגים החרדים: אין פריצה חמורה של הסטטוס-קוו בירושלים

    במסקנות פגישת השרים דרעי ליצמן אורי אריאל וח"כ גפני נכתב כי אין פריצה חמורה של הסטטוס קוו בעניין השבת בירושלים • העירייה החלה באכיפה מוגברת של חוקי העזר לפתיחת עסקים בשבת • הצוות יגיש דוח ביניים

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב נפגשו בכנסת השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן, אורי אריאל וח"כ גפני עם צוות הסטטוס קוו שמונה בעניין חילולי השבת בירושלים. בפגישה השתתף גם ראש העירייה ניר ברקת.

    במהלך הפגישה פירטו עו"ד מירון ומנכ"ל העירייה אמנון מרחב על הפעולות שעשו עד כה כדי לבחון את נושא הסטטוס קוו בעניין חילולי השבת בירושלים.

    מסקנות הצוות היו כי "הטענות בדבר פריצה גדולה של הסטטוס קוו לא הוכחו, עם זאת קיימים נושאים שונים שבהן הבדיקה טרם הסתיימה. אך נראה כי השינויים בהיקף הפעילות המסחרית בשבת, גם אם קיימים, אינם גדולים.

    כמו כן כותבים חברי הצוות כי "בשנה וחצי האחרונות החלה אכיפה של חוקי העזר בעניין המסחר, לאחר שנים רבות שבהן לא נעשתה פעילות אכיפה רצינית. ובדעת הצוות לבדוק אם וכיצד ניתן לשפר ולזרז את הליכי האכיפה".

    הצוות מתייחס גם לעניין המנהלים הקהילתיים, וכותב כי "גם באשר לפעילות המרכזים הקהילתיים לא חל שינוי מהותי בהיקף הפעילות הכרוכה בחילול שבת. והבדיקה לגבי המקרים החריגים תימשך".

    הצוות סבור כי ניתן להוביל מהלך של ניסיון להשגת הסכמות לגבי אופיין של פעולות שונות וכי לשם כך נדרש זמן נוסף כדי לאפשר לצוות למצות מהלך שכזה.

    הצוות הודיע כי יגיש דוח ביניים בכתב בימים הקרובים.

    fe8a7bb8-3e32-4f72-ab8a-50722662092a



    0 תגובות