יתד נאמן: "אשר קרך! "פרשת צוללות" במשרד החינוך?"

    איתי גדסי 1 Comment on יתד נאמן: "אשר קרך! "פרשת צוללות" במשרד החינוך?"

    מאמר מערכת ב'יתד נאמן' תוקף את הרפורמים ואת משרד החינוך על חדירת תכנים רפורמים וקונסרבטיביים למערכת החינוך בישראל • ההחלטה של הגופים הפלורליסטים לכבוש את ההשפעה על הציבור הישראלי, עוברת דרך בתי הספר • ביתד הקפידו שלא לתקוף את שר החינוך נפתלי בנט

    משרד החינוך צילום: פלאש 90
    20:00
    18.04.24
    יונתן שורק No Comments on מעבדות לחירות: דרשת שבת הגדול של הרה"ר הג"ר דוד לאו שליט"א | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביטאון 'דגל התורה' מבקר היום בחריפות את משרד החינוך על תכנים רפורמים שחדרו למערכת החינוך כפי שנחשפו ב"קול חי". במאמר מערכת מהעורך הראשי של יתד הרב ישראל פרידמן נכתב כי "הדיון שהיה צריך להתקיים היום בועדת החינוך של הכנסת והממצאים הקשים אודות פלישת רוח רפורמית לבתי הספר הממלכתיים בישראל, והחדרת לימודי יהדות ברוח התנועות הפלורליסטיות בחסות משרד החינוך, נדחה בשבוע, אבל צופרי הסכנה ממשיכים להשמיע צפירות עולות ויורדות.

    פרידמן כותב "מתברר שלגופים הפלורליסטים יש נשימה ארוכה והם לא טמנו ידם בצלחת אלא שרטטו מתווה פעולה לטווח ארוך. ההחלטה שלהם לכבוש את ההשפעה על הציבור הישראלי, עוברת דרך בתי הספר. במקום להלחם באופן חזיתי הם החליטו להשקיע בפיקדון ארוך מועד ולנטוע בחניכיים של הילדים הרכים שיניים חדות מהסוג שיוכל לבקוע ולנשוך בבוא העת. זאת בגיבוי מלא של משרד החינוך, שפרש על התוכנית את מטרייתו. בנסיבות הללו עומד לצמוח כאן דור חדש מעורטל מיהדות אמיתית, ומורעל רוחנית בהשקפת עולם וחשיבה רפורמיסטית. כך, עם נשימה ארוכה, בונים "דעת קהל", שתשמש אותם בעתיד גם להישגים פוליטיים במערכה על עקירת היהדות האמיתית מחיי העם בארה"ק.

    "הכל פעל מתחת לרדאר. משרד החינוך פרסם תוכנית ללמודי יהדות בבתי הספר הממלכתיים, אבל התנאים היו שמי שיוכל להצטרף חייב לפעול ברוח פלורליסטית, שמסננת מראש מי שרוצה ללמד בשעורי יהדות על יהדות אמיתית. בהכרח, הגופים שהצליחו להתקבל היו פלורליסטים ורבים מהם ברמת קשר זיקה כזו או אחרת עם הרוח הרפורמית והקונסרבטיבית. משרד החינוך סרב להשיב ל'יתד נאמן' מי הגופים הנוספים שהגישו בקשות להפעיל את התוכנית ונדחו.

    במאמר המערכת נכתב כי "כבר בימי בראשיתה של מדינת ישראל הושקעו מאמצי על להרעיל את מוחו של הנוער וליצור רוב חילוני.  לא כולם זוכרים את "המדריך השומרי" בהוצאת ההנהגה העליונה של הסתדרות השומר הצעיר העולמית שהסביר למדריכי העולים "כיצד ננהג בחניכים דתיים?" זה היה מדריך מסיונרי מחריד לכפירה ושוד נשמות ילדים: "בין חניכינו אנו פוגשים לא אחת בחניכים דתיים ביחוד בהדרכה במעברות וישובי עולים. מובן שכוונתנו היא להביאם לידי הכרה, כי אמונתם באלקים משוללת הגיון והצדקה (עפ"ל) וכי הדת היא פרי המשטרים הריאקציוניים ואין לה זכות קיום אצל הנלחמים למשטר מתקדם. נשאלת השאלה מה צריכה להיות תגובתו הראשונה של המדריך ומה הדרך בה יחנך את הנערים והנערות להבנת מהותה של הדת וההתרחקות ממנה.

    "בתקופת ארגון הקבוצה אין המדריך צריך לומר לחניכים כי הוא רוצה להביאם לנטישת האמונה הדתית, להפך, הוא צריך לחזק את דעתו של החניך שבעיה זו ניתנת לשיקולו האישי ואיש לא יכריחו להאמין או לכפור. אם יישאל המדריך על יחסו הוא לבעיה – אין הוא צריך להסתיר את האמת אלא לומר אותה בצורה שלא תפגע בחניך.

    "עיקר הפעולה צריכה לבוא אחר כך ולהתבסס על הסברת הבסיס החומרי של העולם שאינו משאיר כל מקום לכוחות עליונים על טבעיים בהכרתו של האדם (עפ"ל). יש לתת הסברה זו בצורה פשוטה, מותאמת לגיל… לאחר הסברה כזו, שלא כלולה בה התקפה ישירה על הדת, כי אם השמטת הבסיס מתחתיה יגיע החניך בעצמו להכרה… ויטוש את אמונתו הדתית.  "שלחן ערוך" של "אשר קרך".

    "מחריד, אבל ההסטוריה חוזרת. מתברר שלא הרבה השתנה. הרוח שהכחידה חלקים שלמים ביהדות הגולה, הגיעה ארצה כדי לחתור מנהרות תופת רוחניות תחת הנוער הישראלי. בעבר יצרו עוקרי הדת רוב עם מספריים גוזזות פיאות. עכשיו, מתחת לראדר, זה נעשה עם ספרים, עם תוכניות לימוד פולשניות מלאות כפירה מהסוג הנורא ביותר.

    "אבל בעיה נוספת היא האופן שבו הצליחו גופים שונים להסתנן לתוך מערכת החינוך הכללית. משרד החינוך אימץ את המקצוע החדש "תרבות יהודית ישראלית" שהגתה ועדה בראשות פרופ' רון מרגולין  שכתב כי "התוכנית היא העמקת התפיסה של היהדות כתרבות מבית מדרשו החילוני של אחד העם" ובדף של משרד החינוך כותבת הועדה בהנחיה למורים במקצוע החדש: "יש להפוך את בית הספר הכללי למוקד פיתוח אופציות לקיום תרבותי יהודי ישראלי המשוחרר מתלות בסמכות ההלכה". מי יפעיל זאת? מכון הרטמן הוא מי שזכה בהכשרת המורים להפעלת 'תוכנית בארי' – להעמקת זהות יהודית ישראלית פלורליסטית בבתי הספר הממלכתיים ולהכשיר מורים בתוך בתי הספר! במכון חבר ריק ג'יקובס נשיא התנועה הרפורמית העולמית. 'תוכנית בארי' של מכון הרטמן מקבלת מימון עתק, מיליונים(!), להכשיר מורים לתוכנית הזו, אלא שמכון הרטמן שבו מכהן אותו פרופ' מרגולין כחוקר עמית, קיבל פטור ממכרז! האם פרופ' מרגולין כיהן כחוקר עמית במכון שקיבל פטור ממכרז ונבחר להוציא לפועל את התוכנית שהוא עצמו עמד בראש תכנונה? זה טעון לפחות בדיקה. גם אם לא מדובר בפלילים, צריך לבדוק האם ההתקשרות תקינה או שיש כאן ניגוד אינטרסים המחייב את ביטולה?

    "מבדיקת "חוזה מיזם משותף" של ההתקשרות עולות מסעיף 8 ו-סעיף 8 ב' תמיהות נוספות: צד ב' מתחייב לשמור בסוד ידיעות שיגיעו אליו עקב ביצוע חוזה זה ולא יגלה כל נתון ו/או מידע כאמור לכל צד שלישי שהוא". "צד ב (הרטמן) מתחייב לא להציג את השרותים הניתנים לא כלפי עובדיו ומעסיקיו ולא כלפי ציבור הנהנים משירותים אלה כפעולות שלמשרד החינוך יש חלק בארגונם. אולם צד ב רשאי להציג את השירותים כניתנים לפי בקשת משרד החינוך, תחת פיקוחו ועידודו או כנהנים מתמיכתו, הכל כפי העניין".

    "גם החוזה של השנה הנוכחית הוארך על פי חוזה זה ועננה רובצת מעל המתרחש. משרד החינוך מממן פעילות זו בסכומי עתק אבל שלא יגידו שהוא מפעיל במישרין פעילות פלורליסטית. "זה אתה שמפעיל, לא אני – על אף שאני מממן"! למה? מה יש לשמור בסוד? אלו ידיעות עלולות להגיע בעקבות ביצוע החוזה? למה משרד החינוך מתחבא ומה יש לו להסתיר? האם יש פגם או ניגוד אינטרסים בהתקשרות עם מכון הרטמן שמפעיל את התוכנית עם פטור ממכרז? האם עומדת לצוף סוג של "פרשת צוללות" במשרד החינוך?

    המאמר נחתם במילים "אשר קרך בדרך, ויזנב בך כל הנחשלים אחריך…"



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בנט ורפורמי זה שתי מונחים מאוד דומים עד זהים, לכל מי שקצת מכיר.