הצעת חוק: ישיבות מועצת עיר יתועדו בשידור חי

    איתי גדסי 1 Comment on הצעת חוק: ישיבות מועצת עיר יתועדו בשידור חי

    ח"כ דוד אמסלם הגיש הצעת חוק לתיקון פקודת העיריות, שתחייב עיריות ורשויות מקומיות לתעד ולשדר בשידור חי את כל ישיבותיהן ולאפשר לתושבים להיות נוכחים בהן

    צילום: דוד זר
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, ח"כ דוד אמסלם (ליכוד) הגיש הצעת חוק לפיה כל ישיבות המועצה ברשויות המקומיות יצטרכו להיות פומביות.

    לפי ההצעה, הרשות המקומית תצטרך לצלם ולשדר את ישיבות המועצה בשידור חי באתר האינטרנט של העירייה או באתר פתוח אחר (וזאת בתנאי שבאתר העירייה יופיע קישור ישיר לשידור החי). הרשות המקומית תפרסם את הקלטת השידור ותמליל הישיבה באתר האינטרנט שלה לא יאוחר משבועיים ממועד הישיבה. ההקלטה והתמליל יהיו חופשיים לצפייה ולהורדה, ויחולו עליהן זכויות יוצרים החלות על פרסומי הממשלה. ההוראות יחולו גם על ישיבות מועצה המתקיימות מחוץ למשרדי המועצה.

    עוד קובע התיקון לחוק כי המועצה תהיה חייבת להכניס תושבים לישיבותיה. החוק הקיים מחייב את המועצה לאפשר לתושבים לצפות בישיבה, אך הוא מאפשר לה לבחור אותם לישיבה או להקרין את הישיבה על מסך מחוץ לחדר הישיבות. אפשר לרשות המקומית להקרין את הישיבה על מסך מחוץ לחדר הישיבות ובכך היא למעשה פטורה מלאפשר לתושבים להיכנס. תיקון החוק מחייב את המועצה לאפשר לכל התושבים החפצים בכך להיכנס תמיד לישיבות מועצה.

    ארגון המשמר החברתי השתתף בהכנת הצעת החוק. המשמר החברתי, הנאבק להגדלת השקיפות ברשויות מקומיות שבהן הוא פעיל, יזם ופנה לחברי כנסת בבקשה לחייב את הרשויות המקומיות לשדר את ישיבות המועצה באינטרנט.

    יוסי צרפתי, רכז המחלקה לשלטון מקומי במשמר החברתי: "הצעת החוק מעגנת עיקרון חשוב, לפיו ישיבות מועצה, כגוף שלטוני, צריכות להיות פומביות. אנחנו נאבקים כדי לאפשר לתושבים להיכנס לישיבות מועצה. ואולם, רק תושבים מעטים יכולים להגיע לישיבות, ולכן יש לנצל את הטכנולוגיה המודרנית כדי שיהיה ניתן לראות גם מרחוק לראות מה מתרחש בהן. אנחנו מקווים שהכנסת תאשר את ההצעה החשובה שהגיש ח"כ אמסלם".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      חשוב שהצבור ידע אם דנו במועצת העיר על חילולי השבת המתרבים בכל הארץ. מאז ששאהיה אריה דרעי נכנס למשרד הפנים הממונה על חוקי העזר כל שבת שומעים על עוד מרכולים ומועדנים ואתרים שמחללים שבת. אריה דרעי מפחד לדבר ולכפות חוקי עזר שלא ייכפיש אותו הצבור החילוני ויאמרו לו אתה פושע שישב בכלא אין לך זכות לדבר לכן הוא שותק והשבת נרמסת בחסות משרד הפנים בראשותו. אוי לנו שכך המצב וזו האמת.