החרדים התנגדו – והעברת סמכויות השבת ירד מסדר היום

    מדובר בניסיון פסול לחטוף היתר כללי להעסקה פוגענית בענף הכדורגל ללא התנגדות מסתמנת מצד השר אזולאי, כשהשרים חיים כץ וצחי הנגבי שכבר הביעו בפומבי את תמיכתם בהוצאת ההיתר לשביעות רצונם של בעלי ההון של מועדוני הכדורגל המענים את שחקני הכדורגל וכופים עליהם לשחק ולהתאמן בעיצומו של יום השבת
    איתי גדסי No Comments on החרדים התנגדו – והעברת סמכויות השבת ירד מסדר היום

    השרים דרעי ליצמן ואורי אריאל התנגדו לסעיף העברת הסמכויות בנושא מתן היתרי עבודה בשבת מראש הממשלה לשר הנגבי והנושא ירד מסדר יומה של הממשלה • כעת יחליטו החרדים האם להתנגד למתן ההיתר או להיעדר מההצבעות בנושא

    דרעי, ליצמן וגפני
    מדובר בניסיון פסול לחטוף היתר כללי להעסקה פוגענית בענף הכדורגל ללא התנגדות מסתמנת מצד השר אזולאי, כשהשרים חיים כץ וצחי הנגבי שכבר הביעו בפומבי את תמיכתם בהוצאת ההיתר לשביעות רצונם של בעלי ההון של מועדוני הכדורגל המענים את שחקני הכדורגל וכופים עליהם לשחק ולהתאמן בעיצומו של יום השבת
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש פנו השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן ואורי אריאל לראש הממשלה נתניהו, בבקשה לדחות את הדיון בהעברת סמכויותיו למתן היתרי עבודה כלליים בשבת, כפי שפורסם כאן ב"קול חי".

    השרים אמרו כי יתנגדו להעברת הסמכויות, עד שיוחלט להחזיר את הסמכויות גם לשר הדתות אזולאי, כדי שיהיה חלק מהוועדה  שאמורה לתת את היתרי העבודה.

    כזכור, ביום שישי פנה גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' לשרים ולראש הממשלה, בבקשה לדחות את הדיון בהעברת הסמכויות. לדברי סמוטריץ', ההחלטה נראית יותר כמחטף שנועד לאפשר את כינוס הוועדה בהרכב חסר ללא שר הדתות, מהלך שתוצאותיו ידועות מראש ומבלי שיהיה בוועדה ולו נציג דתי אחד וכזה שיוכל להביא את עמדת הרבנות הראשית ולאפשר קיום דיון רציני ואמיתי בטרם ההחלטה האם לתת היתר עבודה לענף הכדור רגל בשבת או לא.

    גם התנועה למדינה יהודית פנתה לשרים במכתב, בו כתבו כי: "מדובר בניסיון פסול לחטוף היתר כללי להעסקה פוגענית בענף הכדורגל ללא התנגדות מסתמנת מצד השר אזולאי, כשהשרים חיים כץ וצחי הנגבי שכבר הביעו בפומבי את תמיכתם בהוצאת ההיתר לשביעות רצונם של בעלי ההון של מועדוני הכדורגל (ההתאחדות והמינהלת) המענים את שחקני הכדורגל וכופים עליהם לשחק ולהתאמן בעיצומו של יום השבת."

    בתנועה תוהים במכתבם מדוע סמכויות רה"מ בעניין זה עוברות דווקא לשר הנגבי הידוע כאוהד מושבע של אחת מהקבוצות המשחקות בליגת העל: " לא ברור מדוע הסמכות לא הועברה לשר הפנים או לשר הבריאות, למשל? האם בשל היותם בעלי זהות חרדית?! ומה לסמכויות שר התקשורת ולהיתר כללי להעסקה בשבת בענף הכדורגל?!"

    עוד טוענים בתנועה: "בשנתיים האחרונות, מאות שחקני כדורגל סובלים מאוד מדי שבוע בשבוע בכך שכופים עליהם לשחק בשבת בניגוד לרצונם, לאחר שקודם לכן במשך 3 שנים רצופות לא נערכו משחקים בשבת בליגה הלאומית. מאז פרסום המלצות הוועדה שמינתה השרה רגב לפני שנה, מצבם של השחקנים רק הלך והחמיר מצד בעלי המועדונים – מעסיקיהם"

    התנועה למדינה יהודית מסכמת את פנייתה בכך כי ההחלטה על מידורו של השר לשירותי דת מוועדת השלושה כמוה: "כמחטף שנועד לאפשר את כינוס הוועדה בהרכב חסר שתוצאותיו ידועות מראש ובלי שיהיה בוועדה ולו נציג דתי אחד, ללא דיון ענייני, רציני ואמיתי בסוגיה בטרם תתקבל החלטה האם להתיר עבודה בענף הכדורגל בשבת או לא".



    0 תגובות