"לעשן סיגרים לא נדרשתי למען המולדת, זו לא הבחירה שלי"

    חשיפת דוח המבקר באופן הזה גרמה נזק למדינה. אני בחיים לא לקחתי עורך דין כדי להגיש עדות. באתי עם האמת שלי. ועדות חקירה מסרסות את דרך קבלת ההחלטות. לא מבין למה באים בטענות לראש אמ"ן. הרי לפי החוק המל"ל הוא זה שקובע את סדר היום בקבינט
    שלום בידרמן No Comments on "לעשן סיגרים לא נדרשתי למען המולדת, זו לא הבחירה שלי"

    לגבי הצוללות – זה בחקירת משטרה ולא אתבטא בעניין עד גמר ההליכים. מסרתי עדות אבל לא אדבר עליה" • אני מקים מפלגה. אני מקים כח פוליטי כדי להתמודד על ההנהגה • על הקבינט: "אני מתגעגע לדן מרידור ובני בגין"

    שר הביטחון לשעבר, בוגי יעלון צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    חשיפת דוח המבקר באופן הזה גרמה נזק למדינה. אני בחיים לא לקחתי עורך דין כדי להגיש עדות. באתי עם האמת שלי. ועדות חקירה מסרסות את דרך קבלת ההחלטות. לא מבין למה באים בטענות לראש אמ"ן. הרי לפי החוק המל"ל הוא זה שקובע את סדר היום בקבינט
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הבטחון לשעבר משה יעלון השתתף תך חילול שבת צורב באירוע שבתרבות בתיאטרון הלאומי הבימה שם דיבר בהרחבה על מגוון נושאים שעל סדר היום.

    לדבריו "אין תרגיל מבצע מערכה או מלחמה שאין בהם טעויות וצורך להפיק לקחים. צהל ואני כשר הביטחון בצענו תחקירים מיד לאחר המערכה. מה שצריך ליישם כבר מיושם מאז ועד עתה".

    על צוק איתן: "הובלנו באחריות ובשיקול דעת. המבקר הסתכל על צוק איתן דרך 2 קשיות: המינהרות וישיבות הקבינט. ההחלטות החשובות הובאו לקבינט, כולל ההצעה להפסקת אש. אבל את המערכה מנהלים בדיונים אצל ראהמ שהבט במטה הכללי בבור ובשטח".

    הוא סיפר על הקבינט ואמר כי "בקבינט יש פוליטיקה. אני אף פעם לא דברתי לפרוטוקול ולא עשיתי פוליטיקה בקודש הקודשים. זה לא עניין של תהליכים אלא של אנשים. הכל תלוי באנשים. ראיתי הרבה קבינטים. אני מתגעגע לדן מרידור ובני בגין. אותו ראש ממשלה יכול היה לסמוך על אותם אנשים שלא עושים פוליטיקה ודבר לא דלף.

    בקבינט (של צוק איתן) היו האנשים שרוצים להפיל את ראש הממשלה שר הבטחון והרמטכל. הם דברו לסטנוגרמה, לועדת החקירה ולדוח המבקר. הדוח הוא הרמקול שלהם".

    ומה הוא חושב על הדו"ח? "הדוח לא עושה דבר טוב, מה זה עוזר לציבור? נבחנו חלופות לפמי המבצע. צהל יודע לעשות אותן גם להכנס ולכבוש אבל זה היה עולה בהרבה הרוגים ישראלים. בעלות של מיליארדים. וגם הירי לא היה נפסק. פעלנו לפי המצפן שקבענו בדיונים. התוצאה שנתיים וחצי של שקט ללא תקדים. לצערי אויבנו מעריכים את צהל יותר מאיתנו. ממני לא שמעת ססמאות".

    לשאלה האם צה"ל ידע על המנהרות ענה כי "נושא המינהרות מעסיק את צהל שנים. עוד מימי כסגן רמטכל. גם לארהב אין פתרון לנושא. אין פיתרון מוחלט לא טכנולוגי ולא אחר. אבל לא מזלזלים בנושא ובכל מקרה אחרי שהם יצאו מהאדמה היינו שם. 400 הצעות לפתרון הגיעו אלינו תוך כדי צוק איתן. כל אחת נבדקה. יש דברים שלא מוצאים להם פיתרון מוחלט".

    "לגבי הטענה שהיה צריך ליזום מתקפת מנע. כשאין הסלמה ואנחנו נכריז? שהעולם הערבים האו"ם והישראלים יגידו שאנחנו התחלנו? למה לא עושים מתקפת מנע נגד לבנון? נגד אירן? איזה מן שיקול זה – יש איום יש כח אז בוא נפעיל אותו? זה השיקול? מהלך צבאי הוא האחרון שאתה עושה" אמר.

    על בנט: "זו לא האכזבה היחידה שלי לגבי אנשים. יותר מדי חברים לידי מעלי ומתחתי איבדתי במלחמות. כשמדברים על הפעלת כח צבאי זה צריך להיות בדחילו ורחימו. זו החלטה של חיים ומוות ואני גם נאלצתי להרוג חיילי אויב. אני מבין את גודל האחריות. וזה לא אומר שאני מהסס. אבל אני לא פועל בססמאות ולא בזבנג וגמרנו. אני לוקח אחריות על שנתיים וחצי שקט בדרום. אני שלם עם עצמי".

    אנחנו בונים את קיר הברזל. יותר ויותר גורמים בסביבה מבינים שאנחנו כאן ונשאר. המחנה הסוני הערבי איתנו. יש חברי קבינט שלא פגשו בחיים בערבים. אני נפגש בחשאי. מדיניות ומערכת יחסים צריך לנהל בשכל באחריות ובשיקול דעת. לא דרך הפעלת הכח.

    חשיפת דוח המבקר באופן הזה גרמה נזק למדינה. אני בחיים לא לקחתי עורך דין כדי להגיש עדות. באתי עם האמת שלי. ועדות חקירה מסרסות את דרך קבלת ההחלטות. לא מבין למה באים בטענות לראש אמ"ן. הרי לפי החוק המל"ל הוא זה שקובע את סדר היום בקבינט.

    ויש גם התייחסות לפוליטיקה העכשווית: "אני בוחן את ראהמ על פי החלטותיו ועל פי המדיניות. הייתי עושה אותו דבר לגבי הפצצת המינהרות ע"י חיל האויר. סיכלנו ושיבשנו פיגועים וודאיים. אני תומך בבדיקות פוליגרף לאנשי ציבור בגלל הדלפות. אני מקווה שהמשטרה והפרקליטות חזקות ונקיות.

    לגבי הצוללות – זה בחקירת משטרה ולא אתבטא בעניין עד גמר ההליכים. מסרתי עדות אבל לא אדבר עליה".

    ומה התכניות שלו? "אני מקים מפלגה. אני מקים כח פוליטי כדי להתמודד על ההנהגה. רבין ושרון כמנהיגים ידעו לסמן יעדים'. למען המולדת לבשתי חליפה ושתיתי יין באירועים רשמיים. לעשן סיגרים לא נדרשתי למען המולדת. זו לא הבחירה שלי".

    "האיומים הפנימיים הם היותר משמעותיים היום: שחיתות הקצנה שיח של השנאה, איום על שלטון החוק, דה לגיטמציה של התקשורת, שיח השנאה נגד ערבים, נגד חרדים נגד ימין-שמאל. הפוליטיקאים שרוצים לקושש קולות אחראים על ההשנאה. אני בונה כח פוליטי שלי בעצמי. משאיר את האופציות פתוחות. אשמח לראות חיבור של כוחות" אמר לסיום.



    0 תגובות