הממשלה תאשר משחקי כדורגל בשבת: מה יעשו החרדים?

    כעת מוצבת בפני הנציגות החרדית דילמה קשה, האם לדרוש את החברת הסמכויות לידי שר הדתות דוד אזולאי, שיצורף לוועדת השרים לדיון בעניין מתן ההיתר לכדורגל, זאת בהתאם להסכמים הקואליציוניים שקובעים את החזרת המצב לקדמותו טרום פירוק משרד הדתות. או להמתין עד לאחר חוו"ד של היועמ"ש לממשלה, שתקבע אם ניתן לכנס את הועדה בהרכב חסר ולאשר את מתן היתרי העבודה לענף הכדורגל ללא שר הדתות
    איתי גדסי No Comments on הממשלה תאשר משחקי כדורגל בשבת: מה יעשו החרדים?

    ביום ראשון תאשר הממשלה את העברת סמכויות ראש הממשלה בנושא היתרי עבודה בשבת לשר צחי הנגבי, אך בוועדה היה אמור להיות גם שר הדתות אזולאי • האם ש"ס תדרוש האצלת סמכויות בהתאם להסכם הקואליציוני גם לשר לשירותי דת? • כל הפרטים

    נתניהו ודרעי צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    כעת מוצבת בפני הנציגות החרדית דילמה קשה, האם לדרוש את החברת הסמכויות לידי שר הדתות דוד אזולאי, שיצורף לוועדת השרים לדיון בעניין מתן ההיתר לכדורגל, זאת בהתאם להסכמים הקואליציוניים שקובעים את החזרת המצב לקדמותו טרום פירוק משרד הדתות. או להמתין עד לאחר חוו"ד של היועמ"ש לממשלה, שתקבע אם ניתן לכנס את הועדה בהרכב חסר ולאשר את מתן היתרי העבודה לענף הכדורגל ללא שר הדתות
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביום ראשון אמורה לעלות לישיבת הממשלה הצעת החלטה להעברת סמכויות ראש הממשלה נתניהו לשר צחי הנגבי. החלטה תמימה לכאורה, אך מעיון בה עולה כי מדובר באחת הדילמות הקשות עבור הנציגות החרדית, וש"ס בפרט. בדיוק כמו סאגת העברת סמכויות אישור חוק העזר לפתיחת עסקים בשבת בת"א לידי השר דרעי.

    החלטת הממשלה שצפויה לעלות ביום א' לאישור השרים, קובעת את העברת סמכותו של ראש הממשלה נתניהו למתן היתר כללי להעסקת עובדים בשבת לידי השר צחי הנגבי, עד תום הקדנציה.

    המדינה נדרשת למתן היתר העבודה לכדורגל, בשל עתירה שהוגשה על ידי התנועה למדינה יהודית, בדרישה לאכוף את חוק שעות עבודה ומנוחה, האוסר על העסקת עובדים בשבת ללא היתר. בג"צ אף דרש מהיועמ"ש לממשלה לנמק מדוע לא יאכפו הוראות חוק שעות עבודה ומנוחה בענף הכדורגל. (כזכור, שר הכלכלה הקודם אריה דרעי סירב לתת היתר לעריכת משחקי כדורגל בשבת).

    אך על פי החוק, על מנת לאפשר מתן היתר עבודה בשבת לענף הכדורגל יש צורך באישור ועדת שרים מיוחדת המורכבת מראש הממשלה, שר הדתות, ושר העבודה והרווחה. ובתגובה לבג"צ הודיע ראש הממשלה על כוונתו לפעול לכנס את ועדת השרים אשר תבחן את מתן ההיתר הכללי להעסקה בשבת בענף הכדורגל.

    אך על פי חוות הדעת של סגנית היועץ המשפטי לממשלה שהוגשה לממשלה מתברר כי סמכותו של שר הדתות לא נתונה היום בידי אף שר. היות ובשנת 2003, במועד פירוקו של משרד הדתות, הועברה סמכותו של שר הדתות לשר גדעון עזרא ז"ל בנקיבת שמו, ומאז לא הועברה לשר אחר. העובדה שהסמכות הועברה לשר גדעון עזרא בנקיבת שמו, לא האצילה את הסמכויות לשר אחר זולתו. מאז, הממשלה לא החזירה את הסמכויות לשר הדתות, ואף לא הגבילה את התקופה להעברת הסמכויות לידיו.

    סגנית היועמ"ש עו"ד אורלי פישמן-אורן אף מציינת כי הואיל וטרם הוחלט אם להעביר את סמכות שר הדתות לשר כלשהו או לכנס את ועדת השרים בהרכב חסר (ללא שר הדתות), יש צורך בחוו"ד מהיועץ המשפטי לממשלה, שתקבע אם ניתן לכנס את הוועדה בהרכב חסר.

    הדילמה החרדית: כעת מוצבת בפני הנציגות החרדית דילמה קשה, האם לדרוש את החזרת הסמכויות לידי שר הדתות דוד אזולאי, שיצורף לוועדת השרים לדיון בעניין מתן ההיתר לכדורגל, זאת בהתאם להסכמים הקואליציוניים שקובעים את החזרת המצב לקדמותו טרום פירוק משרד הדתות. או להמתין עד לאחר חוו"ד של היועמ"ש לממשלה, שתקבע אם ניתן לכנס את הועדה בהרכב חסר ולאשר את מתן היתרי העבודה לענף הכדורגל ללא שר הדתות.

    גם אם יתיר היועץ המשפטי לממשלה את כינוס הוועדה בהרכב חסר, מעניין לראות האם החרדים יסכימו למתן היתר עבודה בשבת לענף הכדורגל בשבת, או יטילו וטו כפי שדורשים בעניין אישור חוק העזר העירוני של תל אביב לפתיחת עסקים בשבת, זאת למרות שגם עסקים אלו וגם הכדורגל פועלים היום בשבת, בניגוד לחוק הקיים. ואם יוחזרו הסמכויות לידי שר הדתות, האם שר הדתות יתנגד בוועדה לאישור מתן היתרי העבודה או לא.



    0 תגובות