הגר"ש בעדני: "אני נרגש לראות את התפתחות עולם התורה הספרדי"

    שלמה בן יוסף No Comments on הגר"ש בעדני: "אני נרגש לראות את התפתחות עולם התורה הספרדי"

    בכנס יסוד לישיבת עטרת התלמוד בת"א אמר אמש חבר מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני "אני נרגש לראות את התפתחות עולם התורה הספרדי, ובמיוחד בערב זה שזכיתי להשתתף בהקמת ישיבה בעיר תל אביב"

    8:48
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות חיילים סורים נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתל אביב נערך אמש כנס יסוד לישיבת "עטרת התלמוד"  לצעירים מצויינים, ישיבה שתהווה מגדלור של תורה לתושבי תל אביב והאזור ותעמוד תחת הכוונתו של ר"י ישיבת יקירי ירושלים הגאון רבי יהודה כהן.

    בכך התגשמה משאלתו של מייסד הישיבה הרה"צ רבי אליהו כהנים אחיו של הגר"י כהן לפתוח ישיבה במקום שאין.

    בראשות הישיבה העמיד הרב כהנים  את חתניו. הרב יחזקאל חזן שישמש כראש הישיבה ואת הרב יצחק יוסיפוב שישמש כמנהלה הרוחני.

    המעמד נערך בראשות גדולי ישראל, חברי מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני והגר"מ מאיה, הגר"י כהן ר"י יקירי ירושלים, האדמו"ר הגר"א עפג'ין, הרב שלמה עטיה ראש מוסדות בית יעקב בבת ים, רבני השכונות, רבני הישיבה ומנהלי תלמודי התורה והמחנכים מהעיר תל אביב והאיזור .

    הגר"ש בעדני הביע בדבריו את התרגשותו מהקמת הישיבה בעיר תל אביב: "אני נרגש לראות את התפתחות עולם התורה הספרדי, בצעירותי לא היו ישיבות, היינו מתי מעט והנה כעת בן פורת יוסף אלפי בני תורה ספרדים, אני נרגש מאוד, ובמיוחד בערב זה שזכיתי להשתתף בהקמת ישיבה בעיר תל אביב".

    בסיום דבריו שיבח את מייסד הישיבה וראשי הישיבה על היוזמה הברוכה ובירכם שיזכו להגדיל תורה ולהאדירה.

    הגר"מ מאיה עמד בדבריו על דרכי החינוך לנערים והביא דוגמא אישית לכך מימי צעירותו כתלמיד בישיבת פורת יוסף: "זכיתי ללמוד אצל הרבה מגדולי ישראל, הגר"י צדקה. הגר"י עדס ועוד. אבל מבחינתי הרב'ה שלי הוא הגר"ש בעדני . למרות שעברו 65 שנה אני עדין רואה בו את הרב שלי, דמות להערצה וחיקוי, ולמה? כי בכל מוצאי שבת הרב בעדני היה עושה סיום על פרק אחר במסכתות הש"ס, היינו רואים אותו לומד עד השעות הקטנות, וכשאתה רואה אהבת תורה ומסירות נפש לתורה כזו גדולה זה גורם לך להדבק בדרכיו, וזה הדרך לחנך, דוגמה אישית, לא ע"י שיעורים ושיחות מוסר, צוות הישיבה" כאן סיים הגר"מ מאיה "הם בהחלט דמויות שהתלמידים יכולים להגיד הם הרבנים שלי".

    ר"י יקירי ירושלים הגר"י כהן חיזק את אחיו המייסד הרב אליהו כהנים על הזכות העצומה שנפלה בחלקו להקים מקום של תורה במקום כזה והדריך את ראשי הישיבה בעצות ודרך החינוך לבן ישיבה.

    הגר"א עפג'ין עמד בדבריו על הזכות הגדולה שיש לבחורים המייסדים את הישיבה ובפרט במקומות שחסרים בהם.

    את מסכת הנואמים חתמו ראש הישיבה והמשגיח שפרסו בפני ההורים והנערים את חזון הישיבה ואופיה.

    בסיום המעמד פצחו רבני הישיבה עם התלמידים וההורים בריקודים לכבודה של תורה.

    את הערב הנחה בטוב טעם הרב חיים הורביץ רב שכונת צהלה בתל אביב.



    0 תגובות