דניס רוס: רבין ביקש שנפעל להעברת השגרירות לירושלים עוד ב-89

    המדיניות האמריקאית נגד אירן צריכה לכלול שלושה מרכיבים: יש להפעיל שלוחות נגד השלוחות שלהם, יש לעצור את הפעילות האירנית של העברת אמל"ח ומימון טרור, ויש לפעול לקריסת המשטר האירני כי הוא מפר זכויות אדם בין הגרועים בעולם
    אבי יעקב No Comments on דניס רוס: רבין ביקש שנפעל להעברת השגרירות לירושלים עוד ב-89

    דניס רוס שוחח עם אליוט אברמס ועמוס גלעד • גלעד: דאע"ש ינוצח השנה ואיראן תמשיך להתעצם • אברמס: אין למדיניות האמריקאית כלים נגד אירן • "השמאל בכל העולם וכעת גם בארה"ב אינו אוהד את ישראל"

    המדיניות האמריקאית נגד אירן צריכה לכלול שלושה מרכיבים: יש להפעיל שלוחות נגד השלוחות שלהם, יש לעצור את הפעילות האירנית של העברת אמל"ח ומימון טרור, ויש לפעול לקריסת המשטר האירני כי הוא מפר זכויות אדם בין הגרועים בעולם
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו 1 Comment on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכנס של המכון למדיניות העם היהודי, יו"ר שותף של המכון, השגריר דניס רוס, הנחה פאנל על הזירה הגיאופוליטית, שינויים, אתגרים דילמות בהשתתפות אליוט אברמס, מי שהיה סגן היועץ לביטחון לאומי בממשל בוש ואלוף (במיל') עמוס גלעד, עד לאחרונה יו"ר האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון.

    עמוס גלעד: האיום האמיתי של ישראל באזור הוא אירן שממשיכה לפעול בחתרנות, להעצים את גורמי הטרור ולממן, לאמן ולחמש בטילים את הטרוריסטים באזור ובעיקר החיזבאללה. דאע"ש ינוצח השנה, איראן תמשיך להתעצם.

    מבחינת רוסיה- רוסיה לא תעצור את החיזבאללה אבל לא תמנע מישראל לפעול נגדם. חשוב לא לפעול נגד שום חיל רוסי כי המצב של רוסיה באזור מאד שברירי ועדין.

    עוד הוסיף כי להערכתו אירן לא תפר את ההסכם עם ארה"ב, היא תחכה עד לסוף ההסכם, יש לה סבלנות.

    חשוב להבין שהמטרה האמיתית ארוכת הטווח של אירן היא השמדת ישראל ולשם כך השת"פ הביטחוני בין ארה"ב וישראל חשוב מעין כמותו ויש לפעול להגדילו.לישראל אין תחליף ליחסים בין ארה"ב לישראל. במזה"ת אין לצפות לדמוקרטיה. צריך לשאוף ליציבות.

    לגבי מצרים אמר גלעד שלא צריך ללחוץ על אסיסי ולא לדחוף לדמוקרטיה כי בישראל זקוקים לו בקואליציה נגד אירן.

    לגבי תמיכה אמריקאית בישראל אמר שיש לישראל בעיה אמיתית כיון שהשמאל בכל העולם וכעת גם בארה"ב אינו אוהד את ישראל. צריך לעשות הכל על מנת להחזיר את התמיכה הדו מפלגתית בישראל אך הוא לא אופטימי.

    אליוט אברמס- עד לאחרונה אחד מיועציו של הנשיא טראמפ, אמר על עתיד ההסכם עם אירן: אין למדיניות האמריקאית כלים נגד אירן. הוא מצפה שהממשל האמריקאי יפעל ביותר נחרצות מול אירן בכל המישורים אך לא יבטל את ההסכם.

    המדיניות האמריקאית נגד אירן צריכה לכלול שלושה מרכיבים: יש להפעיל שלוחות נגד השלוחות שלהם, יש לעצור את הפעילות האירנית של העברת אמל"ח ומימון טרור, ויש לפעול לקריסת המשטר האירני כי הוא מפר זכויות אדם בין הגרועים בעולם.

    לגבי מעבר השגרירות לירושלים אמר: ביוני נדע מה קורה. המעבר לירושלים הוא תהליך לא פשוט. אני רוצה לראות צעדים שנעשים בכיוון- מציאת מקום לשגרירות, בניה וכו. אני הייתי שמח לו טראמפ היה מראה צעדים שנעשים בכיוון. כרגע לא נראה שנעשה משהו.

    דניס רוס אמר לגבי מעבר השגרירות לירושלים : בשנת 1989 רבין פנה אלי וביקש שנפעל להעברת השגרירות לירושלים. לדעתי צריך להכין את הקרקע לעניין ואת דעת הקהל בכל העולם. ממשל טראמפ הבין שהעברת השגרירות הוא ענין רגשי ולא צריך לעשות זאת בחיפזון.



    0 תגובות