"קיומו של המסחר בשבת אומר חורבן של ענף המכולות בתל אביב"

    מה שקורה בתל אביב הוא מאוד מדאיג, המכולת היא מוסד עירוני וחלק בלתי נפרד מתל אביב, וכיום הן במצוקה קשה בגלל המסחר בשבת. ישנן רשתות מסחר כיום הפועלות 24/7 מבלי להתחשב בחוקי המנוחה
    דוד קורצוייל No Comments on "קיומו של המסחר בשבת אומר חורבן של ענף המכולות בתל אביב"

    מנכ"ל שבת שוויון: "ההתעלמות של המדינה מהעסקים הקטנים היא סוג של מנהרה שחופרים לנו מתחת לחברה הישראלית, ואם לא נתמודד ונחשוף אותה בסוף הקריסה שלה" • נציג משרד הכלכלה: "למשרד הכלכלה אין עמדה רשמית בנושא המסחר בשבת"

    מה שקורה בתל אביב הוא מאוד מדאיג, המכולת היא מוסד עירוני וחלק בלתי נפרד מתל אביב, וכיום הן במצוקה קשה בגלל המסחר בשבת. ישנן רשתות מסחר כיום הפועלות 24/7 מבלי להתחשב בחוקי המנוחה
    14:20
    28.03.24
    הפוך על הפוך No Comments on הרב בן לולו במונולוג נוקב: "אין להם סיעתא דשמיא"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוועדה לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי בראשות ח"כ מיקי זוהר דנה היום בהשפעת אי אכיפת חוקי המנוחה על עסקים קטנים ובינוניים. הדיון נערך לציון יום העסקים הקטנים בכנסת.

    ח"כ מיקי זוהר, ליכוד: "בסוגיית השבת אנחנו מחפשים דרך בה נוכל לייצר תחרות מסחר הוגנת, בניגוד למצב הקיים. העסקים הקטנים במדינת ישראל הם חלק קריטי במשק הישראלי הם מנוע אוויר של צמיחה וההפקרה שלהם, היא דבר שאסור לעבור עליו לסדר היום. תעוות הבצע של בעלי רשתות המסחר הגדולות מעבירה אותם על דעתם. טוב יהיה שכל אחד ינוח יום אחד בשבוע, ובמדינה כמו ישראל טוב יהיה אם זה יהיה בשבת.

    ח"כ דב חנין, חד"ש: ""משהו רע קרה לשבת הישראלית, מצד אחד אין בשבת תחבורה ציבורית שתוביל אנשים למרכזי בילוי ופנאי, ומצד שני השבת הפכה בחלקים נרחבים בישראל ליום של קניות ללא הפסקה. לדבר הזה הרבה השלכות חברתיות בעייתיות. מה שקרה לשבת הישראלית היא דוגמא מובהקת לכך שהסטטוס קוו הקיים הוביל את החברה הישראלית לתוצאה הכי פחות הגיונית. את הסטטוס קוו הקיים בנושא השבת אנחנו צריכים להחליף בהסדר רחב, שיעגן את השבת של כולנו כיום מנוחה, נופש ופנאי ומצד שני כיום של מסורת ודת למי שמאמין בכך. לשם כך עלינו לאפשר תחבורה ציבורית מצומצמת בשבת שתאפשר לאנשים להגיע מקומות הבילוי ללא הרכב הפרטי. רוב מקומות העבודה כולל המסחר, לא יעבדו ולא צריכים לעבוד בשבת.

    "מה שקורה בתל אביב הוא מאוד מדאיג, המכולת היא מוסד עירוני וחלק בלתי נפרד מתל אביב, וכיום הן במצוקה קשה בגלל המסחר בשבת. ישנן רשתות מסחר כיום הפועלות 24/7 מבלי להתחשב בחוקי המנוחה. בעל המכולת שמפעיל את העסק שלו לבד או עם עוד עובד שכיר לא יכול לעבוד באותה מידה, זכותו לנוח פעם בשבוע, אבל אם הוא סוגר בשבת אנשים קונים בשבת ברשתות המסחר הגדולות, ואז הפדיון שלו נפגע באופן מאוד משמעותי. אי אפשר להמשיך ולאפשר את קיומו של המסחר בשבת, כי זה אומר חורבן של ענף המכולות בתל אביב. זו לא צריכה להיות מריבה בין חילונים לדתיים, צריך להגדיר מערכת של חנויות מכולת תורניות בשבת. בכל שכונה תהיה מכולת אחת שתהיה פתוחה זה גם יהיה שוויוני והוגן, וזה לא יפגע באופייה של השבת כיום אחר".

    ח"כ יעל פארן, המחנה הציוני: "הפגיעה בעסקים הקטנים החלה עם פתיחתם של מרכזי מסחר מחוץ לערים בשבת. היציאה החוצה של כל כך הרבה חנויות מחוץ לערים והנהירה אליהם בשבת גרמה לפגיעה קשה בעסקים בעיקר הקטנים שמרכזי הערים. לא צריך לפתוח מרכזי מסחר בשבת, ואנחנו מנסים כעת להגיע לאיזון מחדש באמצעות חוק השבת החדש".

    עו"ד רועי כהן, נשיא להב: "המסחר בשבת הופך את העסקים הגדולים לגדולים יותר ואת העסקים הקטנים לקטנים יותר. העסקים הקטנים הם 99 אחוז מהעסקים בישראל. עסק קטן הוא לרוב עסק של אדם אחד, וגם לו מגיע יום אחד של מנוחה. 30 אחוז מפדיון המסחר היום עבר לשבת. לא ירחק היום בו נגיע למצב בו משרדי עורכי דין, סוכני ביטוח, יועצי מס וכו יעבדו בשבת. זהו הכיוון אליו אנחנו מובילים, אם לא נעצור את זה עכשיו".

    רועי לחמנוביץ, מנכ"ל שבת שוויון: "עסק קטן הוא קודם כל משפחה, וכל קריסה של עסק קטן משליכה גם על קריסה של המשפחה עצמה. אנחנו פוגשים כמעט מידי יום בעלי עסקים קטנים ובינוניים שלא מבינים כיצד יכול להיות מצב בו יש היעדר אכיפה מזעזעת גם מבחינת הרשות המקומית וגם היעדר אכיפה של המדינה. ההתעלמות של המדינה מהעסקים הקטנים היא סוג של מנהרה שחופרים לנו מתחת לחברה הישראלית, ואם לא נתמודד ונחשוף אותה בסוף הקריסה שלה תהיה טוטאלית".

    נעמי הני, משרד הכלכלה: "אנחנו רואים לנכון לוודא שהרגולציה לא תציב חסמים בפני העסקים הקטנים". לשאלת יו"ר הוועדה זוהר מהי עמדת המשרד בנושא פריחתו של המסחר בשבת, אמר נציג המשרד כי ל"משרד הכלכלה אין עמדה רשמית בנושא המסחר בשבת".

    מאיר דויד, משרד העבודה: "בדקנו ב2016 3000 מעסיקים, אנחנו מוגבלים באמצעים, אנחנו במצוקת כוח אדם ולכן קשה לנו להוציא מפקחים שיאכפו את חוק שעות עבודה ומנוחה בשבת. עם זאת אני יכול לומר שאנחנו כן פועלים בשטח, רק לאחרונה רשת מסחר גדולה קיבלה עיצום כספי של 30 מיליון שקל. התופעה אף פעם לא מסתיימת באכיפה, יש צורך בחקיקה נוספת".



    0 תגובות