"הרב רובינשטיין חי בכוכב אחר; מדבר שקר תרחק נעלם מעיניו?"

    לגבי השאר אין לנו ברירה אלא לבחור את העילית שבעילית, כי אין לנו מקום למישהי שיש איזה משהו קל שבקלים שהיא פחותה ממשהי אחרת
    אבי יעקב 2 Comment on "הרב רובינשטיין חי בכוכב אחר; מדבר שקר תרחק נעלם מעיניו?"

    רובינשטיין: אין אפליה עדתית, זו הסתה ושנאה לומר את זה • מרגי: אין אפליה? אין מכסות? אין אחוזים? הוא לא בקיא בפרטים • מנהל הסמינר הישן: יש לנו מטר מרובע לכל תלמידה, 45 תלמידות בכיתה

    הסמינר הישן | אילוסטרציה צילום: מאיר הלטובסקי
    לגבי השאר אין לנו ברירה אלא לבחור את העילית שבעילית, כי אין לנו מקום למישהי שיש איזה משהו קל שבקלים שהיא פחותה ממשהי אחרת
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התקנות החדשות לסמינרים עלו אמש לדיון אצל אבי מימרן במהדורה המרכזית.

    הרב אברהם רובינשטיין – מזכיר ועדת הרבנים לענייני חינוך אמר "אנחנו מברכים על התקנות, אין חדש ולא יהיה חדש. אין אפליה עדתית, זו הסתה ושנאה לומר את זה. אין אחוזים ואין מכסות. כל הבנות מתקבלות רק על פי קרטריונים, אין אפליה! מי שאומר את זה נלחם בבני התורה ובגדולי ישראל. כבר מזמן שאין מכסות".

    ח"כ יעקב מרגי ענה לו" "עם כל הכבוד, הרב רובינשטיין חי בכוכב אחר. הפסוק מדבר שקר תרחק נעלם מעיניו. אין אפליה? אין מכסות? אין אחוזים? הוא לא בקיא בפרטים. התקנות החדשות יביאו לשקיפות. כל תלמידה תדע בדיוק על איזה קרטריון היא לא התקבלה".

    בא ישראל לוין – מנהל הסמינר הישן וגרס "לפני שמשרד החינוך והעירייה באים אלינו בדרישות ותקנות, אנחנו באים אליהם. איך נקבל עוד בנות? יש לנו מטר מרובע לכל תלמידה, 45 תלמידות בכיתה! שיבואו לבדוק. אין מקום.

    לכן אלו שכן מתקבלות זה אחיות של בנות שקודמות לבנות חדשות, זה 75% מהתלמידות. לגבי השאר אין לנו ברירה אלא לבחור את העילית שבעילית, כי אין לנו מקום למישהי שיש איזה משהו קל שבקלים שהיא פחותה ממשהי אחרת".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      ישראל לוין התפשר על הכל כבר בסמינר, את בנט הכניס לסמינר עם הנהגה של קלות ראש בצוותא עם הבנות שסבבוהו, הרבה
      עקרונות נשברו שם למרבה הבושה, רק עקרון אחד נשאר קדוש – עקרון המכסות. ובשם עקרון קדוש זה נתן את התירוץ למשרד החינוך לבא ולרמוס את כל היקר לנו באמת בחינוך החרדי!!!
      נשאל את ישראל לוין – על איזה עלית אתה מדבר? אולי כוונתך לחפש בזכוכית מגדלת הבדלי מנטאליות גם לדור שלישי ורביעי בארץ בין יוצאי רוסיה ורומניה ליוצאי תורכיה ופרס! יש כאן נסיון מכוער לשווק את הסמינר על חשבון הבנות הספרדיות – בנות ישראל כשרות.
      כבר אמר מרן עט"ר הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, בנושא אי קבלת בנות ספרדיות שמנהלי הסמינרים לא שומעים לו! ואפילו התיחס בדבריו מפורשות אחד המנהלים המפורסמים ביותר.

      קודם כל העובדות:
      כמעט חצי מהתלמידות בבית יעקב, גנים וסמינרים הם ספרדיות
      בפרוורים רוב התלמידות ספרדיות!
      פתאום בסמינרים משום מה האחוזים נחתכים ביותר מחצי! מדוע?
      אם בת לא מתאימה מבחינה רוחנית, גם בגלל דקויות מקומה אינו בבית יעקב במחיצתם של בנות למשפחות בני תורה!
      אך אם בת ישראל באה מבית של תורה ויראת שמים, בית שמור מכל מרעין בישין, וציוניה ואופי לימודיה סבירים, מדוע לא לקבלה או להגביל קבלתה במכסות ואחוזים? מידיעה – זו לא דעת תורה!

      לידיעתך, אם הספרדיות יעזבו את הבית יעקב האשכנזי בבת אחת יישמט מתחת רגלי הצבור הליטאי חצי מהמשרות בהוראה,
      שמאיישות אותם כמעט רק אשכנזים! ובמהלך חמישים שנה מדובר בעשרות מליארדים
      של תשלומי שכר שנמנעו מספרדיות והלכו רק לבתי אב אשכנזים! מדוע?

      בעניין התייחסותך כפי הנראה למנטאליות שלדעתך לא מאפשרת לספרדים להיות טובים כמו אשכנזים ולכן לא הכללים בהגדרה "עלית שבעלית" כלשונך:
      לך לארה"ב,ברזיל,פנמה,מקסיקו,ארגנטינה,צרפת,קנדה, ועוד מדינות מובילות רבות, ושם תפגוש את הקהילות הספרדיות,חלביות,בוכריות,פרסיות ומרוקאיות, (אני הייתי בחלק גדול מהמדינות הנ"ל, ונמצאים שם לרוב בהמוניהם ראשי ישיבות,ראשי כוללים וחברי מנהלי מוסדות וכו' אשכנזים כספרדים שרואים שם דברים אחרים לגמרי) שם כולם!!! דומיננטים עם מעמד חברתי בממוצע גבוה מאוד הממוצב בראש השכבה הגבוהה.
      שזה אומר, הן מבחינה כלכלית-פיננסית הן בעמדות מפתח שלטוניות ופוליטיות והן בכל הבחינות והמדדים החברתיים, שם תמצא אנשים אינטלגנטיים בעלי מזג מדהים עם חיי קהילה וסולדאריות מגובשים שמתנהלים באופן שרק אפשר להתקנות בהם! בחלק מהמדינות שהזכרנו דווקא הקהילות האשכנזיות נמצאים בעמדה נחותה ולא לומר טפלה לקהילות הספרדיות עליהן דווקא הראשונים נשענים מבחינה חברתית-פוליטית וכלכלית.
      מהיכרות אישית מדובר בקהילות שלרובם תמצא קשר משפחתי ישיר, אם זה אח,אחיין, בן דוד או דוד בארץ, כאשר זה שבארץ נמצא במקום מאוד נמוך ביחס אל בן המשפחה בחו"ל, את זה שכאן תמצא נהג מונית ואת בן משפחתו תמצא חתן פרס נובל!(יש הרבה חתני פרס נובל באירופה ממוצא מזרחי ובארץ בקושי תוכל למצא!) מפני שכאן בן גוריון שר"י יחד עם חבריו להנהגה דיכא אותם ולא נתן להם סיכוי! הוא זרק אותם במעברות ופיזרם בנגב ובצפון הרחוק, רחוק מהצלחת ובניתוק מוחלט מעמדות המפתח והשליטה. וגם שם במקומות פזוריהם הנדחים במעברות וכו' שמו פקידים שרדו בהם וניהלו להם את החיים – איזה חינוך יתנו לילדיהם (ובעיקר איזה לא…) ,איזה מקורות תעסוקה יהיו נגישים להם ואיזה לא, כל זה במן קנוניה אשכנזית כפרנית מנותקת ומנוכרת, נצלנית אטומה ורעת לב עם חוסר פרגון הנמצאת בנגטיב ביחס הפוך וניגוד מוחלט למבט החיובי שיוצא באופן טבעי מיהודי ממוצא ספרדי כלפי כל יהודי באשר הוא.
      תאר לעצמך שמאז היוולדך יסמנו אותך ויגידו שאתה מפלצת (ובכוונה נבחרה דוגמא מוקצנת לצורך חידוד העניין),כבר מהגן ינגנו לך את זה במנגינה ערבה ושקטה, יסבירו לך אחר כך בבית ספר שאתה גם נחיתי, וכשתתבגר יאמרו לך שגם אם תוכיח אחרת בכל מקרה אין לך סיכוי כי ציבור שלם שם עליך טאבו ואתה חסר הגנה מהשבט המוחלש ממנו אתה בא! מה יצא ממך??? נו, בטח מפלצת!
      במהלך השנים הזמן עשה את שלו, בחברה החילונית הפערים הלכו והיטשטשו ושם ספרדים נמצאים במצב הרבה הרבה יותר טוב מבחינה חברתית, אמנם מבחינה רוחנית הם שלמו מחיר כבד שלא מותיר שום מקום לתועלת. כמובן, מבחינתנו אין לזה ערך ומשמעות יתירה, אך מכיוון שעל מנטליות דיברת, הבאנו דברים אלו לתשומת לבך!
      בציבור החרדי, הנושא העדתי קיבל גושפנקא כביכול דתית בחלק לא קטן ממחוזותינו (וכאמור בשום פנים ואופן לא אצל גדולי ישראל!), כאשר בצורה שקרית בשם הדת נוצרה תופעה נצלנית שלא נותנת סיכוי לספרדי להגיע למה שמגיע לו לפי הנתונים האובייקטיבים שלו! כך בחור ישיבה ספרדי שנמצא בישיבה אשכנזית, גם אם יהיה העילוי. המתמיד והצדיק של הישיבה הוא יודע ומכיר את המוסכמה החברתית שכאן בישיבה שהוא לומד לעולם הוא לא יוכל להיות ר"מ או אפילו מק"ק, לעומת חברו "המיוחס" והמקושר גם אם יהיה נחות ממנו בכמה דרגות בהחלט יש לו סיכוי טוב להיות כאן ר"מ או ראש ישיבה ואם לא כאן אז במקום אחר! נו, כיצד תצפה ידידי היקר שלבחור כזה יהיה מעוף לשאיפה והתעלות? כיצד תוכל להשתבץ מורה ספרדיה איכותית בסמינר טוב אם אפילו את ההתנסות לא נתנו לה לעשות והשערים ננעלו בפניה בתוך המועדות הסגור?
      הנהגה כוזבת זו השפילה את כבוד התורה עד עפר, על ידה נוספו לתרי"ג מצוות סעיפים שאפשר בקלות למצא אותם בספר מיין קאמפף, ואת סעיפים אלו יש ששמו על ראש שמחתם, ובהשוואה לציבור הד"ל שבחר בצורה סלקטיבית 2-3 מצוות והפך אותם לכל התורה כולה על חשבון שאר המצוות, כך גם כאן נבחרו סעיפים שבאמצעותם נדחק כבוד התורה ולומדיה, והוצגת לעיני העדה אמונה חדשה לפיה – צבע ו/או מנטליות ו/או קרבה משפחתית ו/או קרבה שבטית ו/או אסתטיקה כזו או אחרת לכל גווניה וענפיה, עדיפים הם על אמות המידה שבני אדם נבחנים לפי התורה, והם: תורה,אמונה, יראת שמים ומידות טובות.
      מכאן הנזק בא לנוער, לדור הצעיר, כאשר דעות אלו נכרכו בחדא מחתא עם אמונה וכביכול רוחניות ונחזו לנגד עיניו כהנהגה נלעגת ולא מוסרית(גם אם האוחזים בהסתכלות כוזבת זו נמצאים בתוך בועה והעינים טחו מלראות והאזנים נאטמו מלשמוע באיזה דרך נלעגת הנם אוחזים וכיצד נראים ונשמעים), נגרם בשל כך חילול ה'! ועל ידי כך גם נגרם הרחקת הבאים ודופקים בשערי תשובה ומחפשים את דרכם אל ה' , וגם נגרם הרחקתם של הקרובים– בחורי חמד גם ליטאיים שהפנימו את המסר שלכאורה יוצא מן הדברים, לפיו התורה אינה מעל הכל! מספיק להיות מאנ"ש וכבר שורה אין סופית של תלמידי חכמים גדולים וקטנים נמצאים מתחת לקרסוליהם! מכאן החלה המפולת הרוחנית והצורבת שפרקה את הציבור החרדי לנגד עינינו!
      ואם לא די בזאת הרי שבכך גם נמסרה החרב ביד שונאינו רודפי הדת! בשיתוף אותם אויבים מבפנים אנשי ש"ס ודומיהם, אותם האוחזים בגישה מוטעית זו המעדיפה גינוני מנטליות ואסתטיקה פתחו להם את הדלת לרווחה לבא להתערב ולעשות אצלינו סדר(כמו ששודד יודע לעשות סדר – הוא פשוט שודד משני הניצים)! כך השודד נכנס הביתה! כך נמסרו לו המפתחות! כי אין בפינו מענה למנהל המחוז החרדי ו/או לבתי המשפט הפונים אלינו בהתחסדות ומטיחים בנו: מדוע לא שמעתם את קול הנער בהתחננו אליכם!!! מדוע מכרתם וסחרתם בבנות ישראל כשרות ותמימות יראות שמים ובעלי מידות טובות בתכלית בעבור גינוני מנטליות ואסתטיקה????
      עתה נערים מתוכינו הכינו ובצרו מושבם והשליטו עצמם בנו, הם כבר נערו ופרקו את עול הרבנים וגדולי ישראל שליט"א,הם עכשיו נטלו את המושכות ומחריבים את הכל בבניין נערים – סתירה, כי כך אתם חונכו ועל זה גדלו כבר מינקות! אלו סדרי העדיפויות וזאת ההיררכיה!