נערכים לחג הפסח: 170 מיליון ביצים ו-12 טון עופות

    אבי יעקב 1 Comment on נערכים לחג הפסח: 170 מיליון ביצים ו-12 טון עופות

    מגדלי העופות ערוכים לאספקה הצפויה לקראת הפסח, ואישור משרד החקלאות ליבוא, יסדיר גם את אספקת הביצים לחג • מועצת הלול מפרסמת את תחזית האספקה לביצים ועופות לקראת חג הפסח. 17 מיליון ביצים, ו-12,500 טון עופות

    אילוסטרציה צילום: משטרת ישראל
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות פרסומים ושאלות, מועצת הלול מפרסמת את הנתונים הבאים לגבי תחזית האספקה לביצים ובשר פטם לקראת פסח:

    שלוחת ביצי המאכל  נמצאת בתכנון ע"י מכסות. הצפי לריכוז ביצי מאכל בשוק המקומי לחודש מרץ הינו לפחות 170 מליון ביצים (לעומת 151 מליון במרץ 2016 ו-133 מליון ביצים במרץ 2015). הצריכה החודשית הממוצעת כיום הינה כ-160 מליון ביצים בחודש.

    בנוסף לכך, כדי לכסות את הביקוש הנקודתי המוגבר לקראת פסח, המליצה המועצה לענף הלול למשרד החקלאות לאשר מכסות יבוא פטור למשווקים ולתעשיות הביצים עד ערב פסח בכמות של 65 מליון ביצים מעבר למכסות אחרות שחולקו  לפני חודש מרץ.

    בהיקף יבוא פטור כנ"ל כל משווק בחלקו היחסי יכול להביא השלמה מחו"ל, לכל הכמות שהוא לא מרכז בארץ.

    אמש הודיעו השירותים הווטרינריים, כי נפתרו הבעיות הבירוקרטיות בהבטחה כי היבוא הצפוי מספרד ומאיטליה יהיה מכל האזורים בהם לא היה גילוי שפעת עופות. באופן זה, אם לא תהיה התפרצות חריגה של תחלואה, לא צפוי מחסור בביצים לקראת פסח.

    לגבי בשר הפטם, להבדיל משלוחת הביצים, ענף הפטם איננו במכסות וגם הסדר שהיה בענף הסתיים לפני כשנה וחצי, כך שרק כוחות השוק פועלים בענף. אף על פי כן, על פי הנתונים במועצה כמות האפרוחים שהוכנסה ללולים בשבועיים האחרונים ועתידה  לצאת לשוק לפני פסח נמצאת על הרף העליון של כושר השחיטה היומי בארץ.

    ככל שלא תהיה תחלואה לא רגילה, צפויים להישחט בשבועיים שקודמים לשבוע הפסח כ-12,500 טון בשבוע (לעומת כ-10,000 טון בשבוע רגיל).

    ככל שתסמונת צומת הגידים תהיה בהיקף של השבוע האחרון, אזי גם החלוקה בין הבשר שישחט במשחטות הכשרות לעומת המשחטות הלא כשרות אמור לספק את כל הביקושים, לקראת פסח בשוק הכשר.



    1 תגובות

    מיין תגובות