דוח המבקר על המנהרות: ביקורת בלי מסקנות אישיות

    קובי פינקלר No Comments on דוח המבקר על המנהרות: ביקורת בלי מסקנות אישיות

    הפרשן הצבאי של רדיו קול חי קובי פינקלר, עם פרשנות לקראת פרסום דוח מבקר המדינה היום אחר הצהריים • הרבה ביקורת, בלי מסקנות אישיות – עם הדו"ח הזה יוכלו המבוקרים השונים, מערכת הביטחון, צה"ל ומפקדיו להמשיך לחיות ולתפקד.

    קובי פינקלר
    קובי פינקלר
    6:54
    19.04.24
    הרב אהרן לוי No Comments on כשאנטישמים מחזירים בתשובה | פרשת מצורע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום זה יקרה. בארבע אחה"צ כאשר יוסר הלוט מעל דוח מבקר המדינה יוסף שפירא בנושא צוק איתן בכלל וסוגיית המנהרות בפרט, יתברר לכולם שיש בו הרבה ביקורת על העדר תוכניות מבצעיות, לא מספיק אימונים, חוסר במודיעין איכותי וטוב ועוד.

    מה שלא יהיה בדו"ח, (וזה כבר ניתן לדעת לפי השיחות הרבות עם המבוקרים בדו"ח) שום המלצה אישית. לא להדחה, לא לפיטורים, לא לעצירת קידום ולא להמשך פעילות בתחום הציבורי.

    עם הדו"ח הזה יוכלו המבוקרים השונים, מערכת הביטחון, צה"ל ומפקדיו להמשיך לחיות ולתפקד.

    הרמטכ"ל הנוכחי, אייזנקוט, ככל הידוע לא מוזכר בו בכלל ויוצא אם כן נקי, אלוף פיקוד הצפון והמיועד מהחודש הבא לסגן הרמטכ"ל  ולרמטכ"ל הבא, האלוף כוכבי ישרוד אותו עם מספר הערות ולצידן וזה החשוב הרבה שבחים לאגף המודיעין שעמד בראשו בתקופת המבצע.

    שר הביטחון בתקופת המבצע יעלון יספוג ביקורת לא מעטה, אך יאמר בפירוש שלמבקר אין לא את הכלים, ולא את היכולת לבדוק, ובעיקר את מה שבאמת צריך לחקור וזו סוגיה מדינית ויעדים אסטרטגיים מחד וחקירת המדליפים לשרים בקבינט בזמן המבצע, שגורמים לכאוס בצבא.

    יעלון מזלזל הן במי שנושא על כתפיו את הדוח תא"ל יוסי בינהורן, הן בשר בנט והן בכלל במרבית שרי הקבינט שרוצים לקבל הון פוליטי מהדוח.

    ומה באשר לרמטכ"ל המבצע בני גנץ? זה צפוי על פי טיוטת הדו"ח, לספוג מספר רב של הערות ובמיוחד שהיה עליו להמליץ לראש הממשלה לקיים דיון ממוקד בנושא המנהרות בקבינט.

    האמת, שגנץ הטיל על לוחמי גבעתי חודשיים לפני המבצע להתאמן על מנהרות לסוגיהם. כמה זה יבוא לידי ביטוי בדוח? נחכה לקרוא.

    דבר אחד בטוח. כפי שנכתבה הטיוטה, הדוח הזה לא יביא שום איום של ממש לאיש. אולי הוא יתן לכמה פוליטיקאים אפשרות ליהנות ממנו. מערכת הביטחון תלמד אותו, תסיק מסקנות ותמיד כמו שאומר שר בכיר בקבינט, יהיו טעויות ונהיה חכמים בדיעבד.



    0 תגובות