על רקע הפינוי בעופרה: ח"כ סמוטריץ' קורא להיעדר מהצבעות

    נבחרנו וקיבלנו מנדט מהציבור כדי לשנות. אם אנחנו לא מצליחים לעשות את זה הגיע הזמן שנחזור לציבור, ננהל מערכת בחירות על ביטחון, גאווה לאומית ומשילות, וביום שאחרי הבחירות נתנה את כניסתנו לממשלה בקבלת תיק הביטחון ובביצוע רפורמה מקיפה בתחום המשילות והמשפט.
    איתי גדסי 4 Comment on על רקע הפינוי בעופרה: ח"כ סמוטריץ' קורא להיעדר מהצבעות

    על רקע פינוי תשעת הבתים בעופרה קורא הבוקר חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי לשקול היעדרות מההצבעות במליאת הכנסת ו"לזעזע את הקואליציה" זאת כדי ש"לכולם יהיה ברור שאנחנו לא חוששים מבחירות" • "בהחלט יתכן שהגיע הזמן להחליף את ההרכב הזה, ואת זה עושים רק בבחירות"

    סמוטריץ' צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    נבחרנו וקיבלנו מנדט מהציבור כדי לשנות. אם אנחנו לא מצליחים לעשות את זה הגיע הזמן שנחזור לציבור, ננהל מערכת בחירות על ביטחון, גאווה לאומית ומשילות, וביום שאחרי הבחירות נתנה את כניסתנו לממשלה בקבלת תיק הביטחון ובביצוע רפורמה מקיפה בתחום המשילות והמשפט.
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע פינוי תשעת הבתים בעופרה הבוקר, מציע חבר הכנסת סמוטריץ' לחברי סיעתו מהבית היהודי "לזעזע את הקואליציה ולהיעדר מהצבעות". סמוטריץ' מדגיש כי כותב את הדברים על דעתו בלבד. ומציין כי צעד מסוג זה יסביר לכולם "שאנחנו לא חוששים מבחירות, אז אלה שכן חוששים מבחירות יתחילו לאפשר לנו לבצע את השינויים האלה כבר בקדנציה הזו מבלי לנצטרך לקצר את ימיה וללכת לבחירות".

    סמוטריץ' כותב כי "ההריסה הנוכחית, כמו זו הקשה והמיותרת של עמונה לפני כחודש, היא טמטום שפשוט אי אפשר להבין. לוקחים תשעה בתים יפיפיים במרכז ישוב יפיפה ומחריבים אותם פשוט סתם כך, בלי שאף אחד לא הולך להרוויח מזה. במרכז ישוב פורח יישארו לדיראון עולם תילי חורבות שאף אחד לא יוכל להיכנס אליהם ולהשתמש בקרקע שכביכול פונתה.

    "לכולם ברור שזה אבסורד, שזו תוצאה של המאבק הלאומי שמתנהל בארץ הזו כבר למעלה ממאה שנה בין היהודים ששבים לארצם לערבים שרוצים למנוע את זה מהם. לכולם ברור שזו תוצאה של גזר דין מוות שמוטל ברשות הפלשתינית על כל מי שמעז למכור קרקע ליהודי. גזר הדין הזה הוא כלי אחד מיני רבים במאבק הלאומי של הערבים נגד מדינת ישראל.

    "לכולם זה ברור, חוץ מלשופטי בג"ץ, שמתעלמים מהמציאות ומשחקים בנדמה לי – יושבים עטויי גלימות בתאטרון אבסורד ומספרים לעצמם שמדובר בעניין 'משפטי' וב'שלטון החוק'. אם זה לא היה עצוב היינו צוחקים. שלטון החוק הזה לא חל על עשרות אלפי בתים לא חוקיים של ערבים ובדווים בכל רחבי המדינה. שם בג"ץ לא מתערב חלילה. שם הוא מבין ששלטון החוק אינו חזות הכל ושלמדינה סדרי עדיפויות משלה. אבל כשמדובר במתיישבים – ייקוב הדין את ההר. גם אם התוצאה היא הדבר הכי רחוק שיכול להיות מצדק או מוסר.

    אך סמוטריץ' טוען כי הבעיה היא בהנהגה הפוליטית: "לא באתי לכתוב כאן על השופטים. למרבה הצער בעניין הזה הכל ידוע. השופטים לא היו מרשים לעצמם להתנהג כך אם הם לא היו חושבים שכולנו מטומטמים. והאמת, יש להם כנראה סיבה טובה לחשוב ככה. כבר שנים הם מנהלים 'מדינה בתוך מדינה' ובמערכת הפוליטית החבוטה אין פוצה פה ומצפצף.וזה כבר באחריות שלנו.

    "צודקים מבקרינו שטוענים שדי מיצינו כבר את הטיעון השחוק הזה שמגלגל את האחריות לבג"ץ. אם באמת חשוב לנו להפסיק את האבסורד הזה יש לנו די כלים לעשות את זה, בעיקר בחקיקה. חקיקה שתעשה צדק. חקיקה שתחזיר את הכח והמשילות לעם ולנבחריו. חקיקה שתשים סוף לעריצות, לצביעות ולאטימות של הרשות השופטת. חקיקה שתחזיר את השכל הישר למדינת ישראל. וכל עוד אנחנו לא עושים את זה אז אנחנו אשמים בדיוק כמו מרים נאור.

    ומדוע זה לא קורה? "כרגע אנחנו לא מצליחים לעשות את זה בגלל ההרכב הקואליציוני. כחלון עושה פוליטיקה קטנה והופך את עצמו פתאום לשומר החומות של בג"ץ, והאמת שלא רק הוא – גם ראש הממשלה כנראה לא באמת רוצה לבצע את הרפורמה הנדרשת בתחום הזה. הוא כבר הוכיח שכשהוא רוצה משהו הוא יודע לעשות את זה.

    "בהרכב הקואליציוני הנוכחי אני מתקשה לראות איך אנחנו פורצים את הנקודה הזו. מה שאומר שבהחלט יתכן שהגיע הזמן להחליף את ההרכב הזה, ואת זה עושים רק בבחירות.

    "אפשר להוסיף לזה את הממצאים המפחידים של דו"ח המבקר שיתפרסם היום על מבצע 'צוק איתן', את הבלבול והרוחות הערכיות הרעות שנושבות בצה"ל (מוסר הלחימה המעוות, פקודת השירות המשותף, ועוד), את החקירות הפליליות נגד ראש הממשלה שלא מוסיפות כבוד לממשלה הזו, ואת העובדה שנכון להבוקר ראש הממשלה עדיין נמנע מלקיים את הבטחתו לתושבי עמונה להקים להם ישוב חדש, ממשיך להקפיא את הבניה מחוץ לגושים ומחזק את התלות שלנו בארה"ב גם תחת הממשל החדש.

    סמוטריץ' מסביר כי "אז בהחלט יכול להיות שצריך להפסיק לחשוש מבחירות. בדרך כלל בחירות מוקדמות זה לא דבר טוב למדינה. מדינה צריכה יציבות ולא בחירות כל שנתיים וחצי. אבל כשהאלטרנטיבה היא קיבעון שמאפשר לאבסורדים ולעוולות כמו זו שהולכת להתרחש השבוע בעפרה לקרות כאן שוב ושוב יכול להיות שזה הדבר הנכון לעשות.

    "נבחרנו וקיבלנו מנדט מהציבור כדי לשנות. אם אנחנו לא מצליחים לעשות את זה הגיע הזמן שנחזור לציבור, ננהל מערכת בחירות על ביטחון, גאווה לאומית ומשילות, וביום שאחרי הבחירות נתנה את כניסתנו לממשלה בקבלת תיק הביטחון (כדי לוודא שרוח הלחימה והחתירה לניצחון חוזרים להיות הערכים המובילים בצה"ל ולא ההססנות שהתשלטה על מפקדיו בשנים האחרונות) ובביצוע רפורמה מקיפה בתחום המשילות והמשפט. אחרת פשוט נסרב להיכנס לקואליציה. זה הלך לנו טוב עם מינוייה של איילת שקד לשרת המשפטים אבל זה כנראה לא מספיק. בלי מהלך חקיקתי רציני אי אפשר באמת לשנות".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      מצויין!
      כעת כאשר הבית היהודי יעדרו מההצבעות, יש הזדמנות לחכי"ם החרדים להעביר בחקיקת בזק את החוק הדורש שוויון בתקצוב בין חינוך המוכש"ר החרדי לחינוך המוכש"ר הערבי נוצרי!!!!!!!!!!!

      1. זה מה שמעניין אותך ? כנראה אתה בעלים של מוסד חינוכי אם יהיה שיוון תקציבי לעולם זה לא יפחית את תשלומי ההורים . זה רק יתן למנהלי המוסדות להתעשר יותר.מנהלי המוסדות זה הלובי הכי חזק בכנסת . חברי הכנסת החרדיים בכל חוק או תקנה למוסדות חינוך אתם חייבים להתנות ששבעים אחוז מההטבה יגולגל להורדת שכר לימוד מההורים

        1. א. אם הלובי הכי חזק בכנסת הוא שייך למנהלי המוסדות (לא מכיר כזה לובי) אז כל הלוביסטים בכנסת היו מזמן מתפטרים נוכח
          התוצאות העגומות.
          ב. למה אתה סתם זורק רפש? ומפריע למחאה הכי צודקת בעולם? אם יהיה שוויון תקציבי אמיתי לשום מנהל לא יהיה כדאי להשאיר
          את שכר הלימוד על כנו, יהיה מספיק מוסדות שיורידו את שכר הלימוד כי הוא פשוט לא יהיה נצרך יותר, ומי שלא יוריד פשוט לא
          ישארו לו תלמידים! פשוט מאוד@ הבעיה שהמצב רחוק מאוד מהתחזית הוורדה היום, כאשר באופן ריאלי המוסדות החרדים הפטור
          והמוכש"ר מתוקצבים פחות מ- 10% מתקצוב של הממלכתי לאחר שקלול של כל סך התקצוב המגיע לחינוך הממלכתי מכל הגופים
          הממשלתיים בסל המורחב (לא סל בסיס) והגופים המוניציפליים!
          ג. אדרבה נסה להקים מוסד ותיווכח.
          ד. בהצלחה.