בנט ודרעי בהצהרה: "לא תהיה אפליה על רקע עדתי"

    יו"ר 'הבית היהודי' שר החינוך נפתלי בנט אמר "ידידי הרב אריה דרעי שנושא שיבוץ הבנות ומניעת אפליה היא נר לרגליו תמיד. ואני חושב שבמידה רבה זה אחד הדגלים העיקריים שאתם מרימים ולא בעד חוקים פופוליסטיים קנטרניים, אלא פתרונות אמתיים של מדינת ישראל
    איתי גדסי 16 Comment on בנט ודרעי בהצהרה: "לא תהיה אפליה על רקע עדתי"

    שר הפנים אריה דרעי ושר החינוך נפתלי בנט קיימו היום מסיבת עיתונאים משותפת להצגת תקנות החינוך, ומניעת האפליה בסמינרים • דרעי: תנועת ש"ס חרטה על דגלה את המאבק באפליה • בנט: אף ילדה לא תופלה על רקע עדתי, נקודה • כל תקנות האפליה החדשות

    יו"ר 'הבית היהודי' שר החינוך נפתלי בנט אמר "ידידי הרב אריה דרעי שנושא שיבוץ הבנות ומניעת אפליה היא נר לרגליו תמיד. ואני חושב שבמידה רבה זה אחד הדגלים העיקריים שאתם מרימים ולא בעד חוקים פופוליסטיים קנטרניים, אלא פתרונות אמתיים של מדינת ישראל
    9:11
    29.03.24
    אתר קול חי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דפים ל'-ל"א

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הפנים אריה דרעי ושר החינוך נפתלי בנט הציגו היום במסיבת עיתונאים בפתח ישיבת סיעת ש"ס השבועית את התקנות למניעת אפליה במוסדות החינוך. בישיבה השתתפו לצד חברי הכנסת והשרים גם יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי ואיציק זהבי מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך.

    בפתח הדברים אמר השר דרעי כי "תנועת ש"ס חרטה על דגלה את המאבק באפליה העדתית במוסדות החינוך והיא פועלת בנושא הזה יום יום שעה שעה ומצליחה להשיג תוצאות חיוביות. הנושא הזה בנפשנו אלו הבנים והבנות שלנו, אנחנו חווינו את האפליה ונעשה הכל כדי שהבנים והנדכים שלנו לא יחוו את האפליה הזאת".

    לדברי שר הפנים דרעי: "הצלחנו בשנים האחרונות לצמצם את האפליה לבעיות נקודתיות. אני לא אומר שפתרנו את הבעיה כליל אבל אנחנו לא מרפים. אין ספק שהפתרון המועדף עלינו, היה רישום אזורי, כולם מבינים שזה פתרון טוב. אבל אנחנו בקואליציה, וצריך להגיע להבנה עם כל השותפים. אני לא שובר כלים. ולכן אני מנסה להגיע לפתרונות שאפשר להעביר אותם בקואליציה".

    דרעי משבח את שר החינוך בנט ויו"ר וועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי: "לכן התקנות וההנחיות שמוצעות כאן על ידי שר החינוך ויו"ר ועדת החינוך נציגנו חבר הכנסת מרגי ביחד עם מנהל המחוז עבדו על זה באמת שעות רבות מאוד. אני חייב לומר שרוח המפקד של חברי שר החינוך מתחילת כניסתו לתפקיד הוא אמר לי אריה, אני רואה את זה כמשימה, ובאמת הרוח הזו חדרה עמוק לתוך מחוזות משרד החינוך, וכשהנציגים שלנו בעיריות נאבקו, הם ידעו שיש להם גב, וזה הדבר החשוב ביותר שידעו שזה לא יישאר אצלם בדרג שלהם".

    יו"ר 'הבית היהודי' שר החינוך נפתלי בנט אמר "ידידי הרב אריה דרעי שנושא שיבוץ הבנות ומניעת אפליה היא נר לרגליו תמיד. ואני חושב שבמידה רבה זה אחד הדגלים העיקריים שאתם מרימים ולא בעד חוקים פופוליסטיים קנטרניים, אלא פתרונות אמתיים של מדינת ישראל. תודה גם ליעקב מרגי יו"ר ועדת החינוך שעושה עבודה יוצאת מן הכלל, עד שהדבר הזה נפתר. ותודה למנהל המחוז החרדי איציק זהבי שבא בשקט שמאוד שונה ממה שהיה בתקופות הקודמות. הוא עובד בשקט ובסבלנות והבנה, שכל העבודה חייבת להיות בקשב. ודווקא מתוך דיאלוג שקורה בצורה מאוד עמוקה בינינו אנחנו מגיעים להתקדמויות יוצאות מן הכלל".

    לדברי שר החינוך: "לכן יצאנו עם תקנות שנכנסות לתוקף מיידי. כל הליך הרישום אנחנו מזיזים הרבה יותר מוקדם בזמן, תהליך ההירשמות, בדיקת המוסדות, מענה המוסדות, אם מקבלים את הבת ואם חלילה מסרבים לבת, הכל קורה הרבה יותר מוקדם, ואז כשיש בעיה אנחנו יכולים לפתור אותה עוד הרבה הרבה לפני פתיחת שנת הלימודים. והדבר השני, יסוד העניין זה שקיפות, אין כזה דבר יותר לסרב לילדה ככה, אין יותר ככה, אתה תכתוב, אתה תנמק, הנימוק יגיע אלינו, יש פורום ערר שאתה יכול לערער, המשפחה של אותה בת יכולה לערער ואנחנו נבדוק את זה ואני פה אומר בצורה הכי ברורה שאינה משתמעת לשני פנים, אף ילדה לא תופלה על רקע עדתי. נקודה. זה לא יקרה, זה הקו שאריה ויעקב דוחפים, וש"ס הציבו את זה כדגל, ואנחנו בוודאי שותפים לגמרי בעניין הזה. הסיפור הזה מתחיל כבר בשנת הלימודים הקרובה ואני מאחל לכולנו בהצלחה".

    בפעם הראשונה קבע צוות מיוחד שמינה מנהל המחוז החרדי איציק זהבי נהלים מסודרים למניעת פתיחת שנת לימודים עם עשרות תלמידות ללא מסגרת לימודית.
    על פי התקנות החדשות כל נהלי הרישום כולל העררים והדחיות השונות יסתיימו לפני תחילת שנת הלימודים עד ה30 ביוני.

    הנהלים החדשים קובעים:

    1. הליכי הקבלה לכל שנת לימודים יחלו אך ורק החל מיום א' לחודש שבט של השנה הקודמת לשנת הלימודים.

    2. החלטת המוסד לקלוט תלמידה תחוייב להישלח להורים בכתב לא יאוחר מיום י"ז באדר תשע"ז (15.03.17), באמצעות הדואר ו/או במסירה ידנית.

    3. במידה וההחלטה הינה שלילית, חובה על המוסד החינוכי לפרט ולנמק את כל הסיבות לכך במסגרת הודעה בכתב אשר תומצא להורי התלמיד לא יאוחר מיום י"ז באדר תשע"ז (15.03.17) באמצעות הדואר ו/או במסירה ידנית.

    4. מוסדות החינוך יהיו מחויבים בשקיפות ובמתן תשובות להורים.

    5. מנהל המוסד יהיה חייב להעביר לרשות אגף החינוך בעירייה דין וחשבון על הליכי הקבלה והרישום למוסד כולל רשימת התלמידים שהגישו מועמדות בשנת הלימודים העוקבת.

    אחריות הורית:

    6. תלמיד אשר נותר ללא מענה חינוכי ממוסד החינוך אליו פנה יהיה חייב לפנות לאגף החינוך בעירייה מייד עם קבלת התשובה השלילית.

    7. הרשות המקומית תבצע מעקב אחרי כל התלמידים. מי התקבל ומי לא.

    8. לצד התקנות החדשות תופעל אכיפה במסגרתה כל מוסדות החינוך שלא יקבלו את החלטת הרשות יעמדו בפני סנקציות שונות של שלילת תקצוב וביטול רישיון משרד החינוך.

    שקיפות:

    הנהלת המוסד החינוכי ו/או הבעלות יתקינו תקנון אשר יסדיר את הניהול התקין של המוסד החינוכי, לרבות בדבר הליכי קבלה ורישום, משמעת, אורחות חיים ועוד, ובכפוף להנחיות אלה. תקנון המוסד החינוכי יהא שקוף, ברור ושוויוני. על המוסד החינוכי להעביר את התקנון למשרד החינוך במסגרת הליכי הרישוי של המוסד החינוכי.

    זמנים:

    פתיחת כל שנת לימודים, ולא יאוחר מיום א' בחשון של שנת הלימודים, על המוסד החינוכי להעביר את התקנון הבית ספרי להתייחסות המפקח ואישורו, וכן להעביר עותק של התקנון המאושר לאגף החינוך ברשות המקומית. תקנון בית הספר אשר אושר על ידי משרד החינוך יתלה במקום בולט בעת הליכי הקבלה והרישום למוסד החינוכי ובכלל, ויצורף לטופס הפניה של הורי התלמיד המועמד בהליך הקבלה, כמפורט להלן.

    זמנים לתחילת הרישום לשנת הלימודים:

    הליכי הקבלה לכל שנת לימודים יחלו אך ורק החל מיום א' לחודש שבט של השנה הקודמת לשנת הלימודים והמוסד החינוכי לא יאפשר ויקבל פניות בעניין טרם מועד זה.

    כללים לעריכת ראיונות:

    עריכת בחינה ו/או ריאיון – על המוסד החינוכי לפעול כדלקמן:

    המוסד רשאי לערוך בחינה פנימית בכתב לכל תלמיד מועמד בכפוף להנחיות שלהלן: הבחינה תיערך בעילום שם, באופן שזהות התלמיד הנבחן תהיה חסויה בפני המעריך. הבחינה הינה בחינה פנימית של המוסד החינוכי ולא תערך על ידי מכון בחינות חיצוני. בכל בחינה יש לציין במפורש את הניקוד לכל שאלה ו/או פרק. הבחינה יכולה לכלול שאלות בידע כללי, יהדות, אנגלית, מתמטיקה ועברית. המבחן ישקף רמת שליטה בידע ובמיומנויות ויורכב ממטלות בדרגות קושי שונות. יש לדאוג לאווירה נינוחה בזמן הבחינה.

    עדיפות למי?

    המוסד החינוכי יהא רשאי לתת עדיפות במקרים כגון: תלמיד הבא ממשפחה חד הורית, תלמיד חולה או מוגבל, תלמיד יתום.

    נפסלתם על ידי בית הספר?

    באם ימצא בית הספר כי בידיו מידע אשר עלול למנוע קבלת תלמיד למוסד החינוכי יש לפעול כדלקמן: טרם קבלת החלטה בעניין קבלתו של התלמיד למוסד החינוכי, מנהל המוסד החינוכי או מי מטעמו יזמין את הורי התלמיד המועמד ויציג בפניהם את פרטי המידע על מנת שיוכלו להתייחס אליו ולטעון בעניין. להורים תינתן אפשרות להשמיע טענותיהם בפני המוסד החינוכי. טענות ההורים תתועדנה בכתב ככל שהושמעו בע"פ בפני מנהל המוסד החינוכי או מי מטעמו וההורים יוחתמו על התיעוד. במידה וההחלטה הינה שלילית, חובה על המוסד החינוכי לפרט ולנמק את כל הסיבות לכך במסגרת הודעה בכתב אשר תומצא להורי התלמיד לא יאוחר מיום י"ז באדר תשע"ז (15.03.17) באמצעות הדואר ו/או במסירה ידנית.

    מסירת החלטות בכתב:

    החלטה חיובית והודעה בעניין נכונות המוסד לקלוט את התלמיד המועמד ללימודים במוסד החינוכי תומצא בכתב להורי התלמיד לא יאוחר מיום י"ז באדר תשע"ז (15.03.17), באמצעות הדואר ו/או במסירה ידנית. במידה וההחלטה הינה שלילית, חובה על המוסד החינוכי לפרט ולנמק את כל הסיבות לכך במסגרת הודעה בכתב אשר תומצא להורי התלמיד לא יאוחר מיום י"ז באדר תשע"ז (15.03.17) באמצעות הדואר ו/או במסירה ידנית. במקביל יש ליידע במסגרת ההודעה בכתב את הורי התלמיד על זכותם לנקוט בהליכי הערעור בפני הנהלת המוסד החינוכי כמפורט בסעיף 17 להלן ועל חובתם לבצע רישום ברשות המקומית במועד וקבלת שיבוץ חלופי.

    זכות ערעור למוסד החינוכי ו/או לבעלות:

    במידה ותשובת המוסד החינוכי היא שלילית כאמור בסעיף 16(ב), יש ליידע את הורי התלמיד על זכותם לערער בכתב בפני הנהלת המוסד החינוכי תוך 9 ימים מקבלת המכתב ולא יאוחר מיום כ"ו באדר תשע"ז (24.03.17). על הערעור להיות מוגש במסירה אישית למזכירות בית הספר ולקבל אישור מהמזכירות בדבר הגשת הערעור או להגיש את הערעור באמצעות דואר רשום (יש לשמור הוכחת שליחה) או באמצעות הפקס (יש לשמור הוכחת שליחה).

    החלטה בערעור:

    על הנהלת המוסד החינוכי להמציא בכתב אל הורי התלמיד את החלטתם הסופית בעניין הערעור תוך 7 ימים מקבלת הערעור ולא יאוחר מיום ד' בניסן תשע"ז (31.03.17), בדואר רשום או במסירה ידנית. במידה והתשובה הסופית הינה שלילית, יש לפרט את כל נימוקי ההחלטה בכתב. כמו כן, יש ליידע בכתב את הורי התלמיד על זכותם לפנות לוועדת הערר של המחוז החרדי במשרד החינוך ולהפנותם להנחיות אלה, ועל חובתם לבצע רישום ברשות המקומית במועד וקבלת שיבוץ חלופי. עותק של ההחלטה בערעור יועבר לרשות החינוך המקומית.



    16 תגובות

    מיין תגובות
    1. 16

      דרעי נכשל ולמעשה אף פעם לא התחיל ביוזמה להקמת מוסדות ספרדים איכותיים! את בנותיו הוא שולח לאשכנזים כי לא נאה לו להיות עם מה שהוא רואה בסתר לבו כנחותים! במקום להתעשת ולנסות סוף סוף אחרי כמה עשורים שש"ס קיימת כגוף פוליטי, בחר דרעי בשיטה העתיקה של "גם לי גם לך לא יהיה" ולהרוס ולהחריב מן היסוד את החינוך החרדי על ידי מתן אשרת כניסה בחותמת שר הפנים למשרד החינוך להיות בעלים על החינוך החרדי אפילו על ליבת החינוך החרדי – תקנון בית הספר!
      אכן כמה צדקו דברי מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל אשר הגדירו רשע!!!

      1. אתה לא דובר אמת ולא יודע פרטים
        דרעי הראשון שהקים סמינר ספרדי ושלח לשם את הבת שלו אבל זה נכשל והסמינר נסגר כשהבת של דרעי שימשה שפן ניסיונות של הציבור המזרחי
        כדאי שתלמד עובדות

        1. זה בדיוק הטענה! בש"ס לא יודעים להקים מוסדות איכותיים, ולכן הם נוקטים בשיטה של גם לי גם לך לא יהיה.
          לעומת זאת ספרדים שלא קשורים לפוליטיקה של ש"ס הצליחו להקים תלמודי תורה וישיבות לתפארת וגם סמינרים כמו סמינר אלקיים
          שבנות הולכות לשם בראש מורם בלי נחיתות ובלי טובות מדרעי ומרגי.

      2. מרן החזיר אותו על אפך ועל חמתך ולצנינים של אנשים כמוך

        1. אתה מדבר על עובדות? זה הרי ידוע לכל! מרן החזיר אותו על אפו וחמתו ולמורת רוחו של מרן, אחרי שדרעי ביצע סחיטה ואיים
          להזיק לש"ס עם הקמת מפלגה חברתית.

    2. 15

      מרגי טוען שאת רוב החלטות וועדת חינוך משרד החינוך מכבד, מעניין אם כן למה בנושא השוואת תקצוב החינוך המוכש"ר החרדי למוכש"ר הערבי נוצרי, למרות פניות של מרגי ופניות של דרעי בנט מתעלם, ועל זה הם יודעים להבליג!
      מעניין שאת התקנות שהיו אמורות להשוות את תקצוב החינוך החרדי למספרים ריאלים כפי שמופיע בהסכם הקואלציוני של ש"ס, את זה עד עכשיו בנט לא ביצע! וזאת חרף המכתבים של דרעי לבנט בעניין!
      פתאום בתקנות של רמיסת עצמאות החינוך החרדי כל משרד החינוך מגלה את רוח המפקד של בנט (כלשון דרעי) והכל נעשה בקלילות ובקולות צהלה! גועל!

    3. 14

      תראו למי דרעי עושה כל כך הרבה כבוד וטופח על השכם! למרגי שבגד בנשיא המועצת חכם שלום כהן שליט"א
      וקרא מעל במת הכנסת לגיוס חרדים חצה"ל ולשינוי מתכונת הלימודים!
      כל מי שקורטוב של יראת שמים עדיין בוער בקרבו ירחק מדרעי ומתנועת ש"ס כבורח מגחלי האש!
      הנה הקישור לנאום העוועים של מרגי שפורסם כאן בקול חי:
      /radio/374619/?utm_source=site&utm_medium=search

    4. 13

      תגובות נוטפות גינזענות , קול חי בושו לכם שאתם מפרסמים את זה

    5. 12

      עזבו את ש"ס זו מפלגה של כלום! מפלגה שקופה, מפלגת השקופים!
      את המכה הם יקבלו הכי חזק ממש עוד מעט בבחירות המוניציפליות
      את ביתר אף פעם לא היה להם למרות הציבור הספרדי הגדול שיש שם, את בית שמש יאבדו או בבחירות הבאות ומקסימום בבחירות שאחריהם, ואת אלעד הפסידו בבחירות האחרונות והתבוסה בבחירות הקרובות עוד תהיה הרבה יותר צורבת כי פשוט הם כלום כי לא עשו כלום ולכן לא יהיה כלום!
      לכן מה שנשאר זה לעשות כותרות צבעוניות בנושא האפליות בחינוך. אין להם מה להציע בנושא החינוך, אז הם בוחרים להישאר עם הכותרות הצבעוניות.

    6. 11

      טוב מאוד.
      עכשיו יתחילו או לבכות ולהגיד שלא היה אף פעם אפליה
      או להגיד שדרעי גנב/מושחת/שס תימחק וכו וכו.
      כמו תמיד התחמקויות של אפסים.
      תודו ותתנצלו ותתקנו

    7. 10

      בכל התקנות האלו לא מופיע ולו פעם אחת סמכות רבנית. דרעי חותר לשליטה של משרד החינוך במקום סמכות הרבנים!
      בושה וחרפה! במה הוא בדיוק חרדי?

    8. 9

      מי שמדבר על אפליות! מי שמדבר על שקיפות
      הציבור מוזמן לעיין בפרוטוקולים של אתר הישוב רבבה, בו מתגורר מר גור רוזנבלט האחראי על רישוי ובקרה ואכיפה במשרד החינוך.
      תגלו שם הפתעות, תראו את הפרוטוקולים המסתוריים שיש עליהם הרבה מחיקות לאורך הפרוטוקולים, גם בנוגע לבינוי, וגם בנוגע לקבלת תושבים לסמינר (אופס, סליחה לישוב רבבה|) שנראות כאלו באים להסתיר כל מיני קומבינות שהנהגת המתנחלים יחד עם החטיבה להתישבות יהודית אלופים בהם בשחיתות שאין דומה לה! אנחנו מחזיקים מפרוטוקולים שמעלים חשדות המצדיקים תלונות במשטרה

      1. אפרופו ההתנחלות רבבה – אני ניסיתי להתקבל לשם לפני 7 שנים בערך כזוג צעיר מזרחיסט מתחזק, אז היה אפשר לשכור שם קרוואן די גדול לזוג צעיר ב- 400 ש"ח (היום זה מתחיל ב- 1500 ש"ח,למרות שהקרוואנים תוקצבו על ידי המדינה),מדובר בהתנחלות קרובה למרכז, עם מרחבים גדולים וילות ורמת חיים גבוה, כך, שמי שיסבר לכם צ'יסבאטים על אידאולוגיה וחלוציות פשוט לא מכיר את החגיגות,
        בקיצור, עשו לנו ראיון של 5 דקות ונשאלנו אם נשתתף בארועי שבת מעורבים, כאשר השבנו תשובה על רצוננו שמירה על האוטונומיה המשפחתית שלנו, זרקו אותנו לכל הרוחות, ונאלצנו לשכור במחיר יקר פי כמה במקום אחר לא רחוק משם. אז כן, יש שם אפליה מובנית ואגואיזם וגם הפקרות מבחינה דתית.

    9. 8

      שאלה ישירה לדרעי:
      משפחה שרשמה ילד או ילדה למוסד חרדי בו כתוב בתקנון על פי הוראת גדולי ישראל שמשפחות התלמידים לא יחזיקו אייפון,
      והמשפחה (אשכנזיה או ספרדית, לא משנה!) מחזיקה אייפון וברוב חוצפתה רוצה להיכנס בכח, אתה נותן לזה יד? אתה תתמוך בהתנגדות של זהבי מהמחוז החרדי להחלטת המוסד החינוכי???

    10. 7

      דבר ראשון נראה שיתקנו שכל מי ששייך לחכי"ם של ש"ס או במועצות שלא ישלח למוסדות אשכנזים אלא למוסדות ספרדים וזה עצמו יעלה את הרצון של הציבור לשלוח למוסדות אלו זה מוסרי שלהם יש פרוטקציות במוסדות האשכנזים ואחרים סןבלים

    11. 6

      איפה אפשר לראות את כל השירה של מוטי שטיינמץ באירוע?