צעדים מנהליים, אכיפה כלכלית, ועוד לטובת החיילים החרדים

    דוד קורצוייל 3 Comment on צעדים מנהליים, אכיפה כלכלית, ועוד לטובת החיילים החרדים

    מנדלבליט: יש ליתן מענה מהיר ואפקטיבי לתלונות של חיילים חרדים הנוגעות להתנכלות ופגיעה בהם • יוקם בקרוב צוות מיוחד אשר יהיה אחראי על התיאום בין הגורמים השונים הרלוונטיים לעניין • האם זה יהיה הפתרון?

    היועמ"ש, אביחי מנדלבליט צילום: תומר נוברג, פלאש 90
    12:00
    19.04.24
    יונתן שורק No Comments on "בשבילם הספרדים כמו אוויר": הרב אברהם יוסף תוקף את הבד"צים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, קיים הבוקר דיון בלשכתו, לבקשת סגן שר הביטחון אלי בן דהן, בנושא המאבק בתופעת ההתנכלות לחיילים חרדים וההסתה נגדם, וכלפי מי שעוסק בגיוסם.

    במסגרת תופעה זו, נכללים בין היתר מקרים של פרסומים מסיתים, הטרדות טלפוניות, פרסום פרטים אישיים ותמונות של חיילים חרדים, פרסום מודעות מכפישות נגדם, ובמספר מקרים נרשמו גם תקיפות אלימות.

    בדיון השתתפו סגן שר הביטחון, היועץ המשפטי של מערכת הביטחון, הפרקליט הצבאי הראשי, נציגי משטרת ישראל, נציגי פרקליטות המדינה, וגורמי מערך הייעוץ המשפטי לממשלה. בדיון נשמעו סקירות מטעם הגורמים השונים לגבי הפעולות הננקטות על-ידם, וכן נדונו צעדים אפשריים נוספים להגברת יעילות המאבק בתופעה.

    היועץ המשפטי לממשלה קבע בסיכום הדיון כי קיימת חשיבות ציבורית למאבק משולב ונחוש בתופעה החמורה, אשר נועדה להטיל אימה על המתגייסים לצה"ל באשר הם. לעניין זה נקבע כבר בעבר כי יש להציב בסדר עדיפות גבוה את הטיפול באיומים והתנכלויות לבני כל הדתות, הנעשים על רקע היותם חיילים.

    באשר להקשר מושא הדיון קבע היועץ המשפטי לממשלה כי יש ליתן מענה מהיר ואפקטיבי לתלונות של חיילים חרדים הנוגעות להתנכלות ופגיעה בהם בשל גיוסם לצה"ל או פגיעה בגורמים העוסקים בגיוס חרדים לצה"ל, לרבות תעדוף הטיפול בתיקים אלה ע"י המשטרה והפרקליטות.

    נוסף על כך, יש לקדם שימוש בכלים נוספים, פרט לאמצעים הפליליים הקיימים, תוך שילוב של צעדים מהתחום המנהלי, האכיפה הכלכלית, וכלים אזרחיים נוספים. כלים אלה יופנו גם נגד מחוללי התופעה, לרבות עסקים ומוסדות המעורבים באופן שיטתי בהפצת התוכן המשמיץ והמסית.

    לצורך זה, יוקם בקרוב צוות מיוחד אשר יהיה אחראי על התיאום בין הגורמים השונים הרלוונטיים לעניין, על מנת לשפר את האכיפה המשולבת בתחום באמצעות "שולחנות עגולים", ותוך שילוב כלל הגורמים הרלוונטיים.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      ברוכים הבאים לרוסיה הקומניסטית המודרנית של המאה ה-21
      תחת שלטון סגן הצאר לענייני קנטוניסטים אלי בן דהן
      לידיעת כל המעוניין, בציבור החרדי נערכים משפטית לדרישה להשוואתיות
      חוקתית בנוגע לחופש הביטוי! כל הגבלה נגד חרדים תתורגם מיידים גם נגד מתנחלים
      וכל שאר אזרחי המדינה כאחד!
      בכבוד!

    2. 2

      לפי ההתלהבות נראה שמדובר ביועץ המשפחתי לחברי הבית היהודי, ד"ר אביחי מנדלבליט
      האם זה האתנן שבא לכפר על התנגדותו לחוק ההסדרה?
      בכל מקרה מעניין יהיה לעקוב לראות את מי שמתיימר להגיע לבית המשפט העליון, מתפתל וחוסם
      את חופש הביטוי, מעניין אם זה יעמוד גם במבחן המשפט הבין לאומי! גם אנחנו יודעים להגיע לשם לא רק הערבים!

    3. 1

      כמה שזה עלוב! בקדנציה זו קורה דבר מדהים שמעולם לא נראה בעבר!
      כל השמאל ואפילו אנשי יש עתיד נכנסו להפוגה ארוכה ולא תוקפים את החרדים
      וכל האש של השנאה וכל הרדיפה וההתעללות מגיעים מחובשי הכיפות, הן מההנהגה הפוליטית על ידי בנט(עם מתקפת החיוכים) ובן דהן
      המתנכלים בכל צעד ושעל לחינוך החרדי ולבחורי הישיבות. והן מצד הרוח האנטי חרדית המנשבת אצל פקידים חובשי כיפות סרוגות
      כאשר מצד הפקידות של הרשויות דומה שמעולם לא היו פקידים שהתעמרו בצורה כל כך קשה ובאופן שיטתי ומקצועי כמו שעושים הצמד חגי כץ מחשבות משרד החינוך עם הקיזוזים והכיסוחים ועם גור רוזנבלט עם הנוהלי רישוי, נוהלי רשעות, נוהל תקצוב ונוהל איתנות פיננסית, התנקשות ברשיונות ואין ספור התעמרויות! עד כדי פגיעה בחוק ובאפשרות לקיים דיני עבודה כלפי עובדי החינוך, מדובר בצמד לא חמד אשר לשניהם יש חמאה עבה על הראש ובכל זאת הם יוצאים לשמש.
      הגיע הזמן שפקידים אלו יפנו את מקומם לפקידים הגונים דורשי טובת הציבור המכירים את מקומם כפקידים הבאים לשרת את הציבור ולא כפקידם שגורמים לסבך למאות אלפים את החיים.
      הגיע הזמן מצד החכי"ם שנשלחו על ידי הציבור החרדי להתעורר לקול קריאת ההשכמה, מהר ובדחיפות! כל יום ניזוק או קורס מוסד אחר בגלל התנהלות זו!