כשהגראי"ל בירך את היהודי "השם יעזור שלא תצליח"

    ולאחר שסימן הבעל הבית בחלה היכן לבצוע, לא מצא אחרי הברכה את הסימן, וקם ולקח את מנורת הנפט וקירב אותה אליו כדי שיוכל לראות היטב היכן הסימן
    דוד קורצוייל No Comments on כשהגראי"ל בירך את היהודי "השם יעזור שלא תצליח"

    "נתבקש רבינו לחתום על מכתב ברכה לישיבה מסוימת, ולא רצה לחתום, באמרו שמישיבה זו יצאו עמי הארץ, ואינו רוצה לגרום שיבואו ללמוד בישיבה זו, במקום ללכת לישיבות רציניות"

    צילום: אלי קובין
    ולאחר שסימן הבעל הבית בחלה היכן לבצוע, לא מצא אחרי הברכה את הסימן, וקם ולקח את מנורת הנפט וקירב אותה אליו כדי שיוכל לראות היטב היכן הסימן
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "אחד שרצה לפתוח כולל שילמדו בו רק גמ' רש"י, ביקש ברכה מרבינו, בירכו רבינו בהאי לישנא "ה' יעזור שלא יצליח…", ואמר לו רבינו תעשה כמו שכל כלל ישראל עושים" כך מספר הרב משה יהודה שניידר, ממקורבי מרן הגראי"ל בעלון פרי חיים.

    ומביא סיפור דומה בו "נתבקש רבינו לחתום על מכתב ברכה לישיבה מסוימת, ולא רצה לחתום, באמרו שמישיבה זו יצאו עמי הארץ, ואינו רוצה לגרום שיבואו ללמוד בישיבה זו, במקום ללכת לישיבות רציניות".

    בעלון הוא מביא הספד על רבי יעקב אדלשטיין שהיה מחותנו של הגראי"ל וכך הוא כותב: "דבר מופלא סיפר הנפטר הגדול לפני כמה שנים, במעמד ירחי כלה לבני חו"ל בירושלים, והקדים שאי"ז דרך ארץ שידבר לפני רבינו, היות וחב לרבינו את כל חייו. כי לפני הרבה שנים הי' עומד בפרשת דרכים קשה מאד, ובא לרבינו שכיהן אז ראש ישיבת חפץ חיים בכפר סבא, ויעץ לו רבינו עצה נפלאה, שהצילתו והעמידה לו את כל המשך דרכו בחיים, סתם ולא פירש.

    והרבה היה מפליג ומשבח את רבינו, ולפני כשלש עשרה שנה, ביקש מרבינו לבוא לחיזוק ברמת השרון, ובתחילה נערכה קבלת פנים קצרה בבית המרא דאתרא, הנפטר הגדול, ופתח ואמר "אשריך רמת השרון שזכית היום הזה, "שהגוף הטהור" של מרן ראש הישיבה נמצא בתוכך…".

    ובהיות שאחריות רמת השרון היתה על כתפיו, ובראש הדברים הם המקואות טהרה, היה עומד על כשרותן לפרטי פרטים, והי' מתלוה ליבלחט"א הרה"ג ר' אי"ש פפויפר לבדיקת המקואות, ועד לאחרונה ממש, נעשה כל פרט על פיו.

    והערכת רבינו אליו היתה ג"כ באופן מופלג, כידוע לכל. ובזכורני שלפני כעשר שנים באה לפני רבינו שאלה לא שגרתית מיהודי א', שמבקש אם יכול רבינו לומר לו שמות של שלשה צדיקים שכוחם גדול בתפילה כדי להתפלל על דבר מסוים שהוא צריך ישועה, ונתן לו רבינו ג' שמות וא' מהם הי' מרן הגאון רבי יעקב זצוק"ל.

    ופעם אחת כשבא בחול המועד סוכות ודיבר רבינו על גודל הבורות ועם הארצות שהי' לפני המלחמה, סיפר הנפטר הגדול שפעם אחת התארח בן תורה אצל אחד מהבעלי בתים בסעודת ליל שבת, ולאחר שסימן הבעל הבית בחלה היכן לבצוע, לא מצא אחרי הברכה את הסימן, וקם ולקח את מנורת הנפט וקירב אותה אליו כדי שיוכל לראות היטב היכן הסימן… וכשהעיר לו הבחור שזה מוקצה, צעק עליו בעל הבית "עם הארץ" הרי צריך לבצוע במקום המסומן..".



    0 תגובות