חוק ההסדרה יהא תקף ביו"ש רק אחרי שיסופחו למדינת ישראל

    יהושוע קודם בואו לכבוש את הארץ, שלח אגרת לכנענים. אמר להם: מי שרוצה להילחם נגדנו שילחם וימות. מי שרוצה לברוח שיברח. גירגשי פנה וברח לאפריקה. מי שרוצה להישאר במקומו ישלים ויחיה עמנו בשלום. גם היום, זכינו לראות בשיבת ציון המתגשם לנגד עינינו ברישיון האומות
    הרב אפרים זלמנוביץ No Comments on חוק ההסדרה יהא תקף ביו"ש רק אחרי שיסופחו למדינת ישראל

    זאת יש לדעת, כל חוק שנחקק בכנסת ישראל חל על כל אזרחי מדינת ישראל בשווה, אם ערבים אם יהודים. כל חוק שנחקק על ידי הכנסת דין תורה לו, יען נפסקה הלכה שדינא דמלכותא דינא גם בארץ ישראל

    יהושוע קודם בואו לכבוש את הארץ, שלח אגרת לכנענים. אמר להם: מי שרוצה להילחם נגדנו שילחם וימות. מי שרוצה לברוח שיברח. גירגשי פנה וברח לאפריקה. מי שרוצה להישאר במקומו ישלים ויחיה עמנו בשלום. גם היום, זכינו לראות בשיבת ציון המתגשם לנגד עינינו ברישיון האומות
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חוק ההסדרה, הוא חוק הבא להסדיר זכויות קנייניות לישראלים שבנו את ביתם ביהודה ושומרון בשוגג על אדמות השייכות לפלשתינאים. החוק מבקש להפקיע את האדמות מידי הפלשתינאים, בתמורה יזכו לפיצוי הולם. חוק ההסדרה כשאר החוקים שמחוקקת כנסת ישראל, חל בשווה על כל אזרחי מדינת ישראל, החיים בגבולות המדינה. היא איננה אמורה לחול על יהודה ושומרון. אשר על כן, כדי לממש החלטה זו על מדינת ישראל יש להקדים ולספח את יהודה ושומרון או חלקים ממנה או אז החוק הישראלי כולל חוק ההסדרה יחול על האזרחים שסופחו.

    זאת יש לדעת, כל חוק שנחקק בכנסת ישראל חל על כל אזרחי מדינת ישראל בשווה, אם ערבים אם יהודים. כל חוק שנחקק על ידי הכנסת דין תורה לו, יען נפסקה הלכה שדינא דמלכותא דינא גם בארץ ישראל.

    לכן, חוק ההסדרה, יהיה בר תוקף מעשי רק על שטח השיפוט של מדינת ישראל לגבולותיה. ומאחר והכוונה להפעיל את החוק, בעיקר לגבי ישראלים שבשוגג בנו את ביתם ביהודה ובשומרון, הרי שעל מדינת ישראל לספח את יהודה ושומרון ולהעניק שוויון זכויות מלא לכל אזרחיה, ערבים כיהודים. ואחרי כן תוכל להפקיע את הקרקעות, לפצות את בעלי הזכויות, ולאפשר ליהודים להמשיך ולהתגורר במקום שבחרו בארץ האבות.

    ויאמר ה' אל יהושוע "ועתה קום עבור את הירדן הזה אתה וכל העם הזה אל הארץ אשר אנוכי נותן לבני ישראל. כל המקום אשר תדרוך כף רגלכם בו לכם נתתיו" (יהושוע א'). בגבולות ארץ ישראל המובטחת, כל התנחלות יהודית היא חוקית. היא מצווה מעשית ובתנאי שתעשה על פי האמת והצדק.

    זאת יש לזכור! יהושוע קודם בואו לכבוש את הארץ, שלח אגרת לכנענים. אמר להם: מי שרוצה להילחם נגדנו שילחם וימות. מי שרוצה לברוח שיברח. גירגשי פנה וברח לאפריקה. מי שרוצה להישאר במקומו ישלים ויחיה עמנו בשלום. גם היום, זכינו לראות בשיבת ציון המתגשם לנגד עינינו ברישיון האומות, כחזונו של הרמב"ן. מי מבין האומות יסכים שנשוב לכאן ונגזול קרקע שהיא בחזקת פלשתינאי?! אם שואפים אנו לחיים משותפים עם ערביי ישראל, חייבים אנחנו להיזהר, חלילה, מלפגוע בערבי החי עמנו בארץ ישראל. בחירותו, גופו, ורכושו ושאר זכויות אזרח המגיעים לו מהמדינה כשאר האזרחים היהודים בשווה.

    בשירת הים אמרו בני ישראל את הפסוק "ה' ימלוך לעולם ועד". המכילתא קובע ש"אילו אמרו ישראל על הים (בלשון הווה) – ה' מלך לעולם ועד – לא הייתה אומה ולשון שולטת בהם לעולם". בצו שמים עלינו להאמין כי ה' הוא המלך עכשיו. אהיה אשר אהיה. משימת חיינו – תיקון האדם ותיקון החברה – לשם כך הוריד לנו תורה מסיני. נתן לנו את ארץ ישראל. להוכיח לאומות העולם שאפשר גם צריך לבנות חברה צודקת ושוויונית. זה כולל הענקת זכויות אזרח ללא הבדל גזע דת ומין לכל מי שחי במדינת ישראל. ישראל בטח בה' והוא מכל רע יצילך.

    הרב אפרים זלמנוביץ הוא הרב הראשי של מזכרת בתיה



    0 תגובות