קרא הציע מדינה פלסטינית בסיני ועורר סערה במצרים

    אלה הם הרהורי ליבי כנציג בממשלת ישראל שרוצה ומאוד להניע את תהליך השלום שנתקע בכל תקופת אובמה בשל סוגיה רגישה זו, ואם לא נמצה אופציה זו ואולי עוד אופציות כל ההליך המדיני יתקע שוב וחבל
    שלום בידרמן 1 Comment on קרא הציע מדינה פלסטינית בסיני ועורר סערה במצרים

    לדבריו, מצרים תיישב בשטחי סיני את הפלסטינים שיעתיקו את מגוריהם משטחי יו"ש, המצרים מצידם ירוויחו את נטישת המחבלים שמצאו כר נרחב בשטחים השוממים • מצרים: "התרחיש שהוא מציג לעולם לא יתממש"

    השר איוב קרא
    אלה הם הרהורי ליבי כנציג בממשלת ישראל שרוצה ומאוד להניע את תהליך השלום שנתקע בכל תקופת אובמה בשל סוגיה רגישה זו, ואם לא נמצה אופציה זו ואולי עוד אופציות כל ההליך המדיני יתקע שוב וחבל
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר איוב קרא גרם למיני מבוכה ביחסי מצרים ישאל לאחר שתיאר הסכם שלום אפשרי שיאפשר להקים מדינה פלסטינית בשטח סיני ועזה.

    לדבריו, מצרים תיישב בשטחי סיני את הפלסטינים שיעתיקו את מגוריהם משטחי יו"ש, המצרים מצידם ירוויחו את נטישת המחבלים שמצאו כר נרחב בשטחים השוממים.

    אלא שבמצרים זעמו על הרעיון ואמרו כי "התרחיש שהוא מציג לעולם לא יתממש, סיני היא חלק בלתי נפרד מהמולדת המצרית".

    לאחר הסערה שקמה הבהיר קרא כי "רעיון המדינה הפלסטינית ברצועת עזה וסיני הינו אופציה מדינית נוספת, אותו העליתי לאחר שחשתי בתקופה האחרונה שרעיון שתי המדינות במתכונתו הישנה והנדושה כבר לא ריאלי. חיפשתי אופציה מדינית אחרת כדי לסייע לייצר תנאים טובים יותר להתקרבות בין ישראל לעולם הערבי – הזדמנות שלא הייתה מאז ומעולם.

    לא הנשיא המצרי, עבד אלפתאח אלסיסי, שאני מעריץ, מעריך ומוקיר, ולא ראש הממשלה בנימין נתניהו שותפים למהלכי זה. אלה הם הרהורי ליבי כנציג בממשלת ישראל שרוצה ומאוד להניע את תהליך השלום שנתקע בכל תקופת אובמה בשל סוגיה רגישה זו, ואם לא נמצה אופציה זו ואולי עוד אופציות כל ההליך המדיני יתקע שוב וחבל.

    הבהרתי את דברי אלו מול הממשלה ואני חוזר עליהם כרגע מתוך אחריות לאומית. כולי תקווה שבנפש חפצה ורצון עז אצליח לעזור ולהניע את תהליך השלום – שאלתם של סבתי ואמי ז"ל שאיבדו כל אחת מהן שני בנים במלחמות ישראל, לפני ואחרי עצמאות ישראל".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      צודק..העם הפלסטיני איתו-רוצים לגור ליד הים ולא על סלעים בשומרון