הפתקים, היחס והתודה • מורשתו של רבי יעקב אלדשטיין לדורות

    יוסי אשר 5 Comment on הפתקים, היחס והתודה • מורשתו של רבי יעקב אלדשטיין לדורות

    שעה קצרה לפני הסתלקותו עוד כתב הגאון רבי יעקב אלדשטיין על נייר בבית החולים תזכורת מצמררת לעצמו בנוגע לסיום על מסכת מכות. אם בפתקים עסקינן, הנה מה שכתב לפני תקופה ידידיה מאיר: "הרב יעקב אדלשטיין לא יכול לדבר. הרב הנערץ בן ה-92 עבר לאחרונה ניתוח מסובך בגרון, ומאז הוא מתקשר בעיקר באמצעות כתיבה. תלמידיו מפיצים …

    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שעה קצרה לפני הסתלקותו עוד כתב הגאון רבי יעקב אלדשטיין על נייר בבית החולים תזכורת מצמררת לעצמו בנוגע לסיום על מסכת מכות.

    IMG-20170223-WA0040

    אם בפתקים עסקינן, הנה מה שכתב לפני תקופה ידידיה מאיר: "הרב יעקב אדלשטיין לא יכול לדבר. הרב הנערץ בן ה-92 עבר לאחרונה ניתוח מסובך בגרון, ומאז הוא מתקשר בעיקר באמצעות כתיבה. תלמידיו מפיצים ביניהם את המכתבים ודברי התורה שהוא כותב בימים אלה בכתב היד המסודר והמזוהה שלו, אבל לשמוע אותו – הם לא שומעים.

    בתקופה האחרונה הוא החל בסוג של שיקום. מדובר בתהליך ארוך של עבודה ותרגול, שמטרתו לאפשר למטופל להתבטא איכשהו גם בלי מיתרי הקול. במפגש הראשון במחלקת אף אוזן גרון בבית החולים 'שיבא' שאל אותו המטפל על אילו שתי מילים ראשונות הוא ירצה להתאמן תחילה. כלומר, מה הכי דחוף לו לומר. יש לו רק שתיים כאלה. שיבחר.

    עכשיו תעשו הפסקה ותחשבו בעצמכם. מה אתם הייתם עונים? לו הייתם צריכים לבחור רק שתי מילים מתוך כל אוצר המלים בעברית, ולהשתמש רק בהן, מה הייתם מבקשים? חתיכת שאלה, אה?

    הרב אדלשטיין ענה מיד. זאת אומרת כתב מיד: אני רוצה לתרגל את אמירת המילה "תודה" ואת אמירת המילה "אמן".

    והנה מה שכתב הגר"י לאריה דרעי: "אני שמח לקבל ברכה מהרב אריה, ידידי מזכה הרבים. תודה רבה. המברך יבורך מאת ה' יתברך בכל צרכיו לגוף ונפש. כותב וחותם יעקב, המתגורר זמנית בפלנטה 'שיבא' איזור גן עדן".

    WhatsApp Image 2017-02-23 at 16.42.39



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      "אוי לנו כי חטאנו" אוי לנו כי פשענו" הרש"י בויקרא [שמיני] אומר "שצרת צדיק מוטלת על כל העם" וגם יש מדרש שאומר "שמי שמזיל דמעה על מיתת צדיק יש לו חלק לעולם הבא"