בנט וארדן הורו לסגור בית ספר של החמאס במזרח ירושלים

    בנצי לייזרוביץ 2 Comment on בנט וארדן הורו לסגור בית ספר של החמאס במזרח ירושלים

    משרד החינוך הוציא צו סגירה לבית ספר אשר נמצא בצור באהר שבמזרח ירושלים, לאחר שנמצא כי גורמים מתנועת החמאס עומדים מאחורי הקמתו • בית המשפט המחוזי והעליון אף דחו את העתירות של החברה אשר עמדה מאחורי פתיחת בית הספר

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד החינוך, משטרת מחוז ירושלים והשב"כ הוציאו צו סגירה מיידי לבית הספר בעבודה משותפת שהתקיימה בחודשים האחרונים על ידי משרד החינוך ועל ידי משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי, הוצא כעת צו סגירה לבית ספר במזרח ירושלים שהוקם והופעל על ידי גורמי חמאס.

    שר החינוך נפתלי בנט: המדיניות שלי ברורה עקבית ואחידה: כל מקרה של הסתה טופל וימשיך להיות מטופל במלוא החומרה. כפי שלא היססנו בשנה החולפת לפטר מנהלים ומורים אנו לא מהססים לסגור בתי ספר. בתי ספר במזרח ירושלים שבוחרים בתכנית הלימוד מקבלים את מרב הכלים להצלחה, אלה מהם שבוחרים בהסתה – ייסגרו.

    בהתאם לזאת, משרד החינוך הוציא צו סגירה לבית ספר אשר נמצא בצור באהר שבמזרח ירושלים, לאחר שנמצא כי גורמים מתנועת החמאס עומדים מאחורי הקמתו. ממידע אשר הגיע למשרד החינוך נמצא, כי בית הספר התכוון ללמד תכנים אשר חותרים תחת הריבונות של מדינת ישראל. עוד עלה מהמידע כי מטרות בית הספר עולות בקנה אחד עם האידיאולוגיה של תנועת החמאס.

    לנוכח המידע, החליט משרד החינוך שלא לאפשר את פתיחתו של בית הספר לשנת הלימודים תשע"ז. יצויין, כי למרות אי מתן האישור, בית הספר המשיך לפעול בניגוד לחוק וללא רישיון, ולכן המשרד הוציא לו צו סגירה.

    בית המשפט המחוזי והעליון אף דחו את העתירות של החברה אשר עמדה מאחורי פתיחת בית הספר. בנימוקי ההחלטה של בית המשפט המחוזי (בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים) צוין כי "החברה עשתה דין לעצמה ופתחה את בית הספר מבלי שניתן לה רישיון, ובכך הפרה ופעלה בניגוד לנהלים". בית המשפט העליון חיזק את ההחלטה שניתנה על ידי בית המשפט המחוזי.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      הכל צביעות! כמעט בכל בתי ספר הערבים יש הסתה כזו או אחרת! אלו נתונים שמופיעים גם בפרוטוקולים של וועדות בכנסת!
      עוד לא סגרו את הבית ספר הזה וכבר עושים כותרות, לעומת במהלך 2015 בלבד, משרד החינוך סגר 4 בתי ספר חרדים! בטענה של אי עמידה בנוהל איתנות פיננסית! כן אותו נוהל שהציד ממחלקת הרישוי של משרד החינוך גור רוזנבלט פיתח לצורכי חיסול ממוקד של מוסדות חרדים!
      משרד החינוך מונע תקצוב סביר של מוסדות החרדים ואחר כך סוגר אותם בטענה של אי איתנות פיננסית1
      תתבישו לכם! חבורת שונאי ישראל, נציגי הערב רב!

    2. 1

      לפסול את חגי כץ מחשבות משרד החינוך• "הוא נגוע בניגוד עניינים"
      יש לו אינטרס לחנוק את תקציב החינוך החרדי לטובת מוסדות ההתנחלויות

      קודם כל שיעשו צדק ויפטרו את חגי כץ מחשבות משרד החינוך על ההתעמרות וההתעללות המחפירה בחינוך החרדי עם קיזוזים ועיכובי תקציבים ועד לסגירת מוסדות חינוך.
      זה אותו חגי כץ שכנראה שוכב על הרבה כסף (מאיפה?) ובין היתר תרם במפקד הבית היהודי עבור ח"כ ניסן סלומינסקי שלפני כשלוש חודשים התפטר על רקע האשמות פליליות, והואשם לפני זמן לא רב גם בניגוד עניינים ושחיתויות, כאשר ניהל דיונים בנוגע לתקציבי החטיבה להתיישבות. ובעקבות כך סתיו שפיר יצא בדרישה לפסול אותו בגין ניגוד עניינים, הדרישה אליה הצטרפו גם חברי הכנסת יעקב ליצמן, משה גפני, אראל מרגלית, מיכל בירן, יצחק כהן ועיסאווי פריג', באה בעקבות תחקיר של מכון מולד שחשף כי החטיבה תומכת בעמותות ימין של מקורבים לבית היהודי שבינן לבין התיישבות ופיתוח הפריפריה – מטרותיה הרשמיות של החטיבה – אין כל קשר.
      המחקר, שחשף לראשונה את תקציב החטיבה לשנת 2014 והתבסס על נתונים רשמיים של משרד האוצר העלה בין היתר כי עמותת ״הקרן להתחדשות קהילות בישראל״, שבראשה עומד יו"ר ועדת החוקה של "הבית היהודי", הרב דניאל טרופר, קיבלה מהחטיבה בשנת 2014 תקציב של 574,500 שקל. בעבר שימש טרופר כיו"ר ועדת המִפקד של "הבית היהודי" והיה אחראי על ארגון הפריימריז של המפלגה. עוד נחשף כי עמותת ״שעלי תורה״, שבראשה עומד הרב רחמים נסימי, פעיל מרכזי ב״בית היהודי״ קיבלה 815 אלף שקל מהחטיבה להתיישבות. נסימי התמודד בפריימריז של "הבית היהודי" ב-2013 ושובץ במקום ה-16. על-פי ההערכות, הוא פקד כ-3,000 איש למפלגה.

      בפנייה ליועמ"ש הכנסת נכתב כי בעקבות הפרסום מועלה חשד כבד לניגוד עניינים מצד יו"ר הוועדה: "במהלך הדיונים בוועדת הכספים, למרות בקשותינו החוזרות ונשנות, לא דווח לחברי הוועדה על פעילות זו של החטיבה ועל השקעותיה בעמותות ובישיבות הסדר, לא על ידי החטיבה ולא על ידי נציגי האוצר והחשבות. במקום, אמרו לנו שוב ושוב שהחטיבה משקיעה את כספה בפיתוח הפריפריה. יו"ר הוועדה, ניסן סלומינסקי, אשר בוודאי מכיר את אנשי מפלגתו התלויים בכספי התמיכות של החטיבה, לא ראה לנכון לערוך גילוי נאות או ליידע את חברי הוועדה במטרותיו האמיתיות של הכסף שאותו אישרה הוועדה להעביר".
      חברי הכנסת חתמו את בקשתם: "אנו חברי ועדת הכספים מרגישים מרומים לאור הפער בין ממצאי התחקיר לבין ההצהרות שניתנות לפרוטוקול בוועדה על יעדי התקציבים ופעילות החטיבה. אנו מבקשים את חוות דעתך בנוגע לסתירה וזו ומבקשים לפסול את ח"כ ניסן סלומינסקי מניהול דיונים בנוגע לתקציבי החטיבה להתיישבות, כל עוד תקציבה אינה מפורסם לציבור".

      אז הנה, אותו חגי כץ שיושב בהיכל השן שמונע תקציבים המגיעים כדין למוסדות חינוך חרדים ואחר כך מבצע ביקורות וקיזוזים על אי עמידה בהפרשות וכו' תוך כדי שמגלגל עיניים לשמים וטוען שהוא חונק את המוסדות החרדים רק בכדי שיתנהלו באופן תקין וכו' וכו' וכל הבלה בלה, הנה אותו יפה נפש הוא זה שתמך באיש מופקר ומושחת בתרומה כספית שטיבה צריך להיבדק, ובפרט לאור העובדה שתפקידו מסונכרן עם חשבות משרד האוצר, ולאור העובדה שהוא עצמו קשור להתישבות מצד אחד ומאידך לכאורה חולש בתפקידו בבקרה על תקציבי הישיבות המקבלות את התקצוב המושחת
      הציבור קורא למשטרה ולרשויות האכיפה לחקור את מה שעשוי להתברר לכאורה כניגוד עניינים, הפרת כללי אתיקה, ושחיתות