81 חברי כנסת דורשים הצבת מצלמות בבתי אבות

    איתי גדסי 2 Comment on 81 חברי כנסת דורשים הצבת מצלמות בבתי אבות

    בדרישת והתאגדות 81 חברי כנסת: חברי הכנסת איציק שמולי, יואב קיש, רוברט אילטוב ושולי מועלם רפאלי, הגישו את הצעת החוק להצבת מצלמות במחלקות הסיעודיות בבתי האבות. את הצעת החוק יקדמו חברי הכנסת בהליך חקיקה מהיר

    צילום מסך ערוץ 2
    9:11
    29.03.24
    אתר קול חי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דפים ל'-ל"א

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברי הכנסת איציק שמולי, יואב קיש, רוברט אילטוב ושולי מועלם רפאלי, הגישו הבוקר את הצעת חוק חובת התקנת מצלמות במחלקות האשפוז הסיעודי, התשע"ז–2017, זאת בעקבות שרשרת האירועים האחרונים וההתעללות בקשישים סיעודיים בבתי אבות ברחבי הארץ. הצעת החוק מחייבת התקנת מצלמות במחלקות הסיעודיות לסוגיהן אשר ישדרו למערך הפיקוח במשרד הבריאות, כתנאי לקבלת רישיון להפעלתם. הפעלת המצלמות שיוצבו בחדרי הקשישים תותנה באישור משפחת הקשיש.

    חברי הכנסת איציק שמולי (המחנה הציוני), יואב קיש (הליכוד), רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) ושולי מועלם רפאלי (הבית היהודי), הגישו הבוקר את הצעת חוק חובת התקנת מצלמות במחלקות האשפוז הסיעודי. הצעת החוק נהנית מתמיכת 81 מחברי הכנסת, המהווים כמעט את כלל הח"כים היכולים לחתום על הצעות חוק. במקביל נבחנת ההצעה להרחיב את הצעת החוק על סוגים נוספים של מוסדות בהם שוהים חסרי ישע.

    הצעת החוק מבקשת להרחיב את ההגנה על הקשישים הסיעודיים באמצעות חובת התקנת מצלמות במחלקות הסיעודיות אשר יוכלו לשדר בזמן אמת למערך הפיקוח של משרד הבריאות ולהגביר את ההגנה עליהם. לא תהיה רשות לשדר או להעביר חומר מצולם לאף גורם חיצוני אחר מלבד משרד הבריאות, אלא למשטרת ישראל באישור בית המשפט לאחר שקם חשד להתעללות במקום מסוים.

    הצעת החוק מחייבת את המחלקות הסיעודיות לסוגיהן להציב מצלמות כתנאי לקבלת רישיון להפעלתם. זאת במטרה למנוע מקרי אלימות פיזיים ונפשיים כאחד, אשר נחשפו לאחרונה. על פי ההצעה, כל מסגרת סיעודית תחויב להתקין מצלמות בין כתליה במשך כל שעות פעילותה, לרבות שעות הלילה, כך שבמקרה של חשד להתעללות או פגיעה יוכלו הרשויות להשתמש בחומר המצולם לצורך גיבוש תשתית ראייתית מספקת. יודגש כי על פי הצעת החוק יותקנו מצלמות בכל החדרים במחלקות והן יופעלו רק לאחר אישור המשפחה. במרחבים הציבוריים לא יידרש אישור מיוחד.

    יו"ר שדולת הגמלאים, ח"כ איציק שמולי: "אנחנו לא מוכנים להמתין אפילו דקה אחת נוספת בהגנה על קשישים סיעודיים. הצעירים יובילו את המאבק עבור המבוגרים."

    יו"ר ועדת חוקה, ח"כ יואב קיש: "המציאות דורשת לחייב כל  מסגרת סיעודית להתקין מצלמות ונפעל להשלמת החקיקה כבר במושב הכנסת הנוכחי. בכוונתי להרחיב את החקיקה על מנת להגן על כל חסרי ישע וביניהם כמובן נכים וקשישים."

    יו"ר סיעת "ישראל ביתנו", ח"כ רוברט אילטוב: "החלטנו להוביל מהלך אשר יעגן בחקיקה הצבת מצלמות בבתי אבות, על מנת למנוע מקרים כאלה בעתיד. מצערת אותי העובדה שאנו נאלצים להציב מצלמות על מנת למנוע מקרים כאלו, מקרים אשר לא אמורים לקרות מלכתחילה אך לצערי המהלך בלתי נמנע."

    יו"ר סיעת "הבית היהודי", ח"כ שולי מועלם רפאלי: "ישנם מקרים רבים שלא נחשפו לציבור או למשפחות משום שלא תועדו ועל כך מעידים גם עובדים בתחום הסיעוד. רישות בתי אבות במצלמות ישמשו הן כגורם מרתיע והן כאמצעי לבחינת התנהלות המטפלים בקשישים חסרי ישע."



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לפי דעתי 81 חברי כנסת צריכים לדרוש שבתי אבות בארץ צריכים להיות בידיים ממשלתיות משרד הבריאות או הרווחה, ולא לתת לקבלנים פרטיים עם צאוורון לבן לנהל בית אבות כי בסופו של דבר הקבלן דואג כל חודש לכיסו וגם יש תחלופה של מטפלים שלא ראויים להיות מטפלים, כמו שהיה בעבר בתי אבות ממשלתיים.