דרעי: אנחנו בבעיה גדולה בכל נושא שירותי הדת והרבנות

    איתי גדסי 2 Comment on דרעי: אנחנו בבעיה גדולה בכל נושא שירותי הדת והרבנות

    עשרות רבני ערים הגיעו ללשכת שר הפנים והודו לשר דרעי על פועלו לשיפור מעמדם • השר דרעי לרבנים: "לצערי, שירותי הדת במדינת ישראל עדיין לא דבר שמובן מאליו. הליך הבחירה הוא מסלול נוראי, על כל דבר מוגש בג"צ שמיד מתקבל ויוצא צו ביניים"

    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברכה והוקרה: עשרות רבני ערים מכל רבי הארץ, יחד עם שר הדתות הרב דוד אזולאי הגיעו אתמול ללשכת יו״ר ש״ס השר הרב אריה דרעי, להעניק לו תעודת הוקרה, ולהודות לו על פעילותו הרבה למען שיפור מעמדם של רבני ישראל.

    יו"ר ועד רבני הערים, הרב דוד אוחיון רב אלפי מנשה, פתח בברכה לשר הרב דרעי והשר הרב אזולאי, בשם כל רבני הערים. "באנו להוקיר טובה לשר הרב דרעי ולשר הרב אזולאי על פועלם הגדול. עשר שנים שהדברים היו תקועים בכל נושא המועצות הדתיות ושכרם של רבני ערים. מה שעשו הרב דרעי והרב אזולאי הוא דבר שלא נעשה, עזבו את הממשלה באישון לילה ועצרו את העברת התקציב למען שכר הרבנים. זהו דבר שהוזנח מעל עשור שנים. הקב"ה הושיע את עם ישראל שנתן לנו שליחים כאלה".

    השר הרב אזולאי אמר, "אני רוצה לומר, שלי ושלכם שלו הוא – של יו"ר התנועה. קטונתי מלשבח את פעילותו של השר הרב דרעי, אבל כל מה שנאמר כאן הוא רק חלק מהפעילות הגדולה שהוא עושה למען הרבנים והמועצות הדתיות. נמשיך לפעול בעוצמה למען הנושא החשוב".

    השר דרעי, הודה לרבני הערים על דבריהם ואמר, כי המלאכה עדיין לא הושלמה ויש חוסר גדול ברבנים. "בעבר, כשמדינת ישראל הייתה קטנה, היו כ-300 תקנים לרבני שכונות והיום יש רק מאה ומשהו. כיום בגלל בג"צ שהוגש בעבר בנושא הרפורמים וכולם נתפסים בזה, כל תקן שמתפנה שרב שפרש או נפטר – אין איוש, וכך נראית מפת הרבנות בישראל. יש מקומות רבעים בישראל שאין בהם רב, כי הליך הבחירה הוא מסלול נוראי, על כל דבר מוגש בג"צ שמיד מתקבל ויוצא צו ביניים. אנחנו נמצאים בבעיה גדולה בנושא הזה. אמנם הצלחנו בנושא תקציב רבני הערים לתקן ואני מזכיר בעניין הזה את סגן שר האוצר הרב יצחק כהן שפעל רבות בעניין".

    עוד הוסיף השר הרב דרעי: "בנושא תקציב הרבנים אכן פעלנו בנחישות ובהפגנת כוח, השר הרב אזולאי כבר נסע לביתו בעכו ולא הצביע על התקציב, ובאמת באופן הזה הצלחנו להחזיר את המצב לקדמותו מבחינת שכר הרבנים. הצלחנו גם להוסיף 50 תקנים של רבני התיישבות, וממשיכים בוועדה בנושא רבני שכונות, דיינים ועוד. הכל נמצא בחסר גדול.

    "לצערי הרב, במדינת ישראל, מדינת היהודים, עדיין שירותי הדת הוא לא דבר המובן מאליו. כל מה שמדינת ישראל מקציבה לכל המועצות הדתיות בארץ זה פחות מ-200 מליון שקל. סכום זעום מאד. יש עבודה רבה לפנינו, לתת לכם כלים ולאייש את המשרות הפנויות. אנחנו מתחילים כעת את נושא רבני שכונות ובתי כנסת ויש היענות רבה. הגישו קרוב ל-300 בקשות. המטרה שלנו שיהיו יותר רבנים, כי הציבור צמא לזה ולצערנו הרב הצימאון של הציבור לא בא לידי ביטוי לא בכנסת ולא בממשלה. חשוב מאד שרבני מתארגנים וחשוב שכולם יהיו בארגון הזה. חזקו ואימצו", סיים השר דרעי.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      לידיעתך- אנחנו בבעיה גדולה גם בנושא ההפליות……
      אז תמשיך להתנגד להצעות חוק הטובות לציבור הבוחרים שלך…..

    2. 1

      אתה יודע למה מר דרעי?! כי אם רב ראשי לא אנקוט בשמו אמר שצריך להקל במבחני הרבנות כי בין כל וכל אף אחד מהם לא יהיה רב עיר {כי הכל שוחד וקנוניות }אז אין דבר שעובד חד סיטרי וזה חוזר כבומרנג וכל דבר שאינו לשם שמים {באממממת} אין סופו להתקיים