תיירים יוכלו להיכנס לישראל כל זמן שהדרכון בתוקף

    איתי גדסי No Comments on תיירים יוכלו להיכנס לישראל כל זמן שהדרכון בתוקף

    יו"ר הועדה לפניות הציבור ח"כ הרב ישראל אייכלר: "בוטלה הורדת נוסעים מטיסות בגלל דרכון שתוקפו עומד לפוג" • מהיום אפשר להיכנס לישראל כל זמן שהדרכון בתוקף

    ח"כ ישראל אייכלר צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    12:56
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הצטיידו בעט ודף: העוגות המיוחדות של מלכי אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוועדה לפניות ציבור בראשות ח"כ הרב ישראל אייכלר התכנסה בעקבות פניות של תושבי אנגליה בעיקר ומדינות נוספות שבהן חברות התעופה, מסרבות להעלות תיירים שמועד דרכונם פג בתוך שלשה או ששה חדשים. אנשים שאינם אזרחי הארץ, אך מרבים לבקר כאן, נתקלו בסירוב חברות התעופה להעלותם למטוס. היו מקרים מצערים שבהם הורדה משפחה שלמה ממטוס, בגלל שאחד הדרכונים של אחד הילדים, היה בתקופה קצרה לפני הפגת תוקפו. מיותר לציין את האכזבה ועוגמת הנפש שנגרמה לכל הנוסעים שהורדו מהמטוס, גם אם משך השהייה שלהם בארץ תוכנן למספר ימים בלבד. ברור היה שתוקף הדרכון לא עומד לפוג, עד ליציאתו מישראל.

    פונים רבים התלוננו שלא ניתן להם לעלות לטיסה מאנגליה, עם דרכון  זר, שהוא בתוקף פחות מחצי שנה. חברות התעופה  הזרות, חוץ מאל על, לא מוכנות להעלות לטיסה לישראל נוסעים שאין להם דרכון בתוקף חצי שנה, שכן החזרת הנוסע חלה על חשבונם. לרוב היעדים בעולם, אין את הבעיה הזו. באמריקה אפשר להכנס אפילו יום לפני פג תוקף הדרכון. לדברי הפונים רק בדרך למדינת ישראל נקטו במדיניות כזו הפוגעת בתיירות ודוחה מבקרים ותיירים.

    ח"כ הרב אייכלר הזמין מחקר של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, לברר איפה הבעיה? התברר שישנו גורם בינלאומי שמעביר לכל חברות התעופה, אלו מדינות מאפשרות הגעת תיירים עד תום תוקף הדרכון. מדינת ישראל לא העבירה להם את הנתון שאשר להגיע מתי שירצו כל זמן שהדרכון תקף. כך יצאה שמעה של ישראל בכל החברות בעולם, שמכאן מחזירים תיירים שפג תוקף דרכונם בתוך ששה חדשים. לבקשת הוועדה, הופץ כבר לכל חברות התעופה מכתב מטעם ראש מינהל מעברי גבול המבהיר כי: "למינהל מעברי גבול ורשות האוכלוסין אין מניעה לכניסת נוסע בעל דרכון שתוקפו פחות מחצי שנה". רשות האוכלוסין וההגירה , הודיעה כי מבחינת מדינת ישראל, הכניסה מאושרת כל עוד תוקף כרטיס הטיסה אינו עולה על תאריך תוקף הדרכון. ניתן להעלות את הנוסעים לישראל בכל הטיסות.

    ערן זהבי מנהל ביקורת גבולות ברשות האוכלוסין אמר בדיון: "מבחינתנו כל עוד התוקף הוא התאריך של הכרטיס זה בסדר גמור. חצי שנה זו המצאה של חברות התעופה בגלל עלויות ההחזרה. אנחנו לא רוצים להקשות".

    משרד התיירות הודיעה כי גם הם נשאלים ואומרים שעדיף שהדרכון יהיה בתוקף לחצי שנה. אבל כשתייר מבקש רשות להגיע ארצה, כשהדרכון לא בתוקף לחצי שנה, אנחנו מסדירים את זה.

    נציגי סוכני התיירות והנסיעות, בקשו העתק המכתב של רשות האוכלוסין כדי להעבירו לכל חברות התיירות בעולם, שניתן מהיום להגיע לארץ ללא חשש כל זמן שהדרכון בתוקף.

    יו"ר הוועדה ח"כ הרב ישראל אייכלר ציין כי במשך תקופה ארוכה סבלו התיירים שבקשו להגיע לארץ בדרכון קצר, לשוא. הלשכה שלנו נאלצה לטפל בכל מקרה בנפרד והביורוקרטיה היתה מיותרת ומצערת. בעקרון רשות האוכלוסין לא התנגדה לכניסת תיירים כל זמן שהדרכון תקף.  אך היות והדבר לא הועבר לגורם הבינלאומי, המקושר לכל חברות התעופה. הארגון דורש מכל מדינה לדעת מה הם הכללים שלה. משלא נענו הם קבעו על דעת עצמם, שלישראל אי אפשר להכנס בלי דרכון שתקף עדיין ששה חדשים לפחות. עכשיו, כשיפורסם המכתב המשחרר לכל חברות התעופה המגיעות לארץ, נקוה שהסבל ייפסק והתיירים יוכלו להגיע באופן חפשי לארץ. הרב אייכלר ביקש ממשרד התיירות לנקוט יוזמה ולהעביר את המידע לכל המדינות שמהם מגיעים תיירים, כדי לעודד את התיירות ולא להכביד עליה.



    0 תגובות