למה התבטל 'הרב המקדים' בשיעורו של רבי מאיר מאזוז?

    יש פיוטים שהעולם לא מכיר אותם, כמו הפיוטים של אשר מזרחי, שהם מלאים טעם ומלאים געגועים ומלאים אמונה
    יוסי אשר 2 Comment on למה התבטל 'הרב המקדים' בשיעורו של רבי מאיר מאזוז?

    הגר"מ: אני לא רוצה להיות חיקוי של אף אחד, אלא אני רוצה להיות מה שאני • הפתרון: אמרתי שנעשה במוצאי שבת קצת "פיוטים" כדי לשמח את האנשים • ובינתיים? אני אהיה "הרב המקדים" ואומר כמה מלים על הפרשה

    מרן הגר"מ מאזוז צילום: Flash90
    יש פיוטים שהעולם לא מכיר אותם, כמו הפיוטים של אשר מזרחי, שהם מלאים טעם ומלאים געגועים ומלאים אמונה
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במשך תקופה ארוכה התקיים שיעורו של הגאון רבי מאיר מאזוז, במתכונת דומה לשיעור הוותיק ביזדים שכיום נמסר ע"י מרן הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והשיעור התחיל ב'רב מקדים' שנתן שיעור לפני הרב מאזוז. אלא שהחל מהשבוע האחרון התבטל שיעורו של הרב המקדים ובמקום זה יש פיוטים.

    את ההסבר לכך נתן הרב מאזוז בשיעור שאמר: "ביטלנו את "הרב המקדים" מסיבה פשוטה: כי אני לא רוצה להיות חיקוי של אף אחד, אלא אני רוצה להיות מה שאני. רבי בונים מפשיסחה אומר: לא ישאלו אותי בשמים מדוע אני לא כמו אברהם יצחק ויעקב, כי אני לא אברהם לא יצחק ולא יעקב, אלא ישאלו אותי מדוע אתה לא כמו ש"בונים" צריך להיות. ויגידו לו: קוראים לך "בונים" זה מלשון "הבנה" אז איפה ההבנה שלך?! והקשו על זה ממה שכתוב: "חייב אדם לומר מתי יגיעו מעשי למעשי אבותי", אבל הכוונה "מתי יגיעו" קצת שיהיה כדי נגיעה. ולכן הרב עובדיה ע"ה היה לו "רב מקדים", אבל אנחנו…".

    והוא הוסיף: "אמרתי שנעשה במוצאי שבת קצת "פיוטים" כדי לשמח את האנשים, כי כשאדם שומע פיוט הוא מרגיש טוב. ויש פיוטים שהעולם לא מכיר אותם, כמו הפיוטים של אשר מזרחי, שהם מלאים טעם ומלאים געגועים ומלאים אמונה. תלמיד חכם אחד שהבנים שלו לומדים בישיבות, והם ראו את הספר של אשר מזרחי, ואמרו לו: אבא הוא נראה חרדי גמור ואיך הוא מגולח?! אבל בתוניס כולם היו מגולחים, וכל הרבנים (מגיל חמשים ולמטה) היו מגולחים. ומי שישאל על זה שאלות, נאמר לו: תעיין שו"ת חתם סופר שכותב שכל חכמי איטליא בזמנו היו מגולחים, כי היו חיים בין הגוים והיה קשה להם לעמוד בזה. אבל הוא היה ירא שמים אמיתי. וכשבאו הגרמנים ימ"ש לתוניס הוא שר: "חי אני חי אני מגן ישראל, מי לא ייראני", והוא כביכול מדבר בשם הקב"ה. והוא כתב את השירים שלו המלאים בטחון ואמונה ע"ג קברות, כי היהודים ברחו מבתיהם לבית החיים, כי שם לא תשיגם יד הארורים שיחשבו שיש שם רק מתים, אבל בבית יש פצצות. פעם באותה תקופה היתה פצצה אחת שהפילה בנין של חמש קומות עם התושבים וכל מה שיש שם. והוא יושב בתוניס וכתב: "ימח שמו הגרמני הזה, אני שומע גם חוזה, מעשיך פתי נבזה".

    בסיום דבריו אמר כי "כתוב בגמרא קול מראה וריח אין בהם משום מעילה, קול של המנגינות, מראה שבירכנו בורא מאורי האש, וריח שהרחנו עצי בשמים, אז הם ביחד: קול מראה וריח. וכבר פעמיים מבטיחים לי שיעשו את הזמירות האלה ולא עושים, אז אם לא יעשו נחזיר את הרב המקדים. ובינתיים אני אהיה "הרב המקדים" ואומר כמה מלים על הפרשה".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      "הגאון" רבי מאיר מאזוז,
      "מרן" הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף.
      מחלקים תארים לפי מה??? מישהו יסביר…

    2. 1

      למחלקים תארים- לפי השליטה ברדיו….
      וד"ל…