מסתיימת התקופה לביצוע השקעות מיועדות ב"רווחים כלואים"

    יוסי אשר No Comments on מסתיימת התקופה לביצוע השקעות מיועדות ב"רווחים כלואים"

    חברות שלא ביצעו את מלוא ההשקעה המיועדת בתוך התקופה האמורה, תחויבנה במס חברות נוסף, בגובה ההפרש שבין ההשקעה המיועדת הנדרשת לבין ההשקעה המיועדת שבוצעה בפועל

    אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בחוק לעידוד השקעות הון, נקבעה בהוראת שעה האפשרות לחברה לשלם מס מופחת על הכנסה צבורה נבחרת ("רווחים כלואים"), זאת בתנאי שהחברות תבצענה השקעות מיועדות במפעל התעשייתי, באחד או יותר מאלה: רכישת נכסים יצרניים, מחקר ופיתוח או בתשלום שכר עבודה לעובדים חדשים. ביצוע ההשקעה המיועדת נדרש עד תום חמש שנים שתחילתן בשנת המס בה בחרה החברה ליישם את הוראת השעה.

    מרבית החברות מתוך 214 מהן שבחרו להיכנס להוראות החוק ולשחרר את ה"רווחים הכלואים" ולשלם מס חברות מופחת עשו זאת בשנת 2013 (הוראת השעה הסתיימה ב- 11.11.13) ועל כן, עליהן בהתאם להוראת השעה להשלים את ההשקעות המיועדות שלהן עד לתום שנת המס 2017.

    חברות אשר הודיעו על בחירתם לפקיד השומה במהלך שנת המס 2012, נדרשו לסיים את מלוא ביצוע ההשקעה המיועדת עד לתום שנת המס 2016. וכאמור, מרבית החברות הודיעו על בחירתן במהלך שנת המס 2013 כך שעליהן לסיים את מלוא ביצוע ההשקעה המיועדת עד לתום שנת המס 2017.

    חברות שלא ביצעו את מלוא ההשקעה המיועדת בתוך התקופה האמורה, תחויבנה במס חברות נוסף, בגובה ההפרש שבין ההשקעה המיועדת הנדרשת לבין ההשקעה המיועדת שבוצעה בפועל.

    היקף המס שנגבה בשנת 2013 כתוצאה משחרור הרווחים הכלואים עמד על 4.387 מיליארד ₪, ובמסגרת המהלך כולו "שוחררו" רווחים בהיקף כולל של כ- 60 מיליארד ₪.



    0 תגובות