רק כמחצית העולים – בעלי דירות

    ג'ף קיי, מנכ"ל הקרן, הגדיר את "הפחד להיות מחוסר דיור בארץ גדול מכל פחד אחר. אנשים שינו את חייהם והגיעו ארצה, ומעט אחרי המדינה מקפלת את הדגלים - וצפים הקשיים. המדיניות שלנו היא להגיע לבית של כל עולה ולשאול אותו כיצד בוצעה הקליטה, ולספק לו מענה ראוי"
    איתי גדסי No Comments on רק כמחצית העולים – בעלי דירות

    כך נחשף היום בוועדת העלייה והקליטה של הכנסת • יו"ר הוועדה אברהם נגוסה: עולים-קשישים הם העניים ביותר על פי מדד העוני • 84,100 משפחות עולים נמצאות מתחת לקו העוני, בהם 228,200 נפשות, 76,600 ילדים ו-32,800 קשישים

    צילום: Miriam Alster/FLASH90
    ג'ף קיי, מנכ"ל הקרן, הגדיר את "הפחד להיות מחוסר דיור בארץ גדול מכל פחד אחר. אנשים שינו את חייהם והגיעו ארצה, ומעט אחרי המדינה מקפלת את הדגלים - וצפים הקשיים. המדיניות שלנו היא להגיע לבית של כל עולה ולשאול אותו כיצד בוצעה הקליטה, ולספק לו מענה ראוי"
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הישראלים אולי חושבים שהעולים הם אמידים, אך בוועדת העלייה והקליטה של הכנסת, נחשפה היום (שלישי) גם המציאות הקשה. רק כמחצית העולים מצליחים לרכוש דירה, למעלה מ-80 אלף משפחות עולים מצויות מחת לקו העוני, ושיעור משפחות העולים שחיו בעוני מתמשך – גבוה משיעורן באוכלוסייה. יו"ר הוועדה, ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד) הלין על תופעה בה ההוצאה לפועל גורמת לסגירת החשמל והמים לעולים-חייבים המתגוררים במרכזי קליטה. ולדבריו, עולים-קשישים הם העניים ביותר על פי נתוני מדד העוני, ומתקיימים מקבצת-זקנה והשלמת הכנסה.

    לדברי ד"ר איילה אליהו, חוקרת במרכז המידע והמחקר של הכנסת 84,100 משפחות עולים נמצאות מתחת לקו העוני, בהם 228,200 נפשות, 76,600 ילדים ו-32,800 קשישים. היא הדגישה כי שיעור העולים העניים לאחר תשלומי העברה ומיסים היה נמוך יחסית לשיעור העוני באוכלוסייה, אך העולים היו הקבוצה הענייה ביותר בקרב העניים לפני תשלומים אלו, ושיעור משפחות העולים שחיו בעוני מתמשך – גבוה משיעורן באוכלוסייה.

    אייל מדן, אחראי הקליטה באוצר, השיב כי קוצרה תקופת האכשרה לעולים-קשישים בקבלת קצבת הזקנה, בהיקף שיכול להגיע לעד כ-50% מהקצבה. בנוסף קוצרה תקופת האכשרה להבטחת הכנסה, בתקציב הקרוב הוגדל ב-40 מיליוני ₪ מדי שנה הסיוע בשכר דירה, שרבים מהם עולים, וב-45 מיליוני ₪ הסיוע בשכ"ד לממתינים לדיור-ציבורי.

    שרה כהן, נציגת משרד הקליטה השיבה מנגד כי לאורך השנים ניכרת מגמה של שיפור במצב העוני, אך בני העדה האתיופית משתכרים בממוצע בכמחצית מהשכר הממוצע. "לגבי אוכלוסיית העולים הזקנים – כאשר מצרפים את בעיית הדיור – אין להם פתרון דיור וחלק מהקצבאות מופנים לשכר דירה. המשרד חילק בשנה שעברה לעולים זקנים שממתינים לדיור ציבורי בגילאי 70-80 סכום של 200 ₪ לחודש – 2,400 ₪ לשנה, וקרוב ל-4,000 עולים קיבלו את סיוע זה".

    ד"ר יוליה זמלנסקי, מנכ"לית עמותת "מורשתנו" הזהירה כי בקרב העולים רק מחציתם בם בעלי דירות, ואילו ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) תהתה "כיצד ניתן לממש את החזון הציוני, ולקרוא לעולים נוספים להגיע ארצה כשאין פתרון למצוקת העוני. שיפור החיים של העולים הנזקקים צריך להיות על ידי סיוע כפי שמעניקים ארגונים רבים כ"קרן לידידות".

    ג'ף קיי, מנכ"ל הקרן, הגדיר את "הפחד להיות מחוסר דיור בארץ גדול מכל פחד אחר. אנשים שינו את חייהם והגיעו ארצה, ומעט אחרי המדינה מקפלת את הדגלים – וצפים הקשיים. המדיניות שלנו היא להגיע לבית של כל עולה ולשאול אותו כיצד בוצעה הקליטה, ולספק לו מענה ראוי".

    עופר דהן, מנהל מחלקת הקליטה בקרן הוסיף כי "אנו מאתרים את הקשיים, וכל משפחה מקבלת מענה ספציפי לפי מצוקתה. הקמנו מוקד סיוע לעולים בתעסוקה על ידי הכשרות, סמינרים וייעוץ תעסוקתי".



    0 תגובות