קלרמן חושף בשידור: "מובילים מהלך בירושלים עם חכ"י דגל התורה"

    ראש העיר כל הזמן דוגל ואומר לנו שמה שהוא רוצה שיהיה חיים בשלום ואחווה. הוא לא ראה מספיק נכון, לפחות לא במהירות שאנחנו רצינו שיהיה, את מה שקורה בשכונות.
    עמית דניאל 2 Comment on קלרמן חושף בשידור: "מובילים מהלך בירושלים עם חכ"י דגל התורה"

    ח"מ ירושלים, ישראל קלרמן (יהדות התורה), בשיחה עם הרב משה בן לולו ב"הפוך על הפוך" בעקבות דברי הבלע כנגד האוכלוסיה החרדית בקרית יובל בירושלים "ראש העיר עכשיו מתחיל להבין" • וגם, מהו המהלך שדגל התורה מובילה בעיר?

    חבר מועצת העיר ירושלים, ישראל קלרמן ויו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני
    ראש העיר כל הזמן דוגל ואומר לנו שמה שהוא רוצה שיהיה חיים בשלום ואחווה. הוא לא ראה מספיק נכון, לפחות לא במהירות שאנחנו רצינו שיהיה, את מה שקורה בשכונות.
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הדברים שאמר מנכ"ל המינהל הקהילתי בקרית יובל בירושלים, יחיאל לוי, ממשיכים לעורר סערה. חבר מועצת העיר ירושלים, ישראל קלרמן, שוחח עם הרב משה בן לולו בתכנית "הפוך על הפוך" והגיב על הדברים "התגובה היא שאין תגובה. זהו דבר חמור ביותר. דבר מביש. אי אפשר לעבור על זה לסדר היום. אבל חשוב לי להעלות דבר אחר, אני לא מתייחס למילה כזו או אחרת שמנסים עכשיו גם להסביר או להתנצל".

    "נאמר פה משהו" אומר קלרמן "לא לתת לתושבים מה שמגיע להם כדי שלא ירצו להיות פה. כל הדרה של ציבור שחי ומגיע לו מה שמגיע זה סיבה לתגובות כאלה. אסור לנו להדיר שום ציבור. ירושלים מורכבת ולא מהיום והיא תהיה כך גם בעתיד. אנחנו מנסים שלכולם יהיה טוב בצורה הנכונה והטובה ביותר. יש לכל ציבור זכות לגור איפה שהוא בוחר ואין שום סיבה שמי שצריך לתת את השירות יגיד כאלה דברים ואם הוא אמר כאלה דברים צריך לעשות מה שנעשה וראינו את התגובות" אמר.

    כשנשאל האם דברי המנכ"ל משקפים את ההתנהלות במינהל הקהילתי המדובר כלפי החרדים וכעת משנאמרו הדברים, מתברר עד כמה פני הדברים גרועים, אמר "חד משמעית, כן. כל הזמן אנחנו אומרים את זה וזה ידוע. היום אנחנו נמצאים במצב שיש הרבה אברכים, מאות משפחות ואנחנו בוועדת תכנון ובניה מנסים לסדר גנים לילדים בני 3 שיהיה להם איפה ללמוד ואנחנו נתקלים בקשיים. אנחנו לא מצליחים להעביר דברים שמגיעים לציבור החרדי שם. היום ראינו שזה השיטה וזה מה שהם רוצים. גם ברמות שאנחנו שם מעל ל-80% חרדים אנחנו נתקלים בקשיים בחלקים מסוימים בשכונה שאנחנו לא מצליחים להעביר הקצאות. זה דבר חמור" אמר.

    לשאלה מה יחסו של ראש העיר להתנהלות הזו והדומות לה בשכונות אחרות, אמר "ראש העיר כל הזמן דוגל ואומר לנו שמה שהוא רוצה שיהיה חיים בשלום ואחווה. הוא לא ראה מספיק נכון, לפחות לא במהירות שאנחנו רצינו שיהיה, את מה שקורה בשכונות. היום הוא כבר מתחיל להבין ומתחילים לדבר היום. ואולי תופתע, אנחנו מובילים מהלך בהכוונת רבני דגל התורה והח"כים של דגל התורה, שכן נוכל לקבל את מה שמגיע לנו בכל המובנים גם במינהלים הקהילתיים וגם במוסדות" אמר.

    לסיום, התייחס לצורך במינהלים הקהילתיים ואמר "בוודאי שעדיף שיהיה לכל שכונה את המינהל שלה וידעו מה הצרכים. הבעיה שאנחנו לא נמצאים בייצוג הולם במינהל. אם המינהל יעבוד כמו שצריך אז למה לא?".

    האזינו:



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      הנורבגים מתבזים לעין כל –
      היחס ההפכפך לגזירת החינוך במהלך השנה האחרונה
      להלן תיאור ההשתלשלות משנה שעברה ועד שנה הבאה:
      אין גזירת גיוס – יש גזירת חינוך. הכל בסדר. חרם על המחוז החרדי. סיור
      משותף עם המחוז החרדי. אין לשמוע להוראות משרד החינוך. אי אפשר לוותר
      על התקציבים. אסור להיכנע לתכתיבים. אין שום בעיה. אפס התערבות. המחוז החרדי
      מבין שלא ישנה אותנו. גזירת החינוך בעיצומה. תמיד היה בעיות.זו בעיה נקודתית.
      אין שום גזירה. אנחנו נסדר את זה ברגע. לא מכירים במחוז החרדי. כנס בהשתתפות
      מפקחות המחוז החרדי. כנס גננות נגד ההתערבות. אין שום התערבות. על כל הגננות
      לא להסכים לשום שינוי. יש בעיות חמורות. יש בעיות בגנים אך לא בחינוך העצמאי. המחוז
      החרדי מנסה לשנות לחלוטין את כל החינוך. שיחת נזיפה במנהל המחוז החרדי.
      נגיב בחומרה לכל התערבות. ההתערבות זה לא דבר חדש. אין שום סיבה לשבור את הכלים.
      ההתערבות היא נוראה ואיומה. אין להכניס את המפקחות בשום אופן. יום עיון
      למנהלות בו נואמת המפקחת הראשית פ, כהן. אנו נטפל בכל התערבות באופן
      מיידי. אין ברירה זה הרע במיעוטו. לא תהיה שום התערבות – נקודה.
      כל הבעיות היו כבר כל השנים. אנו פותחים מוקד לתלונות על השינויים הרבים בבתי הספר. עלינו
      להשלים עם המציאות החדשה משום שהמחוז החרדי נחוש בדעתו. אנו מציבים
      למשרד החינוך גבולות ברורים. ברוך השם אודות לפעילות
      חכ"ינו הכל בסדר. יש התערבות נוראה בחינוך וחייבים
      להצביע ג'.

    2. 1

      עסקנים שמטפלים בנושא גיוס בנות לצה"ל, פנו לאדמו"רים, בבקשה לכנס את מועצת גדולי התורה בקרוב לדון בנושא של גיוס בנות לצה"ל, בעקבות טענות על בעיות בנושא מצד הצבא.

      לדברי העוסקים בעניין, לאחרונה התרבו מקרים שבהם בנות שמבקשות פטור מטעמים שבהכרה דתית, ואף שולחות תצהיר מבית דין רבני, מוזמנות ללשכת הגיוס לצורך 'ראיון מצהירת דת', כאשר בעבר בנות שהגישו הצהרה לא היו נקראות לראיון כזה, שהינו קשה גם עבור בחורי ישיבה, בטענה שהן אינן לומדות במוסד דתי, כך שיש צורך לבדוק האם הן אכן חרדיות.

      בנוסף נטען, כי רבו המקרים לאחרונה של בנות שלומדות במוסדות חרדים, ושולחות תצהיר מבי"ד, אך נקראות לראיון בצה"ל, בעקבות אי סנכרון במערכות המחשוב של משרד החינוך.

      גורמים המעורים בנושא, אומרים ל'קו עיתונות', כי "בעיון בתקנות שירות בטחון (פטור נשים משירות בטחון מטעמים שבהכרה דתית), לא נמצא סעיף שממנו ניתן להסיק כי בת שמבקשת פטור מטעמים שבהכרה דתית תידרש גם להגיע לראיון, כך גם אין סעיף המבדיל בין בת שלמדה בבית ספר דתי לבין בת שלמדה בבי"ס כללי".

      חברי הכנסת החרדים מטפלים בנושא, וגם מהם ניתן לשמוע שאם יש חשש שתצהיר של בת מסוימת הושג בדרכי מרמה ואינו תואם את המציאות, צה"ל רשאי להגיש על כך תביעה כזכות שמקנה החוק למי שתצהירו אינו אמת.

      כאמור, העסקנים שמטפלים בנושא פנו לאדמו"רים בכדי לכנס בהקדם את מועצת גדולי התורה החסידית, בכדי לדון בעניין.