הפרוטוקול המלא: בית המשפט גזר על אלאור אזריה שנה וחצי מאסר בפועל

    קובי פינקלר ואיתי גדסי 8 Comment on הפרוטוקול המלא: בית המשפט גזר על אלאור אזריה שנה וחצי מאסר בפועל

    קריאות רבות במערכת הפוליטית לחנינה מיידית • השופטת הביאה את הנסיבות המקילות בעונשו של עזריה וציינה את התנהגותו הטובה לאורך שירותו הצבאי וגם בעת המעצר הפתוח • "אמנם מתחם העונש ההולם הוא ברף גבוה יותר אולם בהתחשב בעברו של עזריה נלך לכיוון הרף הנמוך יותר"

    אלאור אזריה צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיאת בית הדין הצבאי בקריה כותבת ומקריאה בגזר הדין, כי מנעד העונש הראוי למעשים שביצע הנאשם הוא בין 18 חודשים לארבעים ושמונה חודשים. אחד השופטים שהיה בדעת מיעוט ביקש בין 30 חודשים לשישים חודשים.

    השופטת מתייחסת גם לפוליטיקאים שדיברו אחרי האירוע וכותבת כי ראוי היה להם להמתין קודם שמדברים.

    השופטת הביאה את הנסיבות המקילות בעונשו של עזריה וציינה את התנהגותו הטובה לאורך שירותו הצבאי וגם בעת המעצר הפתוח.

    השופטת כותבת כי אמנם מתחם העונש ההולם הוא ברף גבוה יותר אולם בהתחשב בעברו של עזריה נלך לכיוון הרף הנמוך יותר וכותבת כי אין הבעת חרטה אמיתית.

    לחצמו לקריאת פרוטוקל ההחלטה המלא

    תגובות

    שר החינוך נפתלי בנט: ״ביטחון אזרחי ישראל מחייב חנינה מיידית לאלאור עזריה. אלאור נשלח להגן על אזרחי ישראל בעיצומו של גל טרור סכינים פלסטיני, וכל הליך החקירה זוהם מיסודו. גם אם שגה, אסור שאלאור יישב בכלא. כולנו נשלם את המחיר״.

    השר ישראל כ"ץ שר התחבורה והמודיעין: בית הדין אמר את דברו- ההליך המשפטי מוצה . כעת הגיע העת לחנינה .להחזיר את אלאור הביתה .

    שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב
    "זהו יום עצוב. גזר הדין קשה. אלאור לא היה צריך לשבת יום אחד בכלא בנוסף למה שכבר ריצה. זהו לצערי המשך ישיר למשפט השדה שנעשה לו. כפי שאמרתי לפני הכרעת הדין וכפי שהעידו אלופים בצה"ל, האירוע הזה לא היה צריך כלל וכלל להגיע לפתחו של בית המשפט כהליך פלילי. הוא היה אמור להיות מטופל בדין משמעתי במסגרת היחידה. כיוון שהגענו לצערי ליום הקשה הזה, אני שבה ומבקשת מהרמטכ"ל להמליץ לחון את הלוחם אלאור אזריה על פי סעיף 55 לפקודות ההגנה. מתוך הבנה של המסגרת המבצעית והנסיבות בהן אלאור פעל וכמובן מתוך התחשבות בתקופה הקשה שהוא ובני משפחתו עברו ועדיין עוברים. הגיע הזמן לשים לה סוף. אני מחזקת את אלאור ובני משפחתו".

    ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד: "גזר הדין במשפט אלאור אזריה צריך להיות נקודת הסיום של הפרשה הכאובה הזו. צריך לומר די לפוליטיקאים שניסו לקושש פופולריות זולה על גבם של אלאור ומשפחתו, תוך איום על ערכיו של צהל ויכולת מפקדיו להוביל אותו. איש אינו שמח לראות את אלאור נכנס לכלא, למרות שעשה מעשה שלא ייעשה. אבל חנינה מיידית תשים ללעג את המערכת הפיקודית והמשפטית של הצבא. לאלאור פתוחות מספר דרכים להמתקת העונש, ואם לא יבחר בהן או לא ייענה, אזי ניכוי שליש, פירושם תקופת מאסר מינימלית, וכך צריך להיות. התפקיד שלנו כעת הוא לעמוד מאחורי הרמטכ״ל, שהגן על עמוד השידרה של צהל כנגד מי שתקף אותו, מטעמים פוליטיים בלבד. כך עשינו, וכך נעשה"

    שר הבינוי והשיכון האלוף (מיל') יואב גלנט שלח לשר הביטחון ליברמן ולרמטכ"ל אייזנקוט בקשת חנינה לאלאור אזריה, עוד היום. "כפי שאנו דואגים להשיב חייל שנפצע וכפי שאנו חייבים לחלץ כל חייל שנפל בשבי, עלינו לדאוג לחייל ששגה, גם כאשר השגיאה היא חמורה ודרמטית". בפניה רשמית לליברמן ולאייזנקוט כתב גלנט: "פרשת הירי של אלאור אזריה גבתה מחיר כבד מצה״ל ומהחברה הישראלית כולה. היא החריפה שסעים קיימים ויצרה קרעים חדשים ומיותרים. כל אזרחי המדינה, מימין ומשמאל, נפגעו מאותו הרגע בו בוצע הירי השגוי בחברון על ידי החייל אלאור אזריה, לפני כמעט שנה.

    התנהלותו של אלאור אזריה היתה פסולה מבסיסה. על מפקדי צה"ל בעתיד ללמד את הלוחמים אודות האירוע ולהדגיש את המשמעויות החמורות שלו. כל חייל צריך להכיר את עצמת הכוח שיש בידיו, לדעת כיצד להשתמש בו למשימותיו החשובות והראויות ובהתאם לעקרונות המוסריים של צה"ל. עם זאת, עלינו לזכור: גם חייל שטעה הוא חייל שלנו. כפי שאנו דואגים להשיב חייל שנפצע וכפי שאנו חייבים לחלץ כל חייל שנפל בשבי, עלינו לדאוג לחייל ששגה, גם כאשר השגיאה היא חמורה ודרמטית.

    נקודת החיכוך בין צבא לאוכלוסיה אזרחית היא מרחב מורכב ורווי אתגרים. לקחים צריכים להיות מופקים מהאירוע הזה, אך כתפיו של חייל אחד צרות מכדי להטיל עליהם את כל כובד האירוע. צה"ל חייב להגן על ישראל ולהתנהל על פי אמות המידה הפיקודיות והמוסריות הגבוהות ביותר, ומערכת המשפט חייבת לפעול ללא שיקול פוליטי. אנחנו יכולים להיות גאים כי אכן אלו המערכות המופקדות על בטחון ישראל ועל עשיית הצדק. אולם, לאור העונש שהחייל ריצה עד כה במעצר, ולאור הצורך באיחוי הקרעים המחריפים בין חלקי העם, עלינו לגלות גם שכל ישר ומידת רחמים. אני קורא לשר הבטחון ולרמטכ"ל להעניק חנינה לאלאור אזריה. עוד היום".

    ח"כ אל"מ במיל' מוטי יוגב

    "החייל אלאור אזריה, שירת בחברון על מנת להגן על עם ומדינת ישראל. דקות בטרם ירה במחבל, בא מחבל זה לתקוף את אלאור ואת חברו ודקר את חברו החייל על מנת להורגו. אלאור שהיה כל אותן דקות, תחת רושם זה ובסערת נפשו, כנראה ולפי פסק הדין, טעה ושגה בתגובתו בעת שירה במחבל והרגו. ארוע שטלטל את החברה הישראלית, את מערכת הביטחון ואת צה"ל וכמובן את משפחת החייל.

    מלכתחילה סברתי שאירוע מזירה מבצעית, צריך היה לסיים בתחקיר מפקדים צבאי ובמידת הצורך, גם בשיפוט אלוף הפיקוד. מה עושים כעת עם גזר העונש? טוב יעשה החייל אלאור עזריה, אם ישוב למפקדיו, לאלוף הפיקוד ויבקש ממנו הקלה מירבית בענשו. טוב יעשה אלוף הפיקוד אם כך ינהג ויקל בעונשו של החייל ככל הניתן. כך ימנע סבל נוסף מהחייל וממשפחתו ופרשה זו שאינה חד ערכית, תבוא אל מקומה באיזונים הנכונים. ידע כל חייל בצה"ל את הוראות הפתיחה באש וידע גם שיש מפקדים שיגבו אותו גם אם טעה באירוע מבצעי."



    8 תגובות

    מיין תגובות
    1. 8

      מדינה משוגעת!! יש לה זמן להתעסק עם ילד בן 20 שהיא החליטה שהוא כשיר להגן על אזחי המדינה הזאת!!!
      ובואו לא נשכח במה מדובר מחבל גוסס שכל דעתו היתה להרוג כמה שיותר אזרחים!!
      "שמו שמיים ירה במחבל גוסס שביצע פיגוע!!!!"
      תסדרו קצת את הראש שלכם!

    2. 6

      עכשיו זה עם חותמת של בית המשפט – פראייר מי שמתגיס לצבא ההפקרות והזימה!

    3. 5

      זאת כפיות טובה כלפי החייל – הרי בזה שירה במחבל המקולל – הוא הציל יהודים – ככה מודים לו? בושה וחרפה.

    4. 4

      אין לי מילים זוועהההה

    5. 3

      אני מסכימה עם כל התגובות, זה באמת בושה למדינה אבל הכל מאת ה', השם לא עושה סתם דברים כל דבר לא טוב שקורה לעם ישראל זה כי הוא רוצה שנשוב אליו בתשובה שלמה!!!

    6. 2

      מה הוא התקרח כך כמו אזה אומלוק כבר התייאש? שלא ידאג יש סיכוי לחנינה
      תעודד חביבי