מועצת העיתונות נגד נתניהו: "הכריז מלחמה על העיתונות"

    אבי יעקב No Comments on מועצת העיתונות נגד נתניהו: "הכריז מלחמה על העיתונות"

    מועצת העיתונות קוראת לראש הממשלה לחדול מדבריו הבוטים והבלתי ענייניים נגד כלי התקשורת ונגד עיתונאים מסוימים • קוראים ליועמ"ש לממשלה לפרסם את ההקלטות משיחת נתניהו – מוזס

    צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת מועצת העיתונות קיימה אמש (שני) כינוס שלא מן המניין, נוכח ההתפתחויות בחקירותיו של ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, והפרסומים על סדרת הפגישות בין מר נתניהו לבין מו"ל העיתון "ידיעות אחרונות", מר ארנון מוזס.

    בתום הכינוס התקבלו ההחלטות הבאות: מועצת העיתונות קוראת לראש הממשלה לחדול מדבריו הבוטים והבלתי ענייניים נגד כלי התקשורת ככלל ונגד עיתונאים מסוימים בפרט. גם דיווחים עיתונאיים, תחקירים ופרשנויות העוסקים בחשדות הפליליים בעניינו של ראש הממשלה, אינם מצדיקים הכרזת מלחמה על העיתונות, מצד ראש הממשלה.

    • מועצת העיתונות מביעה חשש עמוק לעצמאותה של העיתונות, ולאובייקטיביות המידע המתפרסם בדיווחי החדשות, נוכח חשיפת מסכת השיחות בין ראש הממשלה, מר נתניהו, לבין מו"ל "ידיעות אחרונות", מר מוזס. מועצת העיתונות אינה מבקשת להתערב בחקירה הפלילית המתנהלת, ואולם היא רואה חשיבות עליונה לקיום בירור ציבורי מעמיק על תוכן שיחות אלה, לצד הבירור המשפטי. נוכח זאת, מועצת העיתונות קוראת ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, לפרסם בהקדם האפשרי את ההקלטות המדוברות, לשם בירור ענייני של העובדות וקידום השיח הציבורי בנושא קריטי זה.
    • מועצת העיתונות רואה בחומרה את ניסיונותיו של ראש הממשלה, כפי שהשתקפו במידע שפורסם מתוך השיחות שניהל עם מר מוזס, להכתיב את זהותם של עיתונאים ופרשנים שיסקרו את המערכת הפוליטית ואת ראש הממשלה עצמו, ולהשפיע על אופן סיקורו שלו. במשטר דמוקרטי מתוקן, על אישים פוליטיים למשוך את ידיהם מניסיונות להשפיע על זהותם של עיתונאים ובעלי תפקידים בכלי תקשורת, בין בבעלות פרטית ובין בעלי אופי ציבורי.
    • מועצת העיתונות קוראת למר מוזס, ולכל מו"ל בכל כלי תקשורת, להימנע מהתערבות בלתי ראויה בשיקולים עיתונאיים, בעבודה העיתונאית ובתוכן הפרסומים העיתונאיים.
    • מועצת העיתונות מחזקת את ידי העיתונאים בכל כלי התקשורת, הנאבקים על עצמאותם ועל עצמאות פעולתם העיתונאית, וקוראת להם לעשות כל מאמץ להקפיד על קיום הוראות תקנון האתיקה העיתונאית, ולהדוף לחצים מכל סוג שהוא, פוליטיים, כלכליים או ארגוניים, בין חיצוניים ובין פנימיים.


    0 תגובות