היום גזר דינו של אזריה: קובי פנקלר בטור פרשנות מיוחד

    קובי פינקלר 1 Comment on היום גזר דינו של אזריה: קובי פנקלר בטור פרשנות מיוחד

    יום הדין: הבוקר הגיע החייל אלאור אזריה לבסיס הקריה בתל אביב שם יוקרא פסק דינו • על פי ההערכות העונש שיוטל עליו יהיה כשלוש שנות מאסר זאת לאחר שהורשע בפסק הדין

    אזריה צילום: פלאש 90
    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי 11 חודשים יגיע היום החלק הראשון בפרשת החייל אלאור אזריה לסיומו, עם הקראת פסק הדין במשפטו של החייל.

    כבר לפני חודש ימים קבעו 3 שופטי בית הדין הצבאי בקריה בצורה מפורשת כי החייל ירה במחבל בכוונה ברורה להורגו למרות שלא נשקפה לו כל סכנה וכי הירי היה מתוכנן מראש.

    התביעה דרשה להטיל עליו עונש שינוע בין 3 לחמש שנות מאסר, גם מתוך התחשבות בהתנהגותו במהלך השנה האחרונה, גם בשל חוות הדעת עליו בזמן שירותו הצבאי שהיו טובות מאד וגם בשל העובדה שבעצם הדרישה הייתה להוכיח שהחייל פעל בניגוד לכל העניינים ואת זאת השיגו כאשר בית הדין קבע זאת פה אחד.

    מאידך, ההגנה דורשת כי אזריה לא ישב יום נוסף בכלא, וכי אם העונש שיוטל עליו יהיה עונש מאסר ארוך בכוונתם לערער על גזר הדין.

    כזכור, ביום פורים בשנה שעברה, הגיעו שני מחבלים לצומת מצפון לחברון אותה אבטחו אותה שעה חיילי צה"ל.

    מחבל אחד החל לדקור את החיילים והוא נורה ונהרג כשמחבל שני נורה, נפגע והיה מוטל על הארץ כשהוא פצוע.

    כעבור 11 דקות מגיע למקום אלאור עזריה ואז לפי הטיעונים הסיר את קסדתו דרך את הנשק וירה במחבל שהיה שרוע על הקרקע. בצה"ל הבינו מהר את גודל האירוע והוא הובא לידיעת כל הגורמים הרלוונטים.

    היום בצהרים, כשישמע פסק הדין צפויים הסנגורים להודיע כי יערערו על פסק הדין.

    האפשרויות העומדות בפניהם הם: ערעור לבית הדין הגבוה, עיכוב הליכים עד לערעור, תהליך שלוקח כשלושה ארבעה חודשים והגשת בקשת חנינה הן לאלוף הפיקוד והן לנשיא המדינה.

    וכיצד השפיעה הפרשה על רוח צה"ל?

    לפי כל התחקירים וסקרי העומק והשטח שהיו בצבא בחודשים, בשבועות ובימים האחרונים ממש, לא היה אף אירוע בשטחי יו"ש בהם חייל או לוחם לא פעל כנדרש ממנו כתוצאה ממה שכונה אפקט עזריה.

    הבעיה הגדולה תהיה היום רק לאדם אחד אלאור עזריה. הוא היה מוכן ורוצה לחזור הביתה ולשכוח מהכל. אבל יש אחרים שלא בטוח שרוצים בטובתו והם אלו שמנהלים את העסק הזה בצורה הנראית להם. ימים ושעות יגידו.

     

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      נקווה לבשורות טובות
      הוא ילד טוב שעשה רק טוב למדינה