מנהל קהילתי בירושלים: "לחנוק את החרדים עד שיעזבו"

    איתי גדסי 4 Comment on מנהל קהילתי בירושלים: "לחנוק את החרדים עד שיעזבו"

    מנהל המינהל הקהילתי בקרית היובל בירושלים יחיאל לוי אמר לגל"צ כי המדיניות היא "לחנוק את החרדים" בקיום אירועים בשבת והקרנת סרטים "כשאתה חונק אותם, הם הולכים" • נציגי הציבור החרדי קוראים לפטרו לאלתר

    דגל התורה בסיור בירושלים
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר נחשפה בגל"צ הקלטה של מנהל המינהל הקהילתי בקרית היובל בירושלים יחיאל לוי, שמדבר על רקע החיכוכים עם האוכלוסיה החרדית בשכונה, ואומר כי המדיניות העירונית היא "לחנוק את החרדים. כשאתה חונק הם הולכים, כשמקשים אז לא מתלהבים לגור. זה המנגנון שעובד היום".

    לוי מוסיף כי  "אם ההנהלה כל כך רוצה לעשות פעילות של סרטים בגלל שזה הצורך התרבותי של אוכלוסיה חילונית, למה שתעשה את זה באותו מתחם שיש בו הרבה חרדים, שיושב בו גם רב השכונה?. כדי להפגין שאנחנו לא צריכים להיות מוטרדים איפה לעשות. יש הבנה ברמה של התושבים. ברמה של ההנהלה, של מועצת העיר – יש פיצוץ".

    רוני שרון יו"ר מינהל קהילתי יובלים ללביא ב'קול חי': "לא מתכוון לפטר את יחיאל לוי. מה פתאום? אני מגבה אותו במאה אחוז. זו פליטת פה ואולי הוא יינזף על כך"

    ברקת דורש את פיטוריו של לוי

    במכתב ששלח הבוקר ראש עיריית ירושלים ניר ברקת להנהלת המתנ"סים, הוא דורש לפטר את מנהל המנהל הקהילתי יחיאל לוי בשל התבטאויותיו.

    שר החינוך נפתלי בנט אמר הבוקר: הוריתי לזמן את מנהל המתנ״ס לבירור באופן מיידי. לא אקבל שום אפליה, גזענות או שנאה כלפי חרדים או כלפי ציבור כלשהו בישראל.

    בשיחה שקיים הבוקר יו״ר ש״ס השר אריה דרעי עם שר החינוך נפתלי בנט, הביע בפניו השר דרעי זעזוע ושאט נפש נוכח דבריו הבוטים ומסיתים של יחיאל לוי, מנהל מינהל קהילתי יובלים, בהם נשמע אומר ״לחנוק את החרדים״.

    ״אמירות כאלה אין להם מקום במקומותינו״, אמר השר דרעי, ״אדם כזה לא ראוי להחזיק בשום תפקיד ציבורי ובוודאי לא בשכונה רגישה כמו קריית יובל בירושלים״. השר בנט אמר לשר דרעי כי הוא זימן את מנהל המינהל לשיחת בירור ושימוע נוכח הדברים החמורים, וכי בדעתו לפעול בחומרה נגד התבטאויות מסוג זה.

    שר הבריאות יעקב ליצמן פנה הבוקר לממ"ז ירושלים בדרישה לחקירה נגד יחיאל לוי מנהל מינהל קהילתי יובלים, בגין שיסוי והסתה נגד הציבור החרדי. לאחר שמר לוי הושמע בתקשורת כאומר "יש לחנוק את החרדים". לדברי השר מדובר בחציית קו אדום בשיח הציבורי וסכנה ממשית לשלום הציבור. השר ליצמן קרא לראש העירייה ניר ברקת ולשר החינוך נפתלי בנט, לפעול לפיטוריו המיידיים של מנהל המינהל שכן "האיש אינו ראוי לתפקידו".

    חבר מועצת העיר ירושלים פיני עזרא בתגובה לדברי יחיאל לוי: "זו אמירה מבישה שמוכיחה שוב את שאנו זועקים תמיד. כל ההתנהלות של מינהל יובלים נובעת משנאת חרדים, הם משתמשים בכסף עירוני לכדי לייצר קרע עמוק בין התושבים. אני וחבריי נדרוש מראש העיר ושר החינוך את פיטוריו המיידים".

    חבר מועצת העיר ירושלים אברהם בצלאל בתגובה לדברי מנהל המינהל 'יובלים' יחיאל לוי: "אדם שפל וגזען כמו יחיאל לוי לא ראוי לכהן כמנהל מינהל קהילתי. שנים ארוכות מינהל יובלים פועל מתוך שנאת הציבור החרדי, נדרוש מראש העיר את פיטוריו במיידי. לא יהיה מצב שמינהל קהילתי יהנה מכספי ציבור ויתנהג באופן בוטה נגד המגזר החרדי. תושבי קרית יובל החרדים והחילונים חיים יחד בהרמוניה נפלאה, חבל שמנהל המינהל עושה הכל בכדי ליצור קרע וסכסוך בין תושבי השכונה".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      ךפחות תשימו תמונה של קרית יובל ולא של רמות א למרות שהמכנה המשותף זה מאבקים

    2. 3

      צוחק מי שצוחק אחרון…

    3. 2

      קרית יובל דווקא הולכת ומתחרדת