דרעי פועל לבטל את אזרחותו הישראלית של המחבל מחיפה

    שימוש וניצול לרעה של המעמד בישראל, במיוחד אזרחות, במטרה לפגוע ולהרוג אזרחים ישראלים הוא דבר בלתי נסלח. אפעל בכל הנחישות לשלילת מעמדם של ישראלים אלה
    איתי גדסי No Comments on דרעי פועל לבטל את אזרחותו הישראלית של המחבל מחיפה

    המחבל מוחמד שינאוי יצא למסע הרג ברחבי חיפה רצח אזרח ישראלי ופצע אזרח נוסף • דרעי: "שימוש לרעה באזרחות הישראלית הוא בלתי נסלח"

    שר הפנים, אריה דרעי צילום: יעקב כהן
    שימוש וניצול לרעה של המעמד בישראל, במיוחד אזרחות, במטרה לפגוע ולהרוג אזרחים ישראלים הוא דבר בלתי נסלח. אפעל בכל הנחישות לשלילת מעמדם של ישראלים אלה
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הפנים אריה דרעי פנה היום בצהריים ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט בבקשה לקבל הסכמתו להתחיל בהליך לביטול אזרחותו של המחבל מוחמד שנאוי, אשר ביצע פיגוע בתחילת חודש ינואר 2017 בו נרצח גיא כפרי ז״ל ונפצע הרב יחיאל אילוז.

    בתחילת חודש ינואר 2017 יצא שנאוי למסע הרג ברחבי העיר חיפה, במהלכו רצח אזרח ישראלי (גיא כפרי ז״ל) ופצע אזרח נוסף (הרב יחיאל אילוז) בפיגוע ירי לאחר תכנון מדוקדק.

    דרעי פנה ליועץ המשפטי בהתאם לסעיף 11(ג) לחוק האזרחות, התשי״ב-1952 לפיו עליו לקבל הסכמת היועמ"ש לממשלה בטרם פניה לבית המשפט לעניינים מנהליים לביטול אזרחותו הישראלית של המחבל.

    בהתאם לחוק האזרחות יכול שר הפנים לבקש לבטל אזרחות באחת משתי הדרכים הבאות:
    1. לפנות לבית המשפט לעניינים מנהליים בבקשה כי זה יבטל את האזרחות הישראלית בשל הפרת אמונים למדינת ישראל.
    2. לפנות לבית המשפט הדן בהליך הפלילי בבקשה לבטל את אזרחותו הישראלית, אם ולאחר שהאזרח יורשע ובית המשפט יקבע כי העבירה בה הורשע הינה מעשה טרור.

    שר הפנים אמר היום: ״שימוש וניצול לרעה של המעמד בישראל, במיוחד אזרחות, במטרה לפגוע ולהרוג אזרחים ישראלים הוא דבר בלתי נסלח. אפעל בכל הנחישות לשלילת מעמדם של ישראלים אלה. אין צורך להכביר במילים על חשיבות האזרחות הישראלית המקפלת בתוכה חובת נאמנות בין האזרח למדינתו ובין המדינה לאזרחיה״.



    0 תגובות