ליצמן בשעת שאלות: "לא אני מעשן, לא משפחתי, לא הילדים"

    גרוטו לא שאל אותי אם לשלוח את המכתב או לא לשלוח את המכתב, ואני סומך על היושר של גרוטו, כי הוא ישר כמו סרגל
    איתי גדסי No Comments on ליצמן בשעת שאלות: "לא אני מעשן, לא משפחתי, לא הילדים"

    מודה: "לצערי, בשורה גדולה אין לי בנושא המיטות אשפוז" • דורש: "פתרון המרכזי זה הסיעוד. סיעוד ממלכתי פותר חצי מהבעיות מיד" • מתלבט: "בהחלט הולכים לפתוח מרכזי טיפול יומי לנשים, השאלה איפה" • שו"ת

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    גרוטו לא שאל אותי אם לשלוח את המכתב או לא לשלוח את המכתב, ואני סומך על היושר של גרוטו, כי הוא ישר כמו סרגל
    5:31
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תוקפת שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הבריאות יעקב ליצמן התייצב במליאת הכנת במסגרת "שעת שאלות, והשיב לשאלות חברי הכנסת ללא הכנה מראש.

    כזכור, שעת השאלות היא כלי פרלמנטרי חדש שהוכנס במושב הקודם במטרה לאפשר לאופוזיציה להעלות נושאים במליאה באופן ישיר אל מול שרי הממשלה. מסגרת הזמן לכל שאלה היא שתי דקות, ולכל תשובה לא יותר משלוש דקות, ולחברי האופוזיציה יש יתרון במספר השאלות – לפחות שלושה רבעים מהשואלים יהיו מהאופוזיציה.

    חברי הכנסת קסניה סבטלובה ועבד אל חכים חאג' יחיא ביקשו את התייחסותו של השר לתחקיר ההתעללות בקשישים. ח"כ סבטלובה שאלה : "מתי אנחנו נראה פיקוח הדוק ואמיתי, וגם ענישה של אותם אלה שכשלו בתפקידם, הזניחו ופגעו כל כך קשה בקשישינו?"

    השר ליצמן השיב: אני לוקח אחריות, אני לא זורק את זה. גם היום במשרד עשיתי סדר והתחלתי לבדוק כל מה שקורה. איך הולך הפיקוח, איך הולכים כל הדברים. אבל קודם כל צריך לדעת מה היה. לא ידענו על זה, וטוב שעשו לי את התחקיר הזה, וטוב שאנחנו מטפלים בזה. הפתרון הזה זה כמה פתרונות – נתתי הוראה להכניס מצלמות בכל בתי-האבות, אנחנו גם עושים ביקורי פתע עכשיו. עשו הלילה 10, ואנחנו הולכים לעשות את זה כל הזמן. היום פיטרנו עוד אנשים. המנהל של המוסד התפטר. יש כמה אנשים במשטרה, במעצר. אני חושב שזה נכון, ואני מברך על כך, ואנחנו צפויים לעוד אולי אפילו מעצרים.

    לדעתי פתרון אחד זה המצלמות. פתרון שני זה שנצטרך לתגבר את הפיקוח כאן. אבל הפתרון המרכזי זה הסיעוד. סיעוד ממלכתי פותר חצי מהבעיות מיד. למה? כי הסיעוד שאנחנו עושים, בתוכנית של משרד הבריאות, זה הסיעוד שחצי מהאנשים יהיו בבית, יקבלו את הטיפול, כולל כוח-אדם, כולל אפילו עובדים זרים שיקבלו תוספת שעות, תוספת תקציבים, וזו המטרה, לא להיות בבתי-אבות, שיהיו בבית.

    אני לא מוכן לקבל ששכר עובדים או תנאים, גרם למה שקרה. אני לא אקבל תירוצים. מי שלא רוצה לעבוד בשכר נמוך, שלא יבוא לעבוד. אבל אם הוא בא לעבודה, הוא צריך להתנהג כמו בן אדם אנושי, לא לעשות כל מיני דברים נוראיים."

    ח"כ עאידה תומא סלימן שאלה: מדוע למרות שיש תוספת תקציבית של 10 מיליון שקל לטפל ולפתוח מרכזי טיפול יומי לנשים, בפועל לא השתמשו בהם ולא הוקם אפילו מרכז יומי נוסף, חוץ מאחד בירושלים שעלה 800,000 שקל.

    השר ליצמן השיב: "מבטיחים עשרה מיליון, הרבה כסף מתגלגל אבל עד שרואים את הכסף זה לוקח הרבה זמן. אנחנו בהחלט הולכים לפתוח מרכזים גם לציבור הכללי וגם למגזר החרדי בכמה מקומות – גם בסורוקה בדרום – להרחיב שם. השקענו שם, ואנחנו רוצים להרחיב עוד וגם לעוד מקומות. גם המגזר החרדי משווע לנושא הזה, ואנחנו נעשה את זה. אני עוד לא החלטתי בדיוק איפה זה, ואני מתכוון לעשות הכול ולהשקיע את הכסף הזה.

    ח"כ עליזה לביא ביקשה את התייחסותו של השר לגבי ביטול מע"מ לתרופות מצילות חיים שלא נכללות בסל התרופה. השר ליצמן השיב: "ברור שכל שר היה שמח שביטול מע"מ היה מתקבל על נושאים כמו תרופות מצילות חיים שלא נכללו בסל. אבל השנה ניהלתי מאבק להכניס תרופות מצילות חיים ולהגדיל את הסל. הצלחתי. עשיתי את זה דרך השב"ן. כמובן, יש הרבה תרופות יתומות שזה בעיה. יש דברים שלא בסל שלא הצליחו להכניס את זה לסל. אני משתדל באופן פרטני להשיג להם כמה שאני יכול מקופות החולים לאנשים שצריכים מכל מגזר – ערבים, יהודים, חרדים, חילונים – זה לא משנה. אני עושה את המקסימום לעשות את זה. המדיניות במשרד האוצר לביטול מע"מ זה נגד כי הם אומרים שלא יכול להיות שכל דבר ינצלו את מע"מ על זה. אני לא יכול להתווכח איתם אחרי שקיבלתי מאה שישים מיליון שקל תוספת. כרגע זה המצב."

    ח"כ יואל חסון התייחס לתחקירים שפורסמו לאחרונה על קשריו של השר ליצמן עם חברות העישון ושאל: " אני רוצה לדעת האם אתה פגשת או פוגש נציגי חברות טבק. עם מי נפגשת? על מה אתה משוחח איתם? האם המכתב של פרופ' גרוטו לרשויות המכס נעשה על דעתך? האם הוא תולדה של מפגשים שקיימת עם פיליפ מוריס או נציגים אחרים? ומדוע קיבלתם את ההחלטה הזאת, שבכל מדינות העולם בהן המוצר הזה נכנס לשוק, הוטלו עליו מגבלות ככל מוצר עישון טבק?

    השר ליצמן השיב בכעס: "הונחית בדיוק מה לשאול. שום שאלה ששאלת, לא שלך.

    עכשיו לעצם הדבר, אני מתנגד בחריפות לעישון, לא אני מעשן, לא משפחתי, לא הילדים, אף אחד לא מעשן אצלי. אני חושב שזה אסון, ועשיתי המון בקדנציה הקודמת, אבל אתה לא יכול להלביש עלי שאני חייב לתמוך בתמונות, שאני חושב שהן לא אסתטיות במדינת ישראל.

    אני נפגש עם כל אחד. מי שרוצה פגישה אתי, מקבל פגישה – מי שרוצה, תנסה אותי דרך מישהו שאני לא מכיר.

    גרוטו לא שאל אותי אם לשלוח את המכתב או לא לשלוח את המכתב, ואני סומך על היושר של גרוטו, כי הוא ישר כמו סרגל.

    זה שקר שבחוץ לארץ פסלו את המוצר החדש. FDA לא נתן תשובה עד הרגע הזה, עברתי את התחקיר, עם כל הכבוד, אבל יש גבול לשקר עלי. אני נגד עישון, ואני אעשה בדיוק מה שאני מבין. אף אחד לא יכול להגיד לי איך אני בעישון, אני חוקקתי את רוב החוקים נגד עישון בקדנציה הקודמת, ואני ממשיך בזה גם עכשיו."

    ח"כ רויטל סוויד התייחסה למצוקת מיטות האשפוז: "בישראל יש מצוקת אשפוז, גם בחדרי המיון וגם במחלקות עצמן. ישראל היא שיאנית העומס בבתי החולים מבין מדינות ה-OECD. מספר מיטות האשפוז לנפש בארץ הוא חצי מהממוצע של ה-OECD."

    השר ליצמן השיב: "לצערי, בשורה גדולה אין לי בנושא המיטות אשפוז. בהסכם בין אוצר יש לנו 200 מיטות לשנה, מספר זעום מאוד, קטן מאוד, לצערי. והמספר הזה בקושי ישמור על הסטטוס קוו, זה לא ישפר את המצב, אני אומר את האמת. תוספת מיטות – יש לי בהסכם 1,000 מיטות לחמש שנים, 200 לשנה. אגב, צריך לסייג את זה. נפתח השנה בית-חולים חדש באשדוד, "אסותא" באשדוד, ציבורי, שזה גם 350, משהו כזה, מיטות. זה בנוסף,. לכן, אולי זה בשורה. אבל עם כל זה, עם כל אשדוד, בקושי אנחנו נשמור את הסטטוס-קוו, מה שיש לנו כרגע היום. לשפר את המצב – זה לא משפר. אני אומר את האמת. הייתי שמח מאוד לקבל יותר מיטות."



    0 תגובות