"המנהל האזרחי עושה עוול ליהודים והוא צריך לצאת מהעולם"

    ביהודה ושומרון יש מקום להתרחבות ההתיישבות היהודית אפילו ל-1.5 מיליון יהודים. באותה מידה יש מקום לגידול הטבעי של הפלסטינים שיצביעו לפרלמנט הירדני מצד אחד ולמועצה המקומית הפלסטינית שלו. אנחנו צריכים לבצע את מה שניתן בשלבים גם את הפלסטינאים לא מסכימים
    אבי יעקב No Comments on "המנהל האזרחי עושה עוול ליהודים והוא צריך לצאת מהעולם"

    עומר בר-לב: אם התושבים הערבים של ירושלים יחליטו להתמודד בבחירות ראש העיר יהיה ערבי • גאל גרינוולד: הייתי בעמונה וחיפשתי אנשים בלי כיפה. למה הם לא שם? • "השטח הבנוי של היישובים ביהודה ושומרון עומד על פחות משני אחוזים מהשטח"

    שומרון • אילוסטרציה צילום: סרגיי אטל, פלאש 90
    ביהודה ושומרון יש מקום להתרחבות ההתיישבות היהודית אפילו ל-1.5 מיליון יהודים. באותה מידה יש מקום לגידול הטבעי של הפלסטינים שיצביעו לפרלמנט הירדני מצד אחד ולמועצה המקומית הפלסטינית שלו. אנחנו צריכים לבצע את מה שניתן בשלבים גם את הפלסטינאים לא מסכימים
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפאנל סביב מפעל ההתישבות בכנס ירושלים של בשבע עודד רביבי, ראש מועצת אפרת,אמר כי השטח הבנוי של היישובים ביהודה ושומרון עומד על פחות משני אחוזים מהשטח. התב"ע הקיימות אינו עולה על ארבעה אחוזים מהשטח.

    "נפגשתי עם עיתונאי יהודי אמריקאי שאינו נמנה על אנשינו. איש של ממשל אובמה. "נתניהו ניצח" אומר לי אותו עיתונאי. "מדינה ערבית לא תקום לצד מדינת ישראל". הוא רק רוצה לדעת כיצד תיראה המדינה האחת.

    ההתיישבות היא עובדה מוגמרת מכל ההיבטים אבל אין לנו תכנית אסטרטגית ברורה. כאשר מציעים פתרונות טקטיים לא פותרים דבר. למה לחטוף עשרה גינויים כאשר מפרסמים עשרה מכרזים של מאה יחידות דיור כשאפשר לחטוף גינוי אחד על פרסום מכרז לאלף יחידות דיור".

    העולם מקבל את המציאות שאנחנו יוצרים. הכל גמיש. אז למה לייצר פתרונות "סלאמיים" ולא לבוא עם פתרון כולל. בואו נכריע. אני נגד תורת השלבים. אני בעד קבלת החלטות אמיצות וארוכות טווח. השיח היום על הפיתרון מתבסס על מה שיצרנו בשטח.

    הערבים ביו"ש לא הולכים לאף מקום, איש לא רוצה לקבל אותם. הפתרון חייב לקחת אותם בחשבון. כן. זו בעיה שלנו. הגיע הזמן, אחרי חמישים שנה, לעבור מטקטיקה לאסטרטגיה שתיקח בחשבון את החמישים הבאות.

    אולי ההחלטה שלנו תגרור מקהלת גינויים עולמית, אבל בסופו של דבר העולם יקבל אותה ואפילו יעריך אותנו יותר. הממשל החדש רוצה לדעת מה אנחנו רוצים. בואו ננצל את שנת היובל לתכנית אסטרטגית. בואו ננצל את חלון ההזדמנויות ונהפוך אותו לדלת ראשית.

    סגנית שר החוץ. חה"כ ציפי חוטובלי: "הציונות תמיד הלכה קדימה. יש לי ויכוח פוליטי עם ידידי חבר הכנסת בני בגין שגם הוא משתייך למחנה הימין. הוא אומר שצריך ללכת בשיטת עוד דונם ועוד עז ואני אומרת שהגיע הזמן לשנות את תפיסת העולם הזו שהיא תפיסה של מפא"י.

    "מפעל ההתיישבות צריך להיות מהבן החורג של הציונות לבן הבכיר שלה. שואלים מה התכנית של הימין. אז קודם כל הבנו שאין תכנית לשמאל. זו קרסה בכל העולם. הרעיון של מדינה ערבית כבר לא קיים. הרעיון הזה הוא תיאורטי. התפקיד שלנו הוא לדבר על ריבונות ובהתחשב באוכלוסיה הערבית שקיימת בשטח.

    המנהל האזרחי עושה עוול ליהודים והוא צריך לצאת מהעולם. דורית בייניש בעצמה אמרה לי שאי אפשר להשאיר תושבים ערבים ויהודים חמישים שנה בסימן שאלה. יש רצון בממשלה להסדיר את העניין הזה ולתת לגיטימציה למפעל ההתיישבות והגיע הזמן לדבר על זכויות האדם של היהודים ביהודה ושומרון

    חה"כ עומר בר-לב: תכנית השמאל לא קרסה. אם התושבים הערבים של ירושלים יחליטו להתמודד בבחירות ראש העיר יהיה ערבי. אני חושב שלימין אין תכנית לחמישים השנים הקרובות. אם אנחנו רוצים מדינה בעלת רוב יהודי מובהק, אנחנו צריכים להיפרד מהערבים. ההתיישבות היא לא מקשה אחת. יש קונצנזוס סביב גושי ההתיישבות. עם זאת ירושלים היא הבירה הנצחית של ישראל

    יגאל כהן אורגד, שר האוצר לשעבר: עתיד להתיישבות דורש הסכמה רחבה בקרב הרוב הדומם של הציבור הישראלי. מסכים שמדינת כל אזרחיה היא סכנה לעם ישראל. מסכים ששתי מדינות לשני עמים מסוכן ליציבות. הדרך היחידה היא פשרה פונקציונאלית בשטחים הללו בהתאם לשיתוף פעולה עם ירדן. כל זה בתנאי שעל דבר אחד לא מתפשרים – דרישות הביטחון.

    ביהודה ושומרון יש מקום להתרחבות ההתיישבות היהודית אפילו ל-1.5 מיליון יהודים. באותה מידה יש מקום לגידול הטבעי של הפלסטינים שיצביעו לפרלמנט הירדני מצד אחד ולמועצה המקומית הפלסטינית שלו. אנחנו צריכים לבצע את מה שניתן בשלבים גם את הפלסטינאים לא מסכימים.

    רועי שרון, כתב השטחים של ערוץ 10: דוח ההתנחלות של שלום עכשיו היה יום חג לכתבי השטחים. במשך שנים היו אומרים בכל פעם: "אנחנו מתקרבים למצב בלתי הפיך". בשנתיים שלוש האחרונים כבר לא מדברים על זה. הדוח של שלום עכשיו כבר לא מגיע לכותרות. זה שיש בנייה חדשה כבר לא מעניין את החדשות, זה כבר לא ניוז. כך שמצבה של ההתיישבות יותר טוב".

    הדיון היום על מאחז חדש ביהודה ושומרון כבר לא מעניין איש כל עוד הוא בשטח סי על אדמות מדינה והמנהל לא דורש לפנות אותו. פעם זה היה מעניין. ב-2017 כבר לא. מצד שני לא לשכוח את זכויות האדם של התושבים הערבים.

    לפני חודש היו בחירות באיתמר. השאלה המרכזית הייתה אם להכניס עבודה ערבית לבנייה ביישוב. באלון מורה בונים עשר יחידות כי מקפידים על עבודה עברית ובהר ברכה שמאפשרים בנייה ערבית בונים מקיר לקיר ולא מפסיקים לבנות. בסוף ניצחו מתנגדי הבנייה הערבית.

    גאל גרינוולד. יו"ר החטיבה להתיישבות: אנחנו צריכים שההתיישבות תהיה של כולם ולא רק של קוראי בשבע. הייתי בעמונה וחיפשתי אנשים בלי כיפה. למה הם לא שם? אנחנו צריכים שילדי בתי ספר בת"א יבואו לקדומים, לבית אל. מי בכלל מדבר על הבקעה?

    צריך להתחיל את הסיפוח על אותו משקל של עזה תחילה. צריך להתחיל כרגע בשטח סי כמו שאומר השר בנט כבר כמה שנים. הגיע הזמן. חוק ההסדרה לא היה נולד אלמלא עמונה. הרבה פעמים אני שומע את השאלה הדמוגרפית. איך אפשר להתמודד עם שני מיליון ערבים שגרים בשטח שהוא ללא ספק שלנו.

    אז יש לי תשובה ברורה: דווקא השליטה שלנו ביהודה ושומרון, ככל שנהיה חזקים יותר, כך היא תהווה פתרון לבעיה הזו. אם לא נהיה שם נקבל מבול של גורמי טרור שיגיעו מבחוץ. הפוך! דווקא האחיזה שלנו ביהודה ושומרון היא זו שתמנע את הבעיה הדמוגרפית.



    0 תגובות