האם חיל האוויר הישראלי חיסל חוליית מחבלים בסיני?

    אחד ההרוגים הוא מוחמד עאדל עיד, המכונה חטאב אל-מקדסי, פעיל סלפי ברצועת עזה.
    מנדי אושר No Comments on האם חיל האוויר הישראלי חיסל חוליית מחבלים בסיני?

    דאעש במצרים טוען כי כלי טיס בלתי מאויש של חיל האוויר הישראלי תקף וחיסל חמישה מאנשיו • ככל הנראה בתקיפה נהרגו פעילי דאעש העומדים מאחורי שיגור הרקטות לאילת • צבא מצרים הודיע באחרונה כי הצבא חשף והשמיד שישה פתחי מנהרות המחברות בין רצועת עזה לחצי האי סיני

    אחד ההרוגים הוא מוחמד עאדל עיד, המכונה חטאב אל-מקדסי, פעיל סלפי ברצועת עזה.
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אירגון הטרור דאעש במצרים טוען כי כלי טיס בלתי מאויש של חיל האוויר הישראלי תקף שלשום (שבת) מכונית וחיסל חמישה מאנשיו באזור רפיח המצרית. בדיווח של סוכנות הידיעות אל-אעמאק של דאעש נטען כי התקיפה בוצעה בכפר שיבאנה באזור הדרומי של רפיח. אחד ההרוגים הוא מוחמד עאדל עיד, המכונה חטאב אל-מקדסי, פעיל סלפי ברצועת עזה.

    כזכור, לפני כשבוע וחצי שוגרו ארבעה רקטות מחצי האי סיני, כאשר שלוש מהן יורטו על-ידי מערכת כיפת ברזל ואחת התפוצצה בשטח פתוח. כשעתיים לאחר ירי הרקטות דיווח חמאס על שני הרוגים וחמישה פצועים בתקיפה שבוצעה באזור רפיח. לאחר אותה תקיפה גורמים בצה"ל טענו כי ייתכן שהתקיפה בוצעה על-ידי המצרים. לדברי פרשניםצבאיים, גם אם התקיפה בוצעה בידי צה"ל שעובד בשיתוף פעולה עם הצבא המצרי, הרי שמבחינה פוליטית צה"ל נמנע מלקיחת אחריות בכדי לא לקומם את הציבור המצרי וע"מ לחזק את הנהגתו של נשיא מצריים.

    שלוחת דאעש בסיני מונה על פי הערכות שונות כ-1,000-800 פעילים ומרוכזת בצפון חצי סיני. לאחרונה חשף נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, כי 25 אלף חיילים (41 גדודים) משתתפים בלחימה העיקשת בסיני שסופה אינו נראה באופק. הצבא המצרי, כך נראה, מצליח להתקדם יותר מבעבר בלחימה נגד השלוחה, אך מיגורה המוחלט אינו נראה באופק לנוכח הקשיים כגון תוואי השטח, הלחימה נגד כוח שאינו צבא סדיר ושיתוף פעולה של האוכלוסייה המקומית עם השלוחה.

    דובר צבא מצרים הודיע באחרונה כי הצבא חשף והשמיד שישה פתחי מנהרות המחברות בין רצועת עזה לחצי האי סיני. בתמונות שפרסם נראות המנהרות המצוידות בין היתר במאוורר ובאמצעים נוספים. המנהרות הללו הושמדו בין 17 בינואר ל-2 בחודש זה. הדובר מסר בתחילת החודש כי הכוחות הצליחו לחסל שלושה מפעילי שלוחת הארגון בצפון סיני.



    0 תגובות