"אוף היום הזה בלי טיפת אנרגיה" • מה עושים שנגמרת הסוללה?

    אפילו מבלי לשים לב, אנחנו מבזבזים בלי סוף אנרגיות על מחשבות ורגשות שליליים, על התנגדות למציאות ועל מאבקי כוח מיותרים. לא להאמין כמה שזה מרוקן את מאגרי האנרגיה הרגשית ומותיר אותנו תשושים נפשית! עם קצת שימת לב, נוכל לשפר את המצב משמעותית.
    רבקי אוסטרובר 1 Comment on "אוף היום הזה בלי טיפת אנרגיה" • מה עושים שנגמרת הסוללה?

    אנרגיה, אנרגיה, אנרגיה זה משהו שאי אפשר בלעדיה • היא זו שמאזנת אותו בימים קשים • תמיד חשוב לשמור עליה חיובית • ויש הרבה דרכים לעשות זאת • טור מלא אנרגיה

    צילום: מוטי הלר
    אפילו מבלי לשים לב, אנחנו מבזבזים בלי סוף אנרגיות על מחשבות ורגשות שליליים, על התנגדות למציאות ועל מאבקי כוח מיותרים. לא להאמין כמה שזה מרוקן את מאגרי האנרגיה הרגשית ומותיר אותנו תשושים נפשית! עם קצת שימת לב, נוכל לשפר את המצב משמעותית.
    14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראיתם את המטען שלי? נקודות למחשבה על סוגי אנרגיה בחיינו ואיך להתמלא מחדש

    אנרגיה.

    איזו מילה מפוצצת! מילה שמכילה כל כך הרבה, בכל הרבדים של החיים – פיזית, נפשית, רגשית, מנטלית, רוחנית.

    אנחנו מכירים את החוק בפיזיקה שאומרת שאנרגיה אינה נאבדת, אלא רק הופכת צורה. אני אוהבת להשתמש בחוק הזה גם כשמדובר באנרגיה שהיא לאו דווקא פיזית – זה נכון לכל סוגי האנרגיה באשר הם. בכל מצב ובכל זמן ניתן לשנע אנרגיה, אם רק נעשה בדק בית וננסה לגלות כמה דברים על עצמנו ועל סביבתנו. זה תהליך שמצריך ערנות, תשאול עצמי וכנות – אך שווה כל מאמץ, כי בסוף התהליך נרגיש איך מאגרי האנרגיה השונים פשוט הולכים ומתמלאים.

    בואו נעשה הצצה קטנה אל תוך סוגי אנרגיה שונים בחיינו, ונבדוק איך להגדיל, להעצים ולהעלות אותם!

    אנרגיה פיזית –

    אחד התופעות הנפוצות ביותר הוא חוסר אנרגיה פיזית.  אנשים מכל הסוגים ובכל הגילאים  מתלוננים שאין להם מספיק אנרגיה פיזית בחיי היומיום. הם מתעייפים, הם מוותרים והם מתייאשים – ומפסיקים באיזשהו שלב לנסות.

    למרבה המזל, ברובד הפיזי, השינוי האנרגטי הוא דווקא הכי קל לבצוע!

    1. תזונה מותאמת – אי אפשר להדגיש את זה מספיק. ככל שנוכל אוכל שהוא ג'אנק – ופירושו באנגלית עממית "זבל" – נרגיש זבל. אין בזה חכמות: לפי סוג הדלק שאתה מכניס למכונית, כך היא תפעל. יש קווים כליים בתזונה שכל אחד יכול לשמור עליהם לתפעול נכון יותר של הגוף: לצרוך מזון שהוא נקי יותר, כמה שפחות מעובד, מבוסס על ירקות מגוונים, הרבה מקורות חלבון, שומנים בריאים, פירות ממגוון הצבעים ופחמימות מורכבות במידה מועטה יותר. כדאי ללכת לאיש מקצוע שיוכל להתאים קווי מתאר של תפריט יומי שיספק את האנרגיות הפיזיות הטובות, הנקיות והנכונות ביותר עבור כל אדם אינדיבידואלי. אפילו לאחר כמה ימים של שינוי, כבר תרגישו עלייה חדה ברמות האנרגיה שלכם!
    2. שינה מספקת – לכל הישראלים ציפורי הלילה כאן: סורי, אבל 5 שעות שינה ביום לא מספיקות! הגוף עובד קשה במהלך היום ומפעיל אלפי מערכות שונות בכל רגע נתון. זה דורש מנוחה! בין 7-9 שעות שינה זה דבר הכרחי לתפקוד תקין של הגוף ולרמות אנרגיה גבוהות יותר. ללא שינה מספקת, מתפקדות מערכות הגוף בצורה פחות יעילה, וזה כולל את מערכת החשיבה וההיגיון.
    3. שתיית מים – המינון היומי המומלץ הוא כשני ליטר מים, ואף יותר אם מתעמלים. תנסו לקחת אתכם בקבוק קטן לכל מקום, ולעקוב שבמהלך שעה אתם שותים לפחות כוס מים אחת. אם אתם לא אוהבים מים, תנסו להוסיף להם כמה חתיכות פרי, ירק, צמח או תבלין מרענן שאתם אוהבים: תפוז, אננס, מלפפון, נענע, מקל קינמון.
    4. פעילות גופנית – אין כמו פעילות גופנית כדי להעלות את רמות האנרגיה. למרבה האירוניה, תהליך האימון הפיזי אמנם "לוקח" מהגוף אנרגיות – אך הוא מחזור אותן עשרת מונים! בנוסף, תרוויחו את שחרור הורמון האנדורפין שיגרום לכם להרגיש טוב עם עצמכם. מלבד האימונים הקבועים בשבוע (150 דקות של פעילות אירובית, מחולקת ל-4 או אפילו 5, פלוס 80 דקות של אימוני כוח והתנגדות שרירית), תנסו כל יום להיות פעילים וללכת ברגל כמה שיותר! אם אתם נוהגים ברכב – תחנו רחוק ותלכו 10 דקות ברגל. אם אתם נוסעים באוטובוס, תרדו כמה תחנות לפני היעד הסופי. גרים בקומה רביעית? במקום להשתמש במעלית, תעלו במדרגות. זה אמנם נראה זניח, אבל ההצטברות השבועית של התזוזות האלה היא משמעותית מאוד לרמות אנרגיה מוגברות!

    אנרגיה רגשית –  

    אפילו מבלי לשים לב, אנחנו מבזבזים בלי סוף אנרגיות על מחשבות ורגשות שליליים, על התנגדות למציאות ועל מאבקי כוח מיותרים. לא להאמין כמה שזה מרוקן את מאגרי האנרגיה הרגשית ומותיר אותנו תשושים נפשית! עם קצת שימת לב, נוכל לשפר את המצב משמעותית.

    1. לשנות דפוסי חשיבה שליליים – בפסיכולוגיה מקובל להתייחס לתהליך של החשיבה ותוצאותיה כך: מחשבה ← רגש ← מעשה. החשיבה שלנו (גם אם היא בתת מודע) מייצרת רגש, והרגש הזה מוליד מעשה. לכן, הגיוני שאם נשנה את החשיבה, נשנה את הרגש וממילא גם את המעשה. תנסו לבחון מחשבה אחת שלילית שמבקרת במוח שלכם לעתים קרובות – ותתמצתו אותה למשפט קצר.עכשיו קחו את המחשבה הזאת, תבחנו אם היא נכונה, תשחקו אתה ותהפכו אותה, ותופתעו לגלות שהיא מאבדת מהעוצמה שלה! אז הרגש שיתעורר יהיה פחות שלילי, וממילא גם המעשים שבעקבותיו יגזלו לנו פחות אנרגיות רגשיות. לדוגמא, אם המשפט התקוע לי בראש הוא "היא כל הזמן מעצבנת אותי עם הביקורת שלה", אני קודם כל אבחן את זה.האם זה 100% נכון? בכלל לא. אני יכולה להיזכר בהרבה פעמים שהיא דווקא לא הרגיזה אותי – זה לא ממש קורה כל הזמן. ועכשיו, אהפוך את המשפט לכמה כיוונים. כיוון אחד: "אני מרגיזה את עצמי עם הביקורת שלי" – כמה פעמים אני דורשת מעצמי יותר מדי? כמה אני ביקורתית כלפי עצמי והורסת את שמחת החיים שלי במו ידיי? אם אני לא יכולה לדרוש מעצמי להיות פחות ביקורתית כלפיי, איך אני יכולה לדרוש זאת ממנה? ואז אחשוב על דרכים להיות רכה יותר עם עצמי.עוד אופציה להיפוך: "אני מרגיזה אותה עם הביקורת שלי" – כמה פעמים אני אשמה בביקורת יתר כלפיה? כמה פעמים אני הורדתי לה את הביטחון העצמי והרסתי לה משהו בנפש שלה? הפוקוס עובר אלי, לעבודה שלי עם עצמי, במקום לבזבז מחשבות שליליות על אחרים. ממילא, הרגשות ישתנו, וכך גם המציאות בשטח.
    2. להפסיק להתנגד למציאות – אנרגיות רבות כל כך מבוזבזות על התנגדות למציאות במקום להיכנע לה ולזרום עם החיים. יש לנו מעט מאוד השפעה על המציאות (האמת, יש לנו אפס השפעה על המציאות, אבל זו גלולה מרה וקשה לבליעה…). במקום להילחם במה שקורה, בואו נסתכל על החיים במבט נקי, נטול פרשנות ואינטרסים, ונבדוק איך אנחנו זורמים עם מה שקורה מסביב. החיים הם כמו גל בים – אם נלך אתו ראש בראש, ניפגע ואולי אפילו נטבע. אך אם נוריד את הראש וניתן לגל לעבור מעלינו – נישאר בחיים.שום דבר לא קורה סתם, לכל דבר יש משמעות וסיבה, וככל שנזרום עם זה יותר, נהיה מאושרים יותר, משוחררים יותר ורגועים יותר, ופחות אנרגיות יתבזבזו. את המציאות לא ניתן לשנות, אבל בהחלט ניתן לשנו איך אנחנו מתייחסים למציאות.

    אנרגיה רוחנית –

    כאנשים שומרי מצוות, הרוחניות חשובה לנו – הנשמה היא מקור החיות שלנו, ועלינו להשקיע בה. בקבלה מובא שאדם נמשל ל"הולך" ומלאך נמשל ל"עומד". מדוע? כי אין ולא יכולה להיות מציאות כזאת שאדם עומד על מקום אחד, אלא הוא תמיד בתזוזה – או קדימה או אחורה… הבחירה היא בידנו שהתזוזה שלנו תמיד תקדם אותנו בחיים, ולא תחזיר אותנו אחורנית. עלינו לחיות עם יד על הדופק ולראות שאנחנו בפעולה מתמדת קדימה – לעבוד על עצמנו כל הזמן ולנסות כל יום להיות קצת יותר טובים ממה שהיינו אתמול. נכון, זה דורש מאמץ, ועם ההתקדמות יש תמיד נפילות, אך המגמה והשאיפה היא קדימה. הבנייה העצמית שלנו תיתן לנו כל כך הרבה אנרגיות, ותהווה לנו דלק פנימי להמשיך לצלוח את גל החיים.

    מאחלת לכולם עבודה נעימה, וזרימה שלווה ותמידית של אנרגיות טובות בכל התחומים!

    רבקי אוסטרובר, מאמנת להתפתחות אישית ומאמנת תזונה וכושר. [email protected]



    1 תגובות

    מיין תגובות