ביקורת מסעדות • "מינאטו" מסעדה יפנית מסורתית

    המנות של טמורה נראות יותר כמו יצירות אומנות קטנות המצייתות לכללי ההגשה הנוקשים של המטבח היפני המסורתי
    קובי פינקלר No Comments on ביקורת מסעדות • "מינאטו" מסעדה יפנית מסורתית

    "מינאטו" היא מסעדה עם מטבח יפני מסורתי, מקורי פשוט ומינימליסטי מטבח היפני המסורתי • מבחר גדול במיוחד של סושי, סשימי ניגירי ומאכלים יפניים אחרים • כ-60-50 סוגי רולים קרים וחמים

    המנות של טמורה נראות יותר כמו יצירות אומנות קטנות המצייתות לכללי ההגשה הנוקשים של המטבח היפני המסורתי
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לכאורה ניראה שהמטבח היפני והאסייתי השתלט כבר לגמרי על כל חלקה טובה של תפריט במסעדות בישראל ועם זאת כל מי שביקר ביפן יתקשה לשחזר כאן את החוויה היפנית במלואה כאשר התפריט עובר אדפטציה ישראלית הן בטעם והן בהגשה.

    גם מסעדות המתאמצות להישאר אותנטיות ולהתקרב כמה שאפשר למטבח היפני האמיתי מתקשות לעשות זאת, בעיקר מסיבה שהמטבח היפני מקפל בתוכו מסורת בת רבת שנים של תרבות המושפעת מכללים נוקשים וטקסי אוכל מורכבים. 

    "מינאטו" היא מסעדה עם מטבח יפני מסורתי, מקורי, פשוט ומינימליסטי המטבח של מינאטו מנוהל על ידי השף אקי טמורה, שגדל ברובע מינאטו היוקרתי בטוקיו, בן למשפחה בעלת מסורת והיכרות עמוקה עם המטבח היפני (יש הטוענים שבישלו אוכל לקיסר עצמו)  ומתן רוזנטל – שף בעל ניסיון קולינארי רב שנים והתמחות באוכל יפני וצרפתי.

    מינאטו שמה דגש רב על יישום טכניקות וצורת עבודה הנהוגות ביפן, תוך שימוש בחומרי גלם מקומיים ועונתיים. עבודת המטבח במינאטו היא שילוב של מקצועיות וצניעות עם מרכיבים מעולים וסטנדרטים מוקפדים.

    מסעדת "מינאטו" בהרצליה משלבת  בין מספר סוגי מטבח שכולו על טהרת המטבח היפני המסורתי המציע מבחר גדול במיוחד של סושי, סשימי, ניגירי ומאכלים יפניים אחרים: כ-60-50 סוגי רולים קרים וחמים, סלטים יפנים, טמפורה, מרקים ועוד. בנוסף לתפריט הסושי והסשימי העשיר ישנן מגוון מנות יפניות שונות. הבר היפני המעוצב מאפשר לצפות בתהליך הכנת המנות, העשויות בנאמנות רבה לתהליכי ההכנה וההגשה היפניים המסורתיים.

    בצהריים מרבית המנות הן בסגנון הדון בורי – מנות על בסיס אורז וסושי המוגשים כסטים. טמורה הביא למסעדת מינאטו לא רק את הטעמים של המטבח היפני אלא גם את ההבנה והמשמעות העמוקה של התהליכים שבנו את תרבות האוכל היפנית המורכבת.  המנות של טמורה נראות יותר כמו יצירות אומנות קטנות המצייתות לכללי ההגשה הנוקשים של המטבח היפני המסורתי בו יש  סדר הגשה מובנה, אלגנטיות ושילובים הרמוניים של חומרי גלם תוך התחשבות בכללי הכשרות.

    השף טמורה ממליץ על מנת טרטר סלמון – נתח סלמון קצוץ דק ומוגש על קוביות אבוקדו עם ספייסי מיונז, טריאקי שבבי טמפורה ובצל ירוק-  75 ₪ ועכשיו בעונת החורף גם על הראמן במסורתי שמוגש רק פעמיים בשבוע היות ותהליך ההכנה של הראמן, בניגוד לזה המוגש בהרבה סושיות בארץ, הוא ארוך ומורכב וכולל סביבו טקסים מסורתיים רבים.



    0 תגובות