פנאל הדיור בש"ס: מתחייבים לשתף פעולה למציאת פתרונות דיור

    רואים כמה ראשי הערים החרדיות מקצועיים ואכפתיים בנושא הבניה. יש היום מדיניות ממשלתית לפתרון מצוקת הדיור מה שלא היה אף פעם. חייבים לנצל אותה ולבוא אנחנו עם פתרונות. ברגע שהם רואים שיש לנו פתרונות הם נרתמים לעזור לנו, כי הם מבינים שאנחנו חלק מהפתרון הכולל. נעשה הכול כדי להביא לכל הזוגות צעירים חרדיים יוכלו לקנות דירה במחיר סביר בסביבה חרדית
    איתי גדסי No Comments on פנאל הדיור בש"ס: מתחייבים לשתף פעולה למציאת פתרונות דיור

    ראש המועצה האיזורית שפיר במושב דיור מיוחד בועידת ש"ס השלישית: "נוציא לשווק את העיר החרדית החדשה בשפיר כבר בשנה הקרובה" • נציגי ש"ס בירושלים התחייבו: "לא נתמוך בהסכם הגג ללא הוספת אלפי יחידות דיור לציבור החרדי" • סיכום המושב

    רואים כמה ראשי הערים החרדיות מקצועיים ואכפתיים בנושא הבניה. יש היום מדיניות ממשלתית לפתרון מצוקת הדיור מה שלא היה אף פעם. חייבים לנצל אותה ולבוא אנחנו עם פתרונות. ברגע שהם רואים שיש לנו פתרונות הם נרתמים לעזור לנו, כי הם מבינים שאנחנו חלק מהפתרון הכולל. נעשה הכול כדי להביא לכל הזוגות צעירים חרדיים יוכלו לקנות דירה במחיר סביר בסביבה חרדית
    10:14
    28.03.24
    ישראל רובין No Comments on ח"כ גוטליב: "טיבי אויב, יש לו סיבה לפחד ממני"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פתרון הדיור: בשורה של עשרות אלפי יחידות דיור שייבנו לציבור החרדי בעשור הקרוב, עמדה במרכז מושב מיוחד ונדיר בנושא מצוקת הדיור החרדית, שהתקיים ביום שישי האחרון בוועידת ש"ס. אל המושב שהתקיים במלון רמדה בירושלים הגיעו שר הפנים הרב אריה דרעי, שר השיכון לשעבר אריאל אטיאס יו"ר המושב, סגן שר האוצר הרב יצחק כהן, וראשי הערים החרדיות: ר״ע בית שמש הרב משה אבוטבול, ר״ע ביתר הרב מאיר רובינשטיין, ר״ע מודיעין עילית הרב יעקב גוטרמן, ר״ע אלעד ישראל פרוש, ר״מ רכסים הרב יצחק רייך, ר״מ עמנואל הרב עזרא גרשי, ר״מ טלז סטון הרב אברהם רוזנטל, נציגי עיריית י-ם סגן רה"ע הרב צביקה כהן והרב פיני עזרא, ראש המועצה האיזורית שפיר אשר אברג'ל. (ר"ע בני ברק הרב חנוך זייברט השתתף במושב קודם).

    יו"ר המושב הרב אריאל אטיאס פתח את הדיון בברכה לשר הפנים הרב אריה דרעי. ״אני רוצה לברך את יו״ר ש״ס שלקח על עצמו את הטיפול בסוגיה, ועובד על פתרונות כמו הקמת העיר החרדית ליד קריית גת. צריך בולדוזר שיוביל ויתכלל והוא האיש. הפתרון המיידי כעת לציבור החרדי זה בית שמש. יש שם 15.000 יח״ד״.

    "במשך שמונה שנים יש חסר אדיר של דירות. השר כחלון קיבל  כעת את כל הכלים האפשריים לפתרון. גם קרקע, גם תכנון וגם כסף. גם מנהל התכנון, הוא סבסוד הקרקע במיליונים וגם משרד האוצר בידיו. כעת אפשר להשיג מה שלא הושג עד כה", אמר הרב אטיאס והוסיף, "הציבור החרדי צריך הציבור פתרונות דיור ולא רק תב"עות מאושרות. דרושות דירות עם סביבה קהילתית תואמת הכוללות את כל המוסדות ומבני הציבור".

    הרב אטיאס הדגיש, כי צריך לשנות את שטת השיווק הנוכחית  של מחיר למשתכן. "לא ייתכן שאנשים שזוכים במחיר למשתכן לא יגורו במקום או ימכרו את הדירה. צריך לתקן שמי שרוצה למכור יצטרך להשיב את החלק היחסי של ההנחה שהוא נהנה ממנה". השר הרב דרעי השיב לו, כי "בשיחות שאני מקיים עם אביגדור יצחקי ועם גורמים משפטיים, אנחנו נוביל מהלך שהזוכים במחיר למשתכן יצטרכו לגור במקום. נמנע את המסחר בזכות הזו".

    סגן השר הרב יצחק כהן, גולל את כל הצעדים שעושה משרד האוצר לפתרון מצוקת הדיור, ועל כך שמחירי הדירות בישראל לא רק נעצרו אלא ירדו. סגן השר קבל על ראשי הערים במדינת ישראל המובילים במודע מדיניות של הדרת חרדים בעירם. "אם שואלים אותי מה עדיף, להקים ערים חדשות לחרדים או להשתלב בערים קיימות, אני אומר שהאפשרות של השילוב עדיפה, כי התשתיות כבר מוכנות, כמו הדוגמה של בית שמש", אמר סגן השר וברך את הרב דרעי על המהלך החשאי של העיר החדשה בשפיר, שמביאה בשורה גדולה.

    אחריו נשא דברים ראש המועצה האיזורית שפיר, אשר אברג'ל, שבשטחה עומדת לקום אי"ה השכונה החדשה של 10,000 יחידות דיור לציבור החרדי. "ברור לי שהעיר החדשה תחייב אותנו בהוצאות גדולות אבל אני שמח לאתגר הגדול הזה. זו זכות גדולה בשבילי לקיים מצוות יישוב ארץ ישראל". אברג'ל סיפר, כי הליך התכנון בשכונה הזו הסתיים למעשה, ונערך במהירות שיא של שמונה וארבעה חודשים בגלל הותמ"ל. "אנחנו נעשה שינויים בתכנון כמו הוספת כיתות שיתאימו ל-4,000 תלמידים, הוספת כבישים, הקצאות לשטחי ציבור ועוד. בכוונתנו להוציא את השיווק לשכונה החדשה כבר בשנה הקרובה". הכריז.

    השר הרב דרעי התייחס לעיר ואמר: "זהו פרויקט מאד גדול עם הרבה אתגרים. יש כאן מפגש של הזדמנויות שנוצר כאן בין כל הגורמים. הציבור החרדי זכה מהשמיים בדבר שלא תוכנן בשבילו ואנחנו מתכוונים להסתער על הדבר הזה. אנחנו נקים מנהלת הקמה במסגרת המועצה שתייצג את כלל החוגים החרדים, ספרדים, ליטאים וחסידים, ונתחיל לשווק במיידי. הציבור החרדי צריך שיהיה לו אופק, שיש לו פת בסלו. כל הקודקודים שמחוברים לזה – רואים עין בעין את הקמת העיר״.

    אבוטבול: בעוד עשור בית שמש תמנה רבע מיליון תושבים

    בהמשך, הציגו ראשי הערים החרדיות את תכניות הבניה הקיימות אצלם. ר"ע בית שמש הרב אבוטבול אמר כי, "גודלה של בית שמש כגודל תל אביב. בעוד כעשור נמנה רבע מיליון תושבים ונהיה העיר החמישית בגודלה!. ראש העיר הציג את הסכם הגג שהשיג בבית שמש הכולל 25,000 יחידות דיור לציבור החרדי.

    גם ראש עיריית אלעד הרב ישראל פרוש חשף תכנית דיור ענקית בעירו. ״יש לנו הסכמות מהצבא ומחבל מודיעין לתוספת של 4,000 דונם לבניה. מדובר בעשרות אלפי יחידות דיור וזה עכשיו מונח לפתחו של שר הפנים. אני מודה לשר דרעי שהורה לצוותים שלו לטפל בזה בעדיפות עליונה״.

    רה"ע ביתר רובינשטיין אמר, כי "יש בביתר עוד עתודות קרקע ל-11,400 יח"ד לתכנון מיידי. הפשע הגדול הוא לא שעצרו את השיווקיים אלא שעצרו את התכנון. אנו מבקשים מהשר דרעי להאיץ את התכנון״. ר״ע מודיעין עילית גוטרמן שם את הדגש על ההטבות הנוספות. ״מה שמשרד הפנים בראשות השר דרעי מחולל במענקי האיזון ובהנחות בארנונה זה דבר שלא היה כמותו אצל שום שר פנים. זה הדבר הכי חשוב וחיוני לציבור שלנו לקיום היומיומי״.

    סגן ראש העיר ירושלים הרב צביקה כהן אמר, כי בשכונות מעורבות יהיה קשה לתת פתרונות בגלל מוסדות הציבור. "החכמה היא לא לבנות דירות אלא לדאוג לכל הצרכים של האנשים שיגורו בדירות הללו. באזור רוממה בונים עשרות אלפי דירות וכולם יושבים על המעטפת הקיימת".

    ח"מ ירושלים פיני עזרא זעם על הסכם הגג בירושלים הכולל 15,000 יח"ד כאשר רק 1,000 מתוכם לחרדים. "זו בושה, לא נצביע בעד הסכם הגג הזה אם לא יאשרו לנו את תכנית מורדות רמות, 1600 יח"ד שכבר עברו בותמ"ל אבל נתקעו ע"י הירוקים".

    גם ראשי הערים רכסים, עמנואל וטלז סטון הציגו את תכניות הבניה הקימות במקומותיהם, אמנם בהיקפים יותר קטנים. יו"ר ש"ס השר דרעי סיכם את המושב ואמר: "רואים כמה ראשי הערים החרדיות מקצועיים ואכפתיים בנושא הבניה. יש היום מדיניות ממשלתית לפתרון מצוקת הדיור מה שלא היה אף פעם. חייבים לנצל אותה ולבוא אנחנו עם פתרונות. ברגע שהם רואים שיש לנו פתרונות הם נרתמים לעזור לנו, כי הם מבינים שאנחנו חלק מהפתרון הכולל. נעשה הכול כדי להביא לכל הזוגות צעירים חרדיים יוכלו לקנות דירה במחיר סביר בסביבה חרדית".



    0 תגובות